cyclo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Helt siden installasjon sier updatemanager at det er to nye oppdatteringer tilgjengelig, men når man åpner den sier den at systemet er "up to date". Når det kommer nye oppdatteringer installeres disse som normalt, men så fort updatemanager lukkes sier panel applet igjen at det er to oppdatteringer tilgjengelig. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Bruk apt/aptitude for slike ting. Det er ikke Ubuntu du driver med. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Jeez, thanks for nothing. Jeg har brukt apt-get siden jeg først tok i bruk Debian i 2001. Hvilken måte jeg oppdatterer spiller forøvrig ingen rolle. Lenny installerer update applet som default, og denne ligger stadig og sier at det finnes to updates tilgjengelig, selv om det ikke er noen updates tilgjengelig. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Og om du, tross alt, prøver å bare oppdatere med apt/aptitude, får du da samme problem/beskjed? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Som sagt, jeg har alltid brukt apt-get til det formålet. For sikkerhets skyld har jeg også prøvd en gang å oppdattere via appletet, men det gjorde heller ingen forskjell. Appletet har helt siden installasjon bestemt seg for at det finnes to oppdatteringer tilgjengelig som ikke. Om ingen har noen tips må jeg vell skrive et eget script som varsler i stedet Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Så å kjøre #apt-get update gir deg samme beskjed, og sier fortsatt at det er to oppdateringer igjen? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Nei. Der er alt OK. Det er bare appletet som kødder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå