Gå til innhold

Hvordan ta opp DVB-T (NRK) med Hauppauge stick?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg en Hauppauge stick som man kan se NRK på ved å bruke ett program fra pinnacle. -Er det noen som vet hvordan man kan ta opp programmer med denne sticken? -Enten det er med pinacle sitt program eller andre programmer...

Jeg har en slik: Hauppauge! WinTV-HVR900-HD http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=353543

Jeg har i tillegg til ett PVR 500 kort fra Hauppauge, dette gjør at det blir litt problemer med å bruke wintv, for det funker kun for ett av kortene om gangen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun erfaring med WinTV-HVR-1400 som er et PCI-kort. Etter mye fram og tilbake med forskjellige software-løsninger så har jeg valgt DVBViewer, se http://www.dvbviewer.com/en/index.php. Opptaksmulighetene er meget bra og det finnes en rekke plugins tilgjengelige for de som har kjøpt programmet.

Er veldig fornøyd med løsningen, fungerer fint både med DVB-T og DVB-S/S2.

Lykke til!

DolKbg

Lenke til kommentar

Takker for tipset. Så at programmet kostet €15, og fant ingen demo versjon...

Finnes det noe som er gratis, eller som man i det minste kan få en demo av?

Er DVB viewer lett å bruke? Vurdere å snekre sammen en "videomaskin" til muttern ved bruk av en pc med dvb-kort siden det knapt er muligå oppdrive opptaksbokser fror Riks-TV, og boksene som finnes koster nesten like mye som en billig datamaskin.

Fungerer DVB Viewer både for XP og Vista?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bedre sent enn aldri...

Vet ikke om det finnes noen demo-versjon men det virker garantert, du tar liten risiko. Enkelt å bruke med brukbar OSD. Fungerer bra for meg både med XP og Vista, men jeg anbefaler en ren installasjon hvis du har "herjet" med mange forskjellige video-programmer og codec-pakker.

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...