MrAHB Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei. Jeg har kjøpt meg en Hauppauge stick som man kan se NRK på ved å bruke ett program fra pinnacle. -Er det noen som vet hvordan man kan ta opp programmer med denne sticken? -Enten det er med pinacle sitt program eller andre programmer... Jeg har en slik: Hauppauge! WinTV-HVR900-HD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353543 Jeg har i tillegg til ett PVR 500 kort fra Hauppauge, dette gjør at det blir litt problemer med å bruke wintv, for det funker kun for ett av kortene om gangen... Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har kun erfaring med WinTV-HVR-1400 som er et PCI-kort. Etter mye fram og tilbake med forskjellige software-løsninger så har jeg valgt DVBViewer, se http://www.dvbviewer.com/en/index.php. Opptaksmulighetene er meget bra og det finnes en rekke plugins tilgjengelige for de som har kjøpt programmet. Er veldig fornøyd med løsningen, fungerer fint både med DVB-T og DVB-S/S2. Lykke til! DolKbg Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Takker for tipset. Så at programmet kostet €15, og fant ingen demo versjon... Finnes det noe som er gratis, eller som man i det minste kan få en demo av? Er DVB viewer lett å bruke? Vurdere å snekre sammen en "videomaskin" til muttern ved bruk av en pc med dvb-kort siden det knapt er muligå oppdrive opptaksbokser fror Riks-TV, og boksene som finnes koster nesten like mye som en billig datamaskin. Fungerer DVB Viewer både for XP og Vista? Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bedre sent enn aldri... Vet ikke om det finnes noen demo-versjon men det virker garantert, du tar liten risiko. Enkelt å bruke med brukbar OSD. Fungerer bra for meg både med XP og Vista, men jeg anbefaler en ren installasjon hvis du har "herjet" med mange forskjellige video-programmer og codec-pakker. DolKbg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå