matros Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Å ringe Support på D-Link er svindyrt,nesten kr.5 pr.min.,derfor prøver eg her på forumet. Vi er 4 naboer som har satt opp et trådløst nettverk.I nabohuset (10 m fra meg)som linja er,er den koblet opp mot modem som igjen er koplet til DI-524 router som er koplet opp mot en DWL-2100 AP (aksesspunkt).Antenna Ant24-0800 som er plassert på taket er koblet på denne.Antenna er på 8 dbi med en max.rekkevidde på 1 km burde ikkje være problemet!Eg sjølv har koplet til pc'en min en DWL-900 AP+ som står plassert i glasskarmen som er vendt mot antenna til naboen.Eg har i tillegg en laptop som eg kopler rett opp mot antenna.I det siste synes eg at signalet kan være varierende!? Kan det være nok at greiner på tre kan være nok til signal tap? På forhånd takk Lenke til kommentar
Tore Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Ser du antennen.? Eller er det vegger og tak i veien.? Er det takplater i metall så svekker det signalet veldig mye... Jeg har også trådløst nett sammen med naboen, hvor det er fri sikt og 80meter mellom, likevell må jeg ha en antenne ute på veggen, jeg har satt opp en Linksys router, som står som repeater bridge... Altså jeg henter kun internett fra naboen, og ellers så har jeg mitt eget hjemmenetverk på min egen router... Jeg vil anbefale den løsningen, mer stabilt mtp signalkvalitet og forflytting av pc... En trådløs router som linksys linux kan man øke signalstyrken på, fabrikksignalet er 70mW, jeg kjører min på 200mW... Endret 27. august 2008 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
matros Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Såg antennen tidligere,men no er det nok et tre som har vokst opp,sånn at eg ikkje ser antenna fra det vinduet som routeren står i.Kanskje eg skulle satt boksen på loftet der det er fri sikt til antennen?? Men da må eg jo ha en slags antenne her på min pc for å ta i mot signal frå routeren? Endret 27. august 2008 av matros Lenke til kommentar
matros Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Ja så har eg fått det trådløse nettverkskortet, 54 Mbps Wireless-G PCI Adapter m/antenne og montert det i pc'en.I tillegg flyttet eg DWL-900 AP+ opp på loftet der det er fri sikt til antennen (ca 10 m),og koplet på en DI-524 som sender ut signal innad i huset,og då ble problemet løst Har selvfølgelig satt opp kryptering.Det som er det rare er at kabelen frå 900 AP må stå på en av dei 4 Lan kontaktene i 524?? Setter eg den i Wan inntaket kjem eg ikkje på nett!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå