Bulle Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har litt problemer med å finne ut av følgende: - bruker man en helt 'vanlig' Firewire-kabel ved tikobling for å redigere (altså ikke noen spesialkabel fra Panasonic) ? - er det nødvendig å installere noe (driver?) fra medfølgende cd for å kunne koble til med DV-kabel og dermed redigere? (erfaring med tidligere kamera er at medfølgende cd gjerne inneholder mye crappy programvare jeg gjerne kunne vært foruten) På forhånd takk! B Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg kjenner ikke Panasonic, men man bruker vel en helt vanlig FW-kabel (husk 4pin på kamera og 6pin på stasjonær PC). Til bærbar 4pin i begge ender. Noen driver brukes vel ikke, men du må jo ha et program til overføring med Firewire, Windows MovieMaker f. eks. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Trenger ikke noen driver. Bare et redigeringsprogram og FW-kabel. 4/4-pin om inngangen på pc-en er lik som på kamera. Hvis ikke, 4/6-pin som Asoeli nevner. Programvare trenger du om du skal bruke kameraet som web-kamera eller overføre video via USB-2. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 THX fant ut av det første da jeg fant frem kabelen fra mitt gamle Sony-kamera. Prøver da å koble direkte til pc for å overføre. i første omgang via WMM. Takk igjen til begge : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå