Gå til innhold

Student pc - Max 14" - Under 10 000

plum

Anbefalte innlegg

Hei. Det svimler i poster om diverse ønsker og "krav".. Søkte men fant så sykt mange forskjellige poster med forskjellige ønsker

Jeg har sjekket ut flere pc alternativer, men liksom usikker på hva som bør kjøpes..

Tenkt på flere.. De jeg har sett på er nevnt litt lenger ned i posten

Pcene jeg har tenkt på har jeg oppgradert til 3gb+ ram og 2.5gz cpu.. og Hdd på rundt 200gb

så lurer jeg og på.. trengs ting som dette?

"Turbo minne

Intel Turbo Minne er en helt ny teknologi. Gir opptil 2X raskere oppstart av programmer, og sparer opptil 20% batteritid. Kryss av her hvis du ønsker dette installert i maskinen" Er dette ting jeg trenger?

Pcn blir brukt i skolearbeid. Blir bruk av Word, excel og feks web browser ganske mye, grunnet flere programmer brukes samtidig.

Så mine ønsker(nevnt igjen) er at pcn kan være liten (12, 13.3, 14") er ok størrelse men ikke større

Cpu.. Rundt 2.4 -> 2.5gz

Ram 3gb +

Skjermkort så er det så mye.. På den ene Multicom pcn kommer med 8400Gforce med 256 ram, mens Dell XPS kommer med 128? Skrive feil fra en av partene eller kommer de med forskjellige ram i pcn.

Jeg hadde satt pris på evt linker / Produkt navn

Pcr jeg har tenkt på?

Www.multicom.no

Multicom Compal JFT02 14.1" WXGA

Multicom Compal JHT00 14.1" GeForce® 9300GS Centrino 2

Dell.no

XPSTM M1330 - Den som koster 9990 kr

Eller Elkjop da. Ingen andre enn de. Har ett gavekort på 4000kr der. Og de kommer veldig godt med tanke på at det ikke merkes ved kjøp av pc fra bruks kontoen

Takker på forhond. Litt stressa student uten skolepc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på her, sitter selv og vurderer det samme, men jeg avventer kjøpet til jeg får pengene fra lånekassen. Noe som vil ta noen uker til, da satser jeg på at dell kommer med en oppdatering til xps maskinene, siden latitude er nettopp lansert.

Lenke til kommentar

Må til innkjøp av en ny pc selv, etter at jeg greide å miste og knuse 5920G`en jeg hadde i et forsøk på å rekke bussen. Fikk pristilbud på verkstedet i dag på 6800kr = 800 kr mer enn den koster på binders nå!;P

Har de samme tankene som trådstarter , budsjett på opptil 10 000 kr og 14"

Hvor lenge tror du det er til xpsmaskinene blir oppdatert?

Vil bestille asap;P

Lenke til kommentar

Hvilken av de er best? Eller er de så å si like?

Multicom Compal JHT00 14.1" GeForce® 9300GS Centrino 2 vs

Multicom Compal JFT02 14.1" WXGA vs

Multicom Xishan M740 Centrino 2 - mobil moro

når du bruker ca 9 000kr på pcn? Er det noe du får mer igjenfor i den ene vs den andre? Feks skjermkort, annen type cpu. osv? Er veldig fersk på det der

Lenke til kommentar

Kjøpte meg selv en XPS M1330 og er hvertfall svært fornøyd med det.

Det vrimler med pc'er på 13-14" med ok specs til under 10K, men det utslagsgivende for meg var at XPS'en har digital video ut, samt at jeg var svært fornøyd med byggekvaliteten på den gamle inspironen, og regner med akkurat det samme her.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hva som avgjorde valget ditt? Har XPS'en høyest oppe på min liste, med Multicom M740 som en mulig utfordrer og eventuelt MSI EX300.

Vel. var innom mange Multicom, og fant en kanon 12.1" for ca 8 000kr. men så leste jeg litt poster om den + en venn har en multicom bygd laptop. Og de har en del støy, og har vært probelm å justere viftestøyen + de avgir en del varme (Naturlig pga veldig mange bra komponenter i en liten pc). Og så så jeg Dell XPS M1530 og syns den så drit fet ut så la litt vekt på design og.

Har og hatt Dell pc i huset. som nå er ca 5-6 år tror jeg. Tidlig ute med p4 1.3Gz cpu og den virker den dag idag uten noen problemer, så i mitt hode er Dell kvalitet og du må betale litt for det. + Du får med 1 års hjem på døren service som er grei SKULLE faktisk noe skje. Inett butikker, skjer noe. Lett å skylde på andre. nå kommer det en kar hjem til meg så. Det er vel litt av alle grunnene til at jeg valgte dell. + de sa levering skjedde fra 10-14 dager. men dato som er gitt er 19 men den kom før den datoen sa den selgern og det er deilig å få den levert på døra av en budbil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...