Gå til innhold

Argument for å stemme FRP - hvorfor skal jeg stemme på Jensen?

Anbefalte innlegg

Jo, da et offentlig tilbud sikrer enhver borger disse uhyre viktige forutsetningene for et godt liv og utdannelse.

Nei, det gjør det ikke. Den dag i dag fungerer ikke dette systemet.

Å privatisere skole- og helsevesen sikrer ikke enhver borger dette, og spesielt hva angår skole så vil en privatisering føre til lavere sosial mobilitet.

Feil. Staten er nemlig fortsatt garantist.

For øvrig er det jo bare å påpeke at privatisering ikke automatisk betyr effektivisering, dette ser en jo på det amerikanske helsevesenet.

De har et litt annet system, lille venn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, vi har jo politikere som Kåre Willoch og han er ganske annarkjent. Er enig i at det ikke er sikkert om de vil samarbeide, og det vil jeg finne ut mer om før valget.

Willoch kan dog ikke sies å ha vært konservativ i sin innvandringspolitikk, jeg referer til denne artikkelen.

Vi ble forelagt slike scenarier allerede for 19 år - så vi visste hvor det bar hen, sier den tidligere norske statsministeren.

Tror du ikke høyre har lyst til å utføre politikken sin, og innvandringen er egentlig bare en liten bagatell som de har intern strid om.

Joda det er jo klart at mange i Høyre og høyrevelgere har lyst til å få en borgerlig regjering opp på beina, men samtidig føler jeg at Høyre i likhet med de fleste andre partier har en snobbete holdning ovenfor FRP og mange høyrevelgere ser ned på FRP.

Angående innvandringen så vet jeg egentlig ikke hvor stor den interne striden er, men etter min mening er det mye som tyder på at store fraksjoner innenfor Høyre støtter en veldig liberal innvandringspolitikk.

Utspillet til Høyres talsmann for innvandring en tid tilbake om at FRPs foreløpige program for innvandring nærmer seg Høyre sitt, tyder jo på at partiet mener deres politikk på dette området er overlegen FRPs.

Det var ganske store dommerom hvordan det ikke ville fungere med et rødtgrønt samarbeid, men de holdt sammen ganske bra. Tror du ikke at Høyre og FRP kan gjøre det samme?

Jeg håper at Høyre og FRP vil være i stand til å danne et godt samarbeid, men dette krever at FRP blir tatt seriøst og at Høyre blir mindre arrogante.

I øyeblikket virker det som Høyre er svært redde for å nærme seg FRP politisk av frykt for å støte vekk de små "borgerlige" partiene dvs Venste og KRF, hvis det skal bli noe samarbeid er Høyre nødt til å nærme seg FRP og forhandle seg fram til løsninger som gjør majoriteten av de to partienes velgere fornøyd.

Dette vil muligens føre til at Sponheim og Høybråten lener seg mot venstresiden men dette gir ihvertfall velgerne et mer klart valg; FRP og Høyre eller fire nye år med de rødgrønne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...