Knut T Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Du kan jo lese litt lenger opp i tråden, innlegg #52, foreksempel. Der er det en som har fått tilbakemelding fra Grundig på hakking eller bilde som fryser. Det ser ut som at dette er et vanlig poblem. Ja jeg har lest dette, men etter det jeg forstår gjelder dette live TV. Ingen har nevnt noe om opptak. eg har helt supert live TV, men hakkete opptak! Knut T Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er aldri hakking når du ser live, men alltid hakking når du ser opptak? Eller er det slik at det tilfeldigvis hakket da du tok opp? Uansett, jeg vil tro at dersom det ikke er samme problem som er beskrevet før, så er det et nært beslektet problem. Lenke til kommentar
Knut T Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er aldri hakking når du ser live, men alltid hakking når du ser opptak? Jeg kan ikke huske å ha sett noe hakking overhode på NRK1, ved live TV. (Har bittelitt på TV2, en sjelden gang, noe som var plagsomt på Sagem-boksen) så det er kun ved opptak at dette skjer. Knut Lenke til kommentar
Morro Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Begynner å bli drit lei den hakkinga nå. Så nettop en film jeg hadde tatt opp som var helt ubrukelig, enda jeg har topp signal. Går mot reklamasjon. Dilemmaet er at de neppe finner noen "feil" på min boks, de bare er så dårlige. Finnes vel ikke noe bedre alternativ ennå? Lenke til kommentar
molna Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg sendte oppsigelsesbrev til RiksTV igår, nå gidder jeg ikke betale for å se hakkete og helt svarte kanaler lengre, for så å ende opp med å se på NRK1 og TV2 på det analoge nettet (heldigvis fortsatt åpent her i Trøndelag). Nå blir det Canal Digital her i stua. Lenke til kommentar
molna Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg fikk aldri svar på oppsigelsesbrevet som jeg sendte til RiksTV, MEN rundt 25. februar sendte de meg en regning på 1600,- for oppsigelse og betaling av abb. ut september 2009 (bindingstiden). Jeg ringte Kundeservice og sa jeg nektet å betale den regningen og noe overraskende godtok de det med en gang og ba meg se bort fra regningen 1 stk DTR 8860 inkl. DVB-T antenne til salgs Lenke til kommentar
buzo Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Har anskaffet meg 8860 og er godt fornøyd. Savner en funksjon det står om i bruksanvisningen, nemlig det å kunne fortsette fra der man stoppet på opptak. Altså hvis man har tatt opp ett program på 1 time, og bare ser 20 minutter for deretter å stoppe, så står det i manualen at det skal være ett 'fortsett' valg, men det er det ikke, foreløpig. Fikk vite fra Riks Tv kundeservice at dette kommer i en fremtidig oppdatering. Men uansett; når jeg går inn på oversikten over signalstyrke/kvalitet, så står det 100% på signalkvalitet, men bare 3-4% på styrke. Det er litt rart pga tidligere i uka hadde jeg 100% på begge, da var det bedre vær, har det noe å si? Nå er det regn og mye tåke her, spiller det inn på signalene? Kan jo legge til at bilde og lyd er helt fint, men hoppet litt i stolen da jeg så at styrken bare var 3-4%. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Som det vel også har vært nevnt tidligere i tråden, så er det ting som kan tyde på at signalstyrkeindikatoren på denne modellen ikke er helt til å stole på. Mulig en softwareoppgradering vil fikse dette. 4% styrke og 100% kvalitet er lite troverdig. 100% signalstyrke er forsåvidt heller ikke helt troverdig. Men så lenge signalkvaliteten, og ikke minst bilde og lyd er OK, ville jeg ikke bekymret meg for mye for dette. Når det gjelder å pause et program og f.eks. ta en telefon, og så spille videre fra der man pauset, vil jeg ut fra min erfaring med DTR 8740 spørre om hva som skjer hvis du først trykker "pause" når du stopper programmet, og så "pause" en gang til når du vil se videre? Lenke til kommentar
buzo Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Takk for svar. Mulig du har misforstått meg litt, jeg mener det å kunne fortsette der man stoppet hvis man går helt ut av det opptaket man ser på. Altså ut i live tv f.eks., og deretter inn på opptaksliste og fortsett. Dette er altså pr. dags dato ikke mulig, selv om det står beskrevet i bruksanvisningen. Men det kommer vel i en framtidig oppdatering. Endret 24. mai 2009 av buzo Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har anskaffet meg 8860 og er godt fornøyd. Savner en funksjon det står om i bruksanvisningen, nemlig det å kunne fortsette fra der man stoppet på opptak. Altså hvis man har tatt opp ett program på 1 time, og bare ser 20 minutter for deretter å stoppe, så står det i manualen at det skal være ett 'fortsett' valg, men det er det ikke, foreløpig. Fikk vite fra Riks Tv kundeservice at dette kommer i en fremtidig oppdatering. Hvis jeg ser et opptak, stopper og senere går inn i opptakslisten - trykker OK, så får jeg opp en del valg. (spill av, slett, sorter etter nav osv) Har jeg sett noe av programmet tidligere, står det også "fortsett fra xxxx". Er det dette du tenker på? Ellers må jeg bare si at maskinen ble betydelig forbedret av software-oppgraderingen. Hakking er borte, nå er det bare litt støy i bildet i tilsvarende situasjoner. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ja det er antagelig dette jeg etterlyser. Jeg har nemlig ikke noe slikt 'fortsett fra..' valg. Uansett hvordan jeg avslutter ett opptak jeg ser på. Jeg har kun 'avspilling', 'slett', 'sorter' og 'mer info', mener jeg. Har ikke funnet noe 'fortsett' i noen menyer. Han jeg snakket med på Riks Tv kundeservice mente også at dette valget ikke er tilgjengelig enda. Er du sikker på at det er samme dekoder vi snakker om? Grundig 8860? Har du oppdatert din til seneste software? Høres veldig rart ut at dette valget skulle finnes på enkelte bokser, og ikke på alle. Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg har Grundig dtr 8860, eneste Grundig med opptak. De valgene du får, er normale valg. Har jeg sett på noe, får jeg "fortsett" i tillegg. Merkelig. Tror jeg har hatt funksjonen en stund. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Ok. Hvordan gikk du frem da du gjorde de opptakene? Lurer på om det er der det ligger. Jeg har kun opptak på harddisken, som jeg har forhånds bestilt gjennom epg, mulig 'fortsett' valget dukker opp hvis man gjør 'direkte' opptak, at man tar opp mens man ser. Hvis du skjønner hva jeg mener. Edit: Nå har jeg funnet det ut. Jeg hadde faktisk ikke før nå i dag, sett på ett opptak mere enn noen sekunder. Jeg hadde bare startet ett opptak, og spolet litt fram og tilbake for deretter å stoppe det. Det er visstnok ikke nok til å 'aktivere' fortsett funksjonen. Tok opp Letterman i kveld, og etter å ha sett halve programmet, stoppet jeg det. Og da var fortsett valget tilgjengelig. La også merke til at det var kommet ett øye symbol på linja til opptaket. Jeg ble plutselig enda mere fornøyd med min 8860 pvr! Endret 26. mai 2009 av buzo Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Herlig. JOda, den fungerer godt, og ble som tidliere nevnt enda mer begeistret da hakkingen forsvant. Det som mangler nå, er mulighet for serieopptak som tidligere er lovet. Dessuten er det moro at den tar opp hele programmet du allerede ser på når du trykker direkte-opptak, men noen ganger skulle jeg ønske at den bare tok opp der du faktisk befant deg (feks, hvis jeg tar opp en nyhetsssak, så tar den opp hele sendingen) Også litt irriterende at program-infoen ikke alltid stemmer med faktisk visning, men det er mulig den feilen er hos programleverandør, ikke RiksTV. Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Herlig. JOda, den fungerer godt, og ble som tidliere nevnt enda mer begeistret da hakkingen forsvant. Det som mangler nå, er mulighet for serieopptak som tidligere er lovet. Dessuten er det moro at den tar opp hele programmet du allerede ser på når du trykker direkte-opptak, men noen ganger skulle jeg ønske at den bare tok opp der du faktisk befant deg (feks, hvis jeg tar opp en nyhetsssak, så tar den opp hele sendingen) Også litt irriterende at program-infoen ikke alltid stemmer med faktisk visning, men det er mulig den feilen er hos programleverandør, ikke RiksTV. Hei. Venter også i spenning på funksjonen "serie opptak". Noen som vet om (og evt når) det kommer? Er meget fornøyd med boksen. Har hatt den siden november 08 og ikke opplevd hakking eller andre problemer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Vurderer og gå til innkjøp av boksen,er dere som har kjøpt den fortsatt fornøyd 1 år etter? Dere har snakket om at man må ringe inn for og få åpnet/bundlet kortet til den nye boksen,kan man fortsatt bruke kortet på den gamle også,veldig greit da jeg kan ha gamleboksen fast i båten og bare ta med kortet. Ha tidligere hatt problemer med at HD-disken ta kvelden i HD-opptakere,er disken stabil i DTR 8860 eller har noen av dere måtte bytte ut HD-disken. Etter det jeg forstår så er ikke PVR opp og går ennå,men hvordan er det med opptak er den fortsatt bundet opp mot 7 dagers tv info eller kan man forhåndsprogrammere et eller flere programmer uker i forveien. Er det noen nye rikstv HD-bokser på gang ? Endret 25. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Vurderer og gå til innkjøp av boksen,er dere som har kjøpt den fortsatt fornøyd 1 år etter? Dere har snakket om at man må ringe inn for og få åpnet/bundlet kortet til den nye boksen,kan man fortsatt bruke kortet på den gamle også,veldig greit da jeg kan ha gamleboksen fast i båten og bare ta med kortet. Ha tidligere hatt problemer med at HD-disken ta kvelden i HD-opptakere,er disken stabil i DTR 8860 eller har noen av dere måtte bytte ut HD-disken. Etter det jeg forstår så er ikke PVR opp og går ennå,men hvordan er det med opptak er den fortsatt bundet opp mot 7 dagers tv info eller kan man forhåndsprogrammere et eller flere programmer uker i forveien. Er det noen nye rikstv HD-bokser på gang ? Jeg lurer på det samme, er dette noe å satse på? Fungerer serieopptak enda? Lenke til kommentar
egonegon Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Min erfaring: Har nå hatt DTR 8860 i over 1 år, men på fredag sluttet opptaksfunksjonen å virke. Har hatt problemer med at boksen har "hengt" seg opp og låst seg flere ganger i et par uker nå. På fredag låste den seg gang på gang, og jeg måtte trekke ut kontakten. Etterpå brukte den langt tid på å starte opp igjen, og stod lenge og søkte. Tilslutt var den i gang i igjen, men da hadde jeg mistet alle opptakene mine, og opptaksfunskjonen var borte. UTROLIG IRRITERENDE Hvis noen har noen tips til hva jeg kan gjøre, er jeg svært takknemlig. Før dette har jeg som andre her opplevd problemer med signalene, hakking og korte øyeblikk med sort skjerm, og helt klart problemer med påvirkning fra mobil, men det har vært sånn noen lunde akseptabelt. Dette med opptak har egentlig vært fullstendig problemfritt når man vet hvilke begrensninger som er. Serieopptaksmulighetene er ikke kommet enda, det er litt skuffende. Man er fortsatt bundet opp mot 7 dagers TV info, men kan selvfølgelig legge inn et opptak manuelt lenger frem i tid. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Er litt synd at vi ikke har flere alternative bokser i samme segment,Sagem er uaktuell. Har også hatt dreambox surrende i bakhodet,men blir ikke klok på hjemmesiden dems. Fungerer det med Rikstv kort ? Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hoj. Det kom en oppgradering som virket veldig lovende. Serieopptak blant annet! Plutselig står det DTS på forsterkeren min, og alle seks høytalerne er "markert". Men det er bare lyd på høyre og venstre foran... Er det noen kanaler på bakkenettet som sender i 5.1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå