Nervetattoo Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei, har noen problemer som jeg ikke skjønner. HTML Skjema: <form action="login.php" method="post" name="login"> <input type="text" name="user" size="15"> <input type="text" name="pass" size="15"> <input type="submit" name="submit"> </form> PHP Skript: if ( isset( $_POST['user'] ) ) { echo("stuff"); } else { echo("other stuff"); } Problem: Om jeg nå skriver noe i username så vil jeg få : stuff. Og om jeg ikke skriver nå så får jeg også stuff. Med andre ord, det virker ikke som den tar hensyn til if i det store og hele. Noen som har noen ideer? Jeg kan ikke skjønne hvordan dette kan ha seg, har også lett rundt på nettet og sett andre eksempler, og jeg kan ikke finne noen feil. ??? Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Prøv å bytt ut if ( isset( $_POST['user'] ) ) { med if(isset($_POST['user']) && $_POST['user'] != '') { Slik må det hvertfall være i get forms. Trodde egentlig ikke det måtte det ved post, men det er det eneste jeg kan foreslå i farten Lenke til kommentar
Booth Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 if($_POST['user'] != "") { echo("stuff"); } else { echo("other stuff"); } isset funker ikke så fett til akkurat det formålet, plazma har bare masse smør på flesk, den sender user feltet uansett om det står noe der eller ei så den vil alltid være "isset" Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Vel, skal man kode helt korrekt PHP, blir det slik. Har man på notice visning i php, ser du dette. Om dette blir litt sært å bruke i praksis er noe annet, men det fungerer i allefall feilfritt Lenke til kommentar
tmx Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Prøv heller if(!empty($_POST['user']) ... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Har byttet ut isset med != nå. Funker fint. Får holde meg til det for nå. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Prøv heller if(!empty($_POST['user']) ... Denne løste jo problemet greit jah takker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå