Gå til innhold

[Løst:] Familie pc til 7000, noen bedre forslag?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en familie-pc. Den skal visst være billigst mulig, men vare lengst mulig. :thumbup: Jeg har da satt en pris på ca 7000. Så vil prøve å ikke komme for langt over den, helst i underkant. Pcen komme til å bli brukt til surfing, skole ting, og litt spilling. Men nok ikke så mye mer avasnerte spill enn The Sims 2. Så grafikk kortet er ikke der pengene skal ligge, men må jo være litt brukanes. Vil ha en rask pc.

 

Jeg har nå plukket ut et par deler som jeg tror vil gi en brukanes pc. Komplett

 

Så er det noe som bør forandres.

Hvilken ville dere valgt:

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

Noen som har erfaring med Amentio, ser de er litt billigere enn komplett på endel ting.

Endret av xanonymx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"FamiliePC" 7000.

 

Hvorfor:

1. Et stilfullt og støysvakt kabinett med en kvalitets PSU. Antec PSU er i klasse med Corsair, ikke så rart når de produseres på samme sted. Har slev Antec Sonata, som nå er godt over 5. Opprinnelig PSU lever godt i en annen maskin.

2. Asus P5Q Pro er et glimrende hovedkort basert på P45 brikkesettet, med mulighet for CF. Asus P5N-D er basert på nForce 750i brikkesettet, og de fleste reviews konkluderer med at nForce 750i hovedkort ikke kan anbefales.

3. HIS Radeon HD 3870 er et langt bedre skjermkort enn GeForce 8600 GT. Noe dyrere, men klart verdt pengene. Ønskes budsjettet å krympes, velger man HD 3850, da er man også hos Komplett under 7 000 kr.

 

PCUtstyr.no kan eller anbefales, har i utgangspunktet samme vareutvalg som Komplett (Norek).

 

Valg av E8400 eller Q6600 avhenger av bruk. Ønsker man å bruke PC-en til endel videoredigering etc er Q6600 faktisk å anbefale, ellers så kan man like gjerne gå for E8400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...