Nismo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har en Readynas nettverksdisk. Denne får jeg tilgang til via "\\nas\public\" Hvordan får jeg rutet denne nettverksmappen inn som en delt mappe i Windows Server 2003 ? Sånn at det ser ut som mappen "\\2003server\public" ligger på serveren, mens den egentlig ligger på nettverksdisken.... Dårlig forklart, men prøv å hjelp meg. Ideen er å bruke Hamachi på en server 2003, for deretter å få tilgang på nettverksdisken. Fins det en enklere måte så si ifra. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 Ingen som vet noe om dette? Det må da være en måte å lure Windows på dette. Altså, forklart på en litt annen måte: Hvordan dele en nettverksdisk (allerede mappet opp på maskinen) ? Windows tillater kun å dele "lokale disker"... Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 tjah, mange veier til Rom som kjent. net share /? i ett command prompt gir kanskje noen ideer. Alternativt, om du er gui frelst, så kan du prøve å høyreklikke på sharet, altså når du ser den der \\nas\public så høyreklikker du på public mappen, og velger "Map Network Drive" , så peker du den til en hvilken som helst stasjonsbokstav, og etterpå deler du ut den stasjonsbokstaven fra servern. capice ? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette er ikke mulig. Prøv selv ...:-) Har løst det ved å sette opp en server med interne disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå