Martin HaTh Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Når jeg spiller crysis henger det seg plutselig, uten at noe spesielt skjer eller at jeg gjør noe spesielt. Har spilt kanskje 20-30 min idag, og den har hengt seg 3-4 ganger så det skjer ganske ofte, noe som er irriterende iogmed at jeg da må loade fra siste checkpoint. Noen som vet hva som er feil? Jeg tar Ctrl-alt-delete, trykker 2 (ja to) ganger på avslutt program, og da er datan OK. Kjkører E8400 og 4870, kan også si alt annet hvis nødvendig. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Kan det tenkes at du prøver å kjøre spillet på høyere grafikk enn hva pcen din egentlig greier? Har du sjekket varmen på cpu osv under spillingen? Begge deler kan føre til at spillet crasher. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Murlig, kjører very high 0AA 1680x1050, men tror at det skjedde da jeg spilte på high også.. Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 tror dataen din skal kjøre det fint, men har du kjøpt spillet? Eller bruker du crack elns? Crysis er jo generelt et bugga spill, så ville ikke bekymra meg over at det spillet klikker, var mye stress med mitt og, mye pga bugga directex10 support. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Men hva burde jeg gjøre?? spille CoD? Lenke til kommentar
Arne90 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 reinnstalere/ patche/ kjøre ekte versjon av spillet/ ect. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 På mystisk vis vill ikke Crysis patche, så vi får prøve å resintallere. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Etter patchene er problemet der fortsatt. Finnes det et program som tar temp på GPU og CPU og lagrer det i en logg eller noe sånt? Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Har en føelse av at det er CPUen som er problemet her. Som sagt har jeg E8400, med stock kjøler.. Det viser jeg også at med windowed mode og "dual core center" kommer CPUen opp til 55 C +/- og der er den. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Dette var akkurat tempen da spillet crashet. CPU=54 GPU=79 Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Men skjermkortet er jo veldig varmt? 78/79 C når jeg ikke gjør noe? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er faktisk ganske mye. Husk at tempen på gpu kan falle ganske raskt. Hvis du har fan control på skjermkortet ditt vil jeg anbefale deg å skru den opp sånn at tempen ligger på 30-50 grader idle. men hvsi du har overklokket skjermkortet, må du klokke skjermkortet mindre. Skal du pathce må du pacthe den første patchen først, tror jeg. Uansett 1.2 må patches før 1.21 Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 last ned speedfaan fra foreksempel filehippo deretter går du til den delen av programmet der du kan få grafer over temperaturer, huk av for GPU og CPU. da kan du se tempraturene som er når du spiller, 2 sekunder etter du avslutter et spill(eller det crasher) så synker temperaturen på de delene med kanseje hele 20 grader C Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 79 grader på skjermkort trenger du ikke bekymre deg for. De er laget for å tåle høye temperaturer. Cpu er ikke direkte kjølig, men skal takle den tempen bra. Har du sjekket temp på NB? Den er ofte veldig varm, siden den ligger rett over skjermkort og under cpu. Der er det veldig varmt og dårlig luftflyt hvis man har "feil" kjøler på cpu. Men mest sannsynlig er det spillet som er problemet. Har du kjøpt og betalt det, eller kjører du en piratebay-variant? Hender avogtil at de er litt mer ustabile enn originalen Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Det er helt normale tempraturer på både GPU og CPU. Idle tempen på HD48xx kortene er så høy fordi viften spinner veldig sakte og er ment å være slik, du kan selv forandre på viftehastigheten via profil og editere en fil. Mer om dette kan du lese i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=969070&hl= Anngående kræsj av Crysis, beskriv hva som forløper når dette skjer, og oppgi driverversjonen du bruker... Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Ja oss bare si at jeg har kjørt en samme variant på en annen PC (som riktig nok var en laptop)uten problem. Har nå fått ned GPU temp takket være denne men spillet kræsjer fortsatt. Murlig CPU som er synderen? Endret 28. august 2008 av wuvahef Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Ja oss bare si at jeg har kjørt en samme variant på en annen PC (som riktig nok var en laptop)uten problem. Har nå fått ned GPU temp takket være denne? men spillet kræsjer fortsatt. Murlig CPU som er synderen? Som jeg sa i forrige post, beskriv hva som skjer når det kræsjer, og oppgi driverversjonen du bruker.... Eksempel på forløp: Skjermen blir sort etter bildet fryser, og får GPU recovery i Event viewer........ Endret 28. august 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 meget! MURLIG at CPU er feilen her, da jeg spilte kom den nedemlig opp i 60 C ment GPU var rundt 55. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) meget! MURLIG at CPU er feilen her, da jeg spilte kom den nedemlig opp i 60 C ment GPU var rundt 55. Hadde du hatt 80C+ så hadde det vært grunn til å misstenke CPU-problemer/kjøling, og bruker du feil avlesnings program for CPU tempratur får du 10C for mye...... Om du ønsker hjelp, så svarer du på hva jeg spurte om i posten over... Endret 28. august 2008 av Ourasi Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Når spillet krasher fryser spillet og det kommmer "crysis har sluttet å virke", jeg trykker 2 ganger på avslutt program, og kommer til skrivebord. Men jeg vet egentlig ikke hvilken driver jeg har, tror jeg lastet ned den nyeste fra ati.com EDIT: tror det er 8.522 kan det stemme? Endret 28. august 2008 av wuvahef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå