Gå til innhold

Pakketilbud på pc VS. et annet pakketilbud


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg en ny pc i morgen. Jeg har planlagt å bruke 10000. Ikke mer enn det. Den blir brukt til spilling. Jeg har sett på et pakketilbud fra Elkjøp, og da lurer jeg på hvordan det er i forhold til andre pakketilbud.

 

Pakke fra Elkjøp: Her!

 

Pakke fra Komplett: Her!

 

Pakkeforslag fra Hardware.no: Her!

 

Jeg kan relativt lite om hardware, men det jeg lurer på er følgende:

 

Hvordan er de ulike tilbudene i fohold til hverandre?

Hvor lenge "varer" en slik PC? (Hvor lenge kan jeg forvente å kunne kjøre nye spill glatt?)

Er det mulig å spille av HD-filer? (ikke HD-DVD & Blueray-plater, men filer)

Hvilken pakkeløsning vil dere anbefale av disse?

 

Petter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp HP fra Elkjøp. Maken til overprising skal du lete lenge etter.

Er rene mafia priser på sitt værste. Kunne fått et bedre oppsett til 4000,-

 

Pakken fra Komplett er bra. Bortsett fra den ikke så populære nForce brikkesett.

 

Pakken fra HW er beste utvalget her totaltsett. Dog ikke langt fra Komplett sitt oppsett.

 

>>>

 

Jeg ville sett på dette oppsettet:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1000236&hl=

Eller vurdert oppsettet til Netshop:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=106517

Lenke til kommentar

Den maskinen ifra komplett fremgår helt klart som førstevalg. Den er nedsatt pga. demovare.
Jeg ville bestillt asap dersom du skal ha maskin i disse dager alikevell og 10k er grensen.

Elkjøp sitt "tilbud" er rå svindel i sammenligning. "Spilleren" som hardware kan anbefale stiller også kort mot komplett-maskinen. Den må bygge selv, du har ikke reklamasjonsrett/garati på maskinen som en helhet. Det følger ikke med skjerm, operativsystem eller høytalere.

Jeg ville hoppet på før noen andre gjør det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gå på komplett sin. Skjermkortet har vist at det er meget store overklokkingsmuligheter, men med det chipsettet kan det være vanskeligere å overklokke cpu. Du kan også evt velge hw sin, men bytt ut da cpu med en e8500(såvidt raskere enn komplett sin e8400), som vil være vesentlig raskere enn q9300 i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Du får nødvendigvis ikke så veldig mye bedre løsning om du venter noen måneder og legger i noen tusen kroner ekstra. Og ferdigPC-er på Elkjøp, Expert, SIBA og andre kan du i realiteten glemme å tenke på dersom spill er viktig. De er som oftest greit spesifisert når det gjelder CPU, Ram og harddisk, men har dårlige skjermkort og er bygd slik at de er vanskelige å oppgradere.

 

Budsjettet ditt stemmer ellers med DinSide sine månedlige vureringer av PC-tilbud. For Juli er det Netshop som er vinneren. Løsning inklusive alt koster 10 000 kr + frakt. Spilleren fra Hardware.no er etter min mening dårligere spesifisert enn Netshop sin løsning og er tross dette dyrere.

 

Butikker som Komplett, Netshop og Multicom kan ellers bygge PC-er basert på mer individuelle valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...