Cauw Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei, Nettopp kjøpt ny PC men CPu tempen er uvanlig høy. Kjører en q9550. Idle temp er på 45+ grader med stock vifta og det samme er den med Noctua NH-U12P, AS5 kjølepasta. Det er jo uvanlig høyt, kanskje ikke overraskende med stocken men den burde jo ha gått ned etter jeg satt på Noctua kjøleren. Kjølepastaen er lagt på rett måte, 1300 RPM standard vifte. Hadde rundt 30 idle på gamle PCn. ;| Suggestions? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Suggestions? Enda større vifte? : D Lenke til kommentar
Cauw Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Vurderer å kjøpe en delta og makse den D; ..andre forslag? ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Målingene fra sensor skal du ta med en klype salt. Du kan jo dessuten nesten doble temperaturen uten at noe blir ødelagt. Lenke til kommentar
Cauw Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Målingene fra sensor skal du ta med en klype salt. Du kan jo dessuten nesten doble temperaturen uten at noe blir ødelagt. Sant det. Men er fortsatt overraskende at den ikke gikk ned i det heletatt etter jeg skiftet kjøler. Kommer til å klokke den opp litt etterhvert så hadde vært kjekt å få den litt lavere før jeg begynte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Selv rengjør jeg alltid heatsink på CPU og basen til kjøleren med kondensfjerner, før jeg tar på kjølepasta. Det er en god rutine spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå