oss2 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Prøver å få koblet opp en D-Link ADSL2+ Modem Router etter at den gamle routeren tok kvelden. Kjøpte da en med ADSLmodem i slik at jeg skulle bli kvitt en "boks". Problemet er at jeg ikke klarer å få den til å koble seg til Telenor. Ser at jeg har ADSL-linje inn, men den vil ikke koble seg opp! Det er et hav av justeringsmuligheter, men jeg vet ikke helt hva jeg evt skal gjøre. Er det noen som har hatt samme problem eller vet hva jeg kan gjøre?? M. Endret 2. september 2008 av oss2 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Er ikke så vanskelig på WAN siden da.... PPPoE, brukernavn og passord... Dlink har flere routermodemer for ADSL2 så må du ha det inn med teskje må du fortelle oss litt mer Edsit: Titt litt her Endret 27. august 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sjekk at VPI/VCI og encapsulation står til 8/35 og LLC. Alternativt kan du prøve 0/100 og LLC. Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 Takk for svar, men det hjelper ikke (hadde forsåvidt også prøvd det) Kan jeg ha samme problem som i denne artikkelen her??? M. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Det kan være feil Annex på din også. Sjekk at du har annex B. Dette står enten påtrykt eller du finner det ut ved å logge inn på det. Lenke til kommentar
oss2 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Sjekk at VPI/VCI og encapsulation står til 8/35 og LLC.Alternativt kan du prøve 0/100 og LLC. Takker. Det var dette som var løsningen på problemet. 0/100 viste seg at det var det som skulle til. Prøvdet det tidligere og, men glemte å lagre endringene. Det viste seg også at det medføgende programmet på cd'n la til en ekstra nettverkskobling som laget krøll for meg. Nok en gang, takk for all hjelp her inne M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå