Gå til innhold

Reklamasjon: bytte av data. ikke fornøyd med resultat

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere postet her at jeg skal bytte min XPS 720 med Dell pga diverse komplikasjoner.

Fikk den nye i dag, men har fortsatt den gamle. Den nye er en XPS630 som er både mindre og styggere. Det er dog et par likheter mellom de to maskinene.

Likheter:

Dual 8800 GT

Bluetooth/minnekortleser

16x DVD-brenner

4 GB 800 MHz DDR2 ram

Vista Home Premium engelsk 32 bit

Forskjeller:

E8300(hadde E6850 før) Hva er best?

2x320GB, hadde 2x 160GB før

ATX istedet for BTX hovedkort(WOHOOO)

Mindre og styggere kabinett

XPS 720(den gamle) fikk 13703 i 3Dmark06 og 5,7 på prosessortesten til vista. 630 med samme innstillinger fikk 12784 og 5,5 på prosessoren.

Den gamle har 680i brikkesett, den nye har 650i.

Grunnen til at jeg kjøpte data hos Dell i stedet for å bygge selv var at jeg fikk personalpris, så maskina kosta like mye som den ville gjort hvis jeg bygde selv. Den sekundære grunnen var at jeg ville ha et XPS720-kabinett som jeg kunne ha lenge og oppdatere med nytt hovedkort etc når den ble gammel. Det kabinettet jeg fikk var uten at jeg visste det BTX(som ikke lar meg oppgradere). Det nye er ATX, men som sagt mye mindre(80x50x25mm faktisk).

Jeg har sendt mail til Dell, men forventer ikke egentlig at de gir meg et 730 kabinett og en bedre prosessor, men det er lov til å håpe! Kommer ihvertfall ikke til å ta i mot den nye pc'n, iom at det ikke er noe grunn til det(når den gamle er bedre!)

Har jeg noe jeg skulle ha sagt angående byttet av kabinett? 730 er ATX akkurat som 630, så det å sette 630 innmat i 730 kabinett er ikke noe problem i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...