Loko Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Takk gud for at du ikke er kunde hos meg! makan til slitsom og konfliktskapende person! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nå blir dette egl. litt OT, men: Det her er et spørsmål om kostnad og nytte. Jeg kan forstå at et brukket håndtak gir grunn til å ta en telefon til forhandleren. Kostnadene (eller ulempene om man vil) er små, og det er en viss sjanse for at det hele ordner seg enkelt og greit. Nytte > kostnader. Men å skulle sende e-poster og brev og stå i kø en time for å klage...? For å slippe å bruke noen tiere på et nytt håndtak, som antagelig kan kjøpes i butikk? Man står fritt til å hevde sin rett, men i mange tilfeller kan man være best tjent ved å la være og heller ordne opp på annen måte. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Et annet tips som er gratis: Elkjøp tar imot ganske masse hvitevarer som kundene ikke lenger har bruk for. Det hender ofte at mange av hvitevarene kun er et par år gamle. Du kan jo høre med vareutleveringen eller noe. Om du mener at du har reklamasjonsretten på din side, så kan du jo og klage til Forbrukerrådet. Eller har du gjort det alt? Men om du er litt mer hyggelig, så vil det også bli bedre for deg. Det er logisk at sure kunder får dårligere behandling. Eller hva? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Elkjøp tar imot ganske masse hvitevarer som kundene ikke lenger har bruk for. Det hender ofte at mange av hvitevarene kun er et par år gamle. Du kan jo høre med vareutleveringen eller noe. Skal kundene på Elkjøp vente på reservedeler når andre produkter går i stykker ? Si meg; tror du Eljøp driver som gratis "bilopphøgger" ? Dette er jo f*** helt latterlig ide!! Men om du er litt mer hyggelig, så vil det også bli bedre for deg. Det er logisk at sure kunder får dårligere behandling. Din påstand er helt motsatt av virkeligheten. Her har en kunderådgiver hos Elkjøp først benektet at en kjøleskap skal vare i 5 år og deretter kastet ut kundene til en mellommann som kundene ikke kjøpte produktene av. Dersom det er sure kunder hos Eljøp så kan man ikke forvente noe annet når de står over en time i kø for å høre latterlige påstander som er i strid med kjøpsloven. Med de forslagene jeg har hørt så langt så er det greit at kunder betaler og bruker masse tid på å bytte ut deler som ikke er normale slitasjedeler. Da ønsker jeg dere velkommen til Elkjøps- og LGs-produktservicehelvete for jeg vet at de ønsker slike kunder som dere. Endret 4. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Som de fleste her har bemerket har du en tilsurnet holdning, men deg om dette. Du har rett i at du skal få det lille stakkars håndtaket ditt til maks kostpris på kr 50. Det er noen ting i verden som heter materialtretthet, feilproduksjon og slitasje. Det som jeg virkelig undrer meg over at din fritid på å bruke tid klage, kjøring til elkjøp (drivstoff koster, der har du alt tapt verdien av håndtaket), surner tilværelsen til andre folk. Er ikke det bedre å bruke tiden på hjemmet og svi av den maks 100 lappen dette koster kontra det å kaste bort timer på en bagatel? Eller er du typen som skal klage på alt? Hadde motoren el.l. røket skjønner jeg deg godt at du hadde klaget. Hva gjorde du da lyspære gikk? Personlig har jeg LG side-by-side kjøleskap som nå jobber utmerket på det 5 året uten en svakhet. At du som forbruker har fått et håndtak som er produsert av en underleverandør er ikke en klar dom at LG er søppel. En digrisjon, har du noen gang hatt Nokia? Du sier også at du har kontaktet LG via mail. Hvorfor på engelsk? LG har sitt kontor på Lysaker. http://nordic.lge.com/no/general/contact.jsp Har du forsøkt å ringe dem, og kun si: "Hei, jeg vil gjerne reklamere på et kjøleskap jeg har kjøpt, håndtaket har knukket. Hva gjør jeg?" Noe sier meg at du har hisset deg opp og gjort en fjær til hønsefarm. Det personen sikter til som du synes er latterlig, kan formuleres slik. Stikk på baksiden av en elkjøpbutikk, se på de kjøleskap som står der og skru av et håndtak som passer ditt kjøleskap, noe sier meg at det ville du ikke hatt ork til selv. Når det kommer til bildene du har lagt opp er det en ting jeg bemerker meg godt. Dette gjelder ditt øverste bilde. Her ser man tydelig på den minste delen at det er merker etter slark i skrue, avfargning fra metalet i skruene, samt at det er antydning til sprekk tvers over. Har du strammet selv? Ser ut som om det har blitt strammet for hardt... Endret 4. september 2008 av TheGizmo Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Elkjøp tar imot ganske masse hvitevarer som kundene ikke lenger har bruk for. Det hender ofte at mange av hvitevarene kun er et par år gamle. Du kan jo høre med vareutleveringen eller noe. Skal kundene på Elkjøp vente på reservedeler når andre produkter går i stykker ? Si meg; tror du Eljøp driver som gratis "bilopphøgger" ? Dette er jo f*** helt latterlig ide!! Men om du er litt mer hyggelig, så vil det også bli bedre for deg. Det er logisk at sure kunder får dårligere behandling. Din påstand er helt motsatt av virkeligheten. Her har en kunderådgiver hos Elkjøp først benektet at en kjøleskap skal vare i 5 år og deretter kastet ut kundene til en mellommann som kundene ikke kjøpte produktene av. Dersom det er sure kunder hos Eljøp så kan man ikke forvente noe annet når de står over en time i kø for å høre latterlige påstander som er i strid med kjøpsloven. Med de forslagene jeg har hørt så langt så er det greit at kunder betaler og bruker masse tid på å bytte ut deler som ikke er normale slitasjedeler. Da ønsker jeg dere velkommen til Elkjøps- og LGs-produktservicehelvete for jeg vet at de ønsker slike kunder som dere. Jeg skjønner godt at du ikke har fått den hjelpen du forventer. Du er en underlig skrue, og tror at du tjener på å beholde din oppførsel. Og selvsagt vil ikke Elkjøp tilby deg et brukt håndtak, ikke med din holdning. Smil til verden, og verden smiler til deg. Eller hat verden, og verden hater deg? Uansett så håper jeg at det vil ordne seg. Lykke til forresten! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Når det kommer til bildene du har lagt opp er det en ting jeg bemerker meg godt.Dette gjelder ditt øverste bilde. Her ser man tydelig på den minste delen at det er merker etter slark i skrue, avfargning fra metalet i skruene, samt at det er antydning til sprekk tvers over. Har du strammet selv? Ser ut som om det har blitt strammet for hardt... Ja, jeg har montert håndtaket selv da dette ikke har vært skrudd av produsenten. Og ja, det virker som jeg kan ha strammet det for hardt.....men; Hvis dere hadde prøvd dette med et annet produkt/plastsak for å se hvor "lett" det er å brekke plast på den måten ville dere se at det nesten ikke går an! Bare prøv! Dette plaststykke derimot fliser jeg opp bare jeg ser på det: Andre deler av håndtaket som er beskyttet/under selve døren har "fliset" seg opp samt fått sprekker. Også håndtaket på den nedre døren lider av samme sjebne og er på god vei til å knekke fullstendig. Jeg har aldri sett noe lignende! Forøvrig er dere på vilspor dersom dere påstår at jeg er "dårlig" kunde med "dårlige" kommunikasjonsevner. Jeg gjentar igjen at jeg bare har brukt hyggelige ord i mailutvekslingen med LG. I tillegg har jeg vært meget kort og konsist uten noen "slemme" ord til Dalens hvitevarservice. Til og med Elkjøps berørmte kundesupport har nesten bare fått pene ord fra meg (med unntak av den siste delen av samtalen hvor de prøvde seg med en spansk en). I følge enkelte her er jeg altså en dårlig kunde dersom jeg spør om navnet på vedkommende hos O'store Elkjøp som kommer med uhyrlige påstander om at reklamasjonsretten ikke gjelder for 2-3 år gamle kjøleskap ? Dessverre er min påstand at det ikke nytter å være hyggelig når Elkjøp ikke klarer å ordne en slik enkel sak. Dessuten er min påstand at produkter kjøpt fra Elkjøp innenfor det som kjøpsloven dekker, ikke skal være avhengig av å bli fikset ved at jeg skal gå å luske på baksiden av Elkjøp e.l. og "stjele" deler med en skrutrekker. Endret 4. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er godt mulig du ikke er klar over det selv at du kan oppfattes som sur, grinete og vanskelig. Det er faktisk ikke så uvanlig at andre opplever en på en helt annen måte enn det som er meningen. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er det som gjør en til mester, at man klarer å holde roen også på Elkjøp. Og de ansatte vil ikke bry seg om at du skrur av håndtaket, siden de bare blir sendt til Romania sikkert like vel. Jeg syntes at du burde skrive en klage til forbrukerrådet, www.forbrukerportalen.no Det var ingen stor sum, men har du krav på ny, så vil du få det. Men vær alltid høffelig, siden det ofte er uskyldige som må tåle støten. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Det er det som gjør en til mester, at man klarer å holde roen også på Elkjøp. Jepp, eller på klageavd. til IKEA og Møller. Men som sagt; jeg har ennå ikke sagt et stygt ord til verken LG, Elkjøp eller Dales hvitevareservice og jeg har ennå ikke kommet noe nærmere et nytt håndtak. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Siden mange misfornøyde kunder får problemer med reklamasjon og slikt, så har vi Forbrukerrådet som vil hjelpe oss videre. Om du sender klageskjemaet til Forbrukerrådets lokal-konor, så vil du få svar innen 1-2 uke. Og forteller de at du ikke har krav på nytt håndtak, så må du desvverre bite i det sure eplet. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Nytt håndtak er i følge Dalens hviteservice på vei. Venter i spenning Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Nytt håndtak er i følge Dalens hviteservice på vei. Venter i spenning Måtte du betale? Eller får du det gratis? Godt det ordnet seg ihvertfall. Også benytter jeg sjansen til gratulere meg selv med 1k innlegg. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 Nå er det nye håndtaket skrudd på. Fikk også en faktura på 200 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Nå er det nye håndtaket skrudd på. Fikk også en faktura på 200 Var avtalen å regning på 200 med pakken? Eller var ikke det avtalt i hele tatt? Godt du fikset håndtaket da. Håper det vil vare lenger enn det gamle. Lenke til kommentar
Dorf_2003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 det var vel han på elkjøp som lovet at du skulle få et håndtak på deres bekostning? så er vel bare å levere faktura hos elkjøp så får du vel igjen de pengene kontant? kjøleskapsmafia'en må du passe deg for artig.... Håper at elkjøp ikke gir ut deler fra ødelagte hvitevarer, er vel ikke så bra?? kunder kan ikke stikke på baksiden av en elkjøp butikk og skru av deler. Er faktisk klasifisert som tyveri... og kan bli annmeldt for dette... har hørt det er en del polakker rundtom som har fått bøter og div. pga dette. rart at plastikken som ikke er utsatt for slitasje (kamerer over under på kjøpeskap forstår jeg rett?) skulle sprekke opp. er jo litt forstålig at et plast håndtak kan bli slitt og porøst over en lengre periode med bruk. men tror ikke det er søppel. kan vær at plasten i dette håndtaket ble avkjølt for raskt ?? man vet aldri håper du får ordnet det andre håndtaket med mindre ulempe for det... GL Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg har fakturaen og kvitteringen fortsatt, men har heldigvis ennå ikke hatt behov for å lide meg gjennom en Elkjøptur (utrolig mange stressa folk der). Men for å få en avslutning på historien så satser jeg på å gjøre det kanskje allerede på lørdag. Da få vi se hva slags unnskyldning kjøleskapsmafian gir.. Ps. De orginale håndtakene er ekstremt porøse. Jeg mistenker feilproduksjon hvor de brukt for lite plast og for mye luft. Det nye håndtaket derimot virker mye mer kraftig (og bitte litt tyngre). Endret 7. oktober 2008 av Spartan Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du skal ikke se bort i fra at den nye modellen er en oppgradertversjon. Skjer hele tiden at hvis man oppdager en svakhet ved en del/ produkt så oppgraderer man delen/ produktet til å tåle mer. Dette skjer hele tiden i bilbransjen for eksempel. Lenke til kommentar
Dorf_2003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Men for å få en avslutning på historien så satser jeg på å gjøre det kanskje allerede på lørdag. tror kanskje jeg ville holdt meg unna elkjøp lørenskog på lørdag, må isåfall være i halv elve tiden eller kvart på 6... lørdag er sånn kø fenomen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå