Kjernekaren Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg går siste året på Ungdomskolen, og har tenkt på å utdanne meg i militæret og bli pilot. Jeg har 5-ere i Matte, Engelsk og Fysikk. Og har 4,8 i snitt. Jeg trenger 3ganger fotball i uken og styrketrening, og tar meg en joggetur i uken på 4km. Jeg har god reaksjonsevne og koordinasjonevne. Og hvis jeg kommer inn og er ferdig med utdannelsen etter 5år, også skriver jeg under på en kontrakt at jeg skal bli i militæret i 12år, da hvis f.eks et NATO-land er i krig, må jeg da reise dertil og risikere livet mitt da? Og hvor hvor mye tjener jeg på og ha gått i cirka 8år i militæret etter utdannelsen og er kaptein på et fly. Takker for svar! Mvh: Kjernekaren! Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg går siste året på Ungdomskolen, og har tenkt på å utdanne meg i militæret og bli pilot.Jeg har 5-ere i Matte, Engelsk og Fysikk. Og har 4,8 i snitt. Jeg trenger 3ganger fotball i uken og styrketrening, og tar meg en joggetur i uken på 4km. Jeg har god reaksjonsevne og koordinasjonevne. Og hvis jeg kommer inn og er ferdig med utdannelsen etter 5år, også skriver jeg under på en kontrakt at jeg skal bli i militæret i 12år, da hvis f.eks et NATO-land er i krig, må jeg da reise dertil og risikere livet mitt da? Og hvor hvor mye tjener jeg på og ha gått i cirka 8år i militæret etter utdannelsen og er kaptein på et fly. Takker for svar! Mvh: Kjernekaren! Jeg har ikke spessielt peiling men har planer om samme tingen selv (men da som helikopterpilot). Syns jeg har hørt at slike piloter tjener 1-1,5 mill i året, men det er sikkert feil Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg går siste året på Ungdomskolen, og har tenkt på å utdanne meg i militæret og bli pilot.Jeg har 5-ere i Matte, Engelsk og Fysikk. Og har 4,8 i snitt. Jeg trenger 3ganger fotball i uken og styrketrening, og tar meg en joggetur i uken på 4km. Jeg har god reaksjonsevne og koordinasjonevne. Og hvis jeg kommer inn og er ferdig med utdannelsen etter 5år, også skriver jeg under på en kontrakt at jeg skal bli i militæret i 12år, da hvis f.eks et NATO-land er i krig, må jeg da reise dertil og risikere livet mitt da? Og hvor hvor mye tjener jeg på og ha gått i cirka 8år i militæret etter utdannelsen og er kaptein på et fly. Takker for svar! Mvh: Kjernekaren! Vent til du kommer på videregående ang. karakterer Og ja, det er meget mulig at du blir sendt ned for å risikere livet ditt. Har selv vært på opptaket, men gikk ikke så bra som jeg hadde håpet på. Gikk ut på en test som viste om du har det eller ikke, så da er det greit på en måte Men for all del. Karakterer har egentlig ikke så mye å si Men hjelper at du står på for da blir det lettere hvis du kommer inn og begynner avansert matte. Det dem ser på er kondis og styrke, og testene på opptaket Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Takk, for svar! Men, det jeg tenker på er hvor mye du tjener etter å ha vært i militæret i cirka 8år etter utdannelsen.. Har hørt at du kan tjene fra 350 - 600 tusen, fra første stund etter utdanningen. Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Kan du tjene opp mot en million i året når du har jobbet der en stund, og jobber mye? Og jeg bor i Bergen, og bestemmer militæret akkurat hvor jeg skal reise i 12 år? Går det ikke ann å søke om å få lov til å være i Bergen eller noe sånt? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Du kan nok tjene opp mot en million, ja. Klarte ikke la være å merke til at du sa at du har fysikk. Har dere det på ungdomsskolen? Lenke til kommentar
NorkaBorka Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Kan du tjene opp mot en million i året når du har jobbet der en stund, og jobber mye? Og jeg bor i Bergen, og bestemmer militæret akkurat hvor jeg skal reise i 12 år? Går det ikke ann å søke om å få lov til å være i Bergen eller noe sånt? Hverken hæren eller luftforsvaret holder til i Bergen. Om du skal bli helikopterpilot så må det KANSKJE bli for kystvakten på Håkonsvern eller ambulansepilot eller noe i den duren... Lenke til kommentar
Jarvis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 fyfan å grymt det hadde vært å blitt heli pilot og flydd rundt i en huey, eller bell er det vel de kaller det nå!! tror det spiller også på gode psyke og godt syn Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Men hvis jeg kommer gjennom hele utdanningen, og blir ambulansepilot i Bergen. Må jeg da reise mye ut av Bergen? Og må jeg jobbe andre steder da, eller bare som ambulansepilot? Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Men hvis jeg kommer gjennom hele utdanningen, og blir ambulansepilot i Bergen. Må jeg da reise mye ut av Bergen?Og må jeg jobbe andre steder da, eller bare som ambulansepilot? Kan svare deg på spørsmålene dine, siden ingen andre her gir noen særlig fornuftige svar i mine øyne. Du er får 12 pliktår etter vingdato. I de 12 årene er du stort sett på beordringssystemet og kan dermed beordres rundt omkring der forsvaret måtte ha lyst til å bruke deg. Det gjelder også oppdrag utenlands. Hva lønna di er etter du har avtjent 8 pliktår er vanskelig å si siden det er omtrent 16 år frem i tid....... Idag vil den ligge på 400-800 tusen i året kanskje, alt ettersom hvor du jobber, hvor mye aktivitet det er osv. Per dags dato har forsvaret ikke noe flyging i Bergen. Kystvaktens helikoptre (337skv) operer ut fra Bardufoss og IKKE Håkonsvern. Forsvaret operer heller ikke ambulansehelikopteret i Bergen, dette opereres av NLA som er et sivilt selskap. Forsvaret operer redningshelikoptere som er stasjonert i Stavanger, Ørland, Rygge, Bodø og Banak. Ellers finner du 720 skv på Rygge, 339skv på Bardufoss og fremtidige 334skv som skal fly fregatthelikopterne er foreslått lagt til Bardufoss den også. Håper det var svar godt nok Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 stringfellow: Tusen takk, fikk bedre enn bra nok svar! Men det jeg tenker på er at hvis jeg skal stifte familie og sånn, må jeg da flytte rundt om i Norge? Eller er det sånn at jeg er 2uker vekke, (rundt i Norge), og to uker hjemme.. Eller, hvordan er det? Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Vet du eller noen andre noe om det? Lenke til kommentar
stringfellow Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 stringfellow: Tusen takk, fikk bedre enn bra nok svar! Men det jeg tenker på er at hvis jeg skal stifte familie og sånn, må jeg da flytte rundt om i Norge? Eller er det sånn at jeg er 2uker vekke, (rundt i Norge), og to uker hjemme.. Eller, hvordan er det? Det er ingen turnusordning på noen av skvadronene. Det nærmeste du kommer er 330 og 337 skv. Der er det vakter eller seiling som du får fritid for. Så da vil det gå an å bo et annet sted enn du jobber. Hvis du havner på noen av de andre skvadronene er det stort sett jobb hver dag, så eneste mulighet du har til å dra hjem i det tilfellet er i helgene. Ikke spesielt familievennlig. Bedre å ta med familien på flyttelasset spør du meg. Lenke til kommentar
Kjernekaren Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Da er det jo jævli kjipt å jobbe i militæret. Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg går siste året på Ungdomskolen, og har tenkt på å utdanne meg i militæret og bli pilot.Jeg har 5-ere i Matte, Engelsk og Fysikk. Og har 4,8 i snitt. Jeg trenger 3ganger fotball i uken og styrketrening, og tar meg en joggetur i uken på 4km. Jeg har god reaksjonsevne og koordinasjonevne. Og hvis jeg kommer inn og er ferdig med utdannelsen etter 5år, også skriver jeg under på en kontrakt at jeg skal bli i militæret i 12år, da hvis f.eks et NATO-land er i krig, må jeg da reise dertil og risikere livet mitt da? Og hvor hvor mye tjener jeg på og ha gått i cirka 8år i militæret etter utdannelsen og er kaptein på et fly. Takker for svar! Mvh: Kjernekaren! Veldig spesielt at man har fysikk på Ungdomskolen men det er nok bare meg Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Da er det jo jævli kjipt å jobbe i militæret. Hadde du regnet med at forsvaret skal bruke mange milioner på å utdanne en pilot, så skal han få dra hjem annenhver helg? Nei sånn fungerer det nok ikke. Er du pilot i forsvaret er det livet ditt og du må leve deretter. Det må også familien din. Ergo må de nesten bli med på flyttelasset til de stedene du blir stasjonert. Jeg syns det forresten også høres veldig rart ut med fysikk på ungdomsskolen :!: Nærmeste jeg kom det var vel å blande vann og bakepulver og sprenge kinderegg. Og da var det ikke eksplosjonen som var gulroten, det var nemlig kindersjokoladen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå