DaddyYankee Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Heii, jeg vil få domene www.vedexperten.se på google, slik at når vi søker vedexperten så kommer den, har dere muligheten for å hjelpe meg? Takk! Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Google har boter som kravler rundt på nettet etter slike sider, og det kan ta ei stund før dem blir lagt til hos google... Du kan legge siden inn manuelt, men husker ikke linken til denne siden, du kan jo google etter det Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 http://www.google.com/addurl/ I tillegg bør du google "SEO" (Search Engine Optimalization, 90% av d handler om google : )) for å komme høyere opp på resultatene : ) Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 http://www.google.com/addurl/ I tillegg bør du google "SEO" (Search Engine Optimalization, 90% av d handler om google : )) for å komme høyere opp på resultatene : ) Registrerte på nettsiden på http://www.google.com/addurl/ men det hjalp ikke mye. Og var på nettsiden til SEO, skjønte ikke helt hvordan den virket? Mulig dere kan hjelpe meg? Vil at den skal komme mer opp på google. Takk Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Etter å ha registert siden hos google, vil det ta litt tid før den kommer opp på søk der, siden roboten til google må innom siden. Siden diskusjon.no blir sjekket av slike roboter, kunne det faktisk vært nok at du la ut link til siden din her, siden roboten vil fange opp linken og sjekke ut siden, så lenge du ikke har en robots.txt fil på siden din, som stopper roboten. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Etter å ha registert siden hos google, vil det ta litt tid før den kommer opp på søk der, siden roboten til google må innom siden. Siden diskusjon.no blir sjekket av slike roboter, kunne det faktisk vært nok at du la ut link til siden din her, siden roboten vil fange opp linken og sjekke ut siden, så lenge du ikke har en robots.txt fil på siden din, som stopper roboten. Har fortsatt ventet men ingen ting er fikset??? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Som sagt, så kan det ta litt tid. Du må tenke på at det er mange millioner web-sider i verden som robotene skal innom. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 det kan faktisk ta uker.. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Nå har det faktisk gått 2 uker kan jeg tenke meg, og akkurat som før?? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Sist jeg skulle ha en side opp på google, så tok det 6 uker før den dukket opp der. Da hadde jeg registrert den manuelt + at jeg hadde lagt link til den på et par av andre sider. Om du kun har registrert den, og ikke laget en link til den noe annet sted, så kan det ta litt lengre tid enn det. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 Aha okay, takk for svaret. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Nå har det faktisk gått lenge, og ingenting er på plass =S??? Any help`? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Trodde du var utdannet profesjonell, Fight4Lov3. HTML-koden din er kanskje den dårligste koden jeg har sett noen sinne, og det sier sitt. Du har to <head>-tagger, to <html>-tagger og bruker <h3> til headeren på siden. Google nekter å vise din side i deres søkemotor fordi siden du har laget er en skam for webutviklere. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er det siden du lenker til i signaturen du ønsker indeksert? I kildekoden er det jo minimalt med metatags. Det er ingen tekst i kildekoden som gir Google en ide om hva siden er om. Google kan ikke se teksten på siden din, den kan jeg ikke se selv heller i kildekoden og kan heller ikke merke den. Denne siden virker å være kun flash og det er ikke vennlig gjort mot Google. Sjekk ut denne siden: http://www.google.com/webmasters/ Her står det masse informasjon fra Google om hvordan du kan hjelpe til med å få siden din indeksert og hvordan den kan gjøres lesbar for Google. Går du til http://www.google.com/webmasters/tools kan du og legge til siden din her og følge med status for indeksering og se hvordan Google eventuelt leser siden din. Men selv om det ikke gjelder denne siden, kan det å se på siden for "webmasters" være til stor hjelp. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Er ikke den siden TSP, er en enda styggere. Om du ser i første post. Metatags er heller ikke noe kritisk. Description kan være lurt å legge på om man faktisk skriver noe lurt. Det viktigste er Godt innhold som folk faktisk bryr seg om og leser. Ikke pokker om den siden der kan få noe god rank, uansett. Innholdet er ikke bra nok.. Kan ikke si koden kommer til å hjelpe prosessen heller. Btw: Prøver du å søke på norske google? Den pleier å superprioritere norske sider.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Det med at metatags ikke er veldig viktig, vet jeg for så vidt Steinmann, men det er jo et veldig fint supplement. Men som Steinmann er inne på, det er viktig at innholdet er godt og at du ikke skriver og gjentar spesielle ord, bare for å bli rangert høyere. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Jeg bruker ofte å ha ingressen i en nettartikkel som meta-description. Er dette en grei måte, eller bryter jeg litt med taggens intensjon? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Rett fra webdesign/-utvikler FAQ-en vår: Google og andre søkemotorer har et skjema (add url) for innsending av URL-er. For at dette skal funke må det finnes en eller flere linker fra sider Google allerede har i indeksen sin til ditt websted. Hvis ikke tenker Google antagelig at hvis så få folk finner denne siden, er den neppe til noen stor nytte for brukerne sine. Men hvis Google finner en link til webstedet ditt vil den uansett begynne å indeksere siden din. Det enkleste du derfor kan gjøre er sørge for at noen som befinner seg på Goolge linker til siden din. (Tips: Du kan f.eks. legge til en linke til siden i signaturen på forumet.) Husk at det kan ta opptil 3-5 uker for Google begynner å indeksere siden din. Endret 30. september 2008 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bruker ofte å ha ingressen i en nettartikkel som meta-description. Er dette en grei måte, eller bryter jeg litt med taggens intensjon? Dette vil jeg se på som helt korrekt. Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Heii, jeg vil få domene www.vedexperten.se på google, slik at når vi søker vedexperten så kommer den, har dere muligheten for å hjelpe meg? Takk! Du kan eventuelt endre førsteposten, slik at du linker til siden isteden for å bare skrive sidens url (diskusjon.no har PageRank 5). Som andre nevner, er det også en fordel å ha korrekt markup, samt å definere for søkemotorer hva du vil de skal indeksere. Les forøvrig denne: SEO Guide for Designers fra Web designer wall, en artikkel som beskriver på en god måte hvordan du optimaliserer nettsidene dine for god synlighet i søkemotorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå