Spartan Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har et kjøleskap type kombiløsning som jeg kjøpte hos Elkjøp relativt billig for under 3 år siden. Har bare hatt en garantisak som gjaldt noen løse deler som laget lyder tidligere. Nå har deriomot det ene håndtaket bruket og det andre er på vei til å brekke. Når jeg ser på plastkvaliteten på brekningspunktet så virker det som plasten er temmelig porøs og tåler ingenting før den flaser av og brekker i stykker. Virker for meg som LG har spart penger på slikt dårlig finish/kvalitet. Er det noen andre som har dårlig erfaring med hvitevarer fra LG ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvor mye ga du for kjøleskapet, og hvor høyt er det? I rimelige kjøleskap er det selvfølgelig brukt enklere materialer enn i de dyre. Så er det et spørsmål rundt hva man kan forvente av slitasje osv vs prisen. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg forstår ikke posten din. Du har postet under forbrukerrett, men spør om noen har erfaringer ved produktet du har kjøpt. "Undertonen" forteller meg at du ønsker å reklamere,men har du i det hele tatt tatt kontakt med selger før du skrev posten din? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Jeg anser ikke at det er Elkjøps feil at de selger dårlige produkter. Tross alt hvordan skal de tjene penger ellers ? Forøvrig er produktet nesten 3 år gammelt og da må jeg ev. krangle om reklamasjon. Alle vet jo hvordan Elkjøp behandler slike saker.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er ingenting i veien mot å reklamere mot LG. Det kan godt tenkes at de bare sender deg nye håndtak uten noen kluss. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har allerede snakket med LG per mail. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg anser ikke at det er Elkjøps feil at de selger dårlige produkter. Tross alt hvordan skal de tjene penger ellers ? Forøvrig er produktet nesten 3 år gammelt og da må jeg ev. krangle om reklamasjon. Alle vet jo hvordan Elkjøp behandler slike saker.. Wow, jeg takker for tilliten? Med den innstillingen der er det kanskje ikke rart du ikke kommer så langt i evt saker . Jeg kan forsikre deg om at de aller fleste kunder som kommer til elkjøp med defekte produkter blir godt fornøyd, samt at vi tjener gode penger på å selge produkter til riktige priser, med mål om å være billigst i lokalmarkedet. Men det her handler vel egentlig ikke tråden om. Satser på at du får løst saken fort og greit . Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) I rimelige kjøleskap er det selvfølgelig brukt enklere materialer enn i de dyre. Med slike svar så er det ikke rart vi forbrukere ikke orker å krangle med O' Store Elkjøp.. Men tilbake til saken så er spørsmålet mitt om LG selger søppelprodukter eller om akkurat dette kjøleskapet er rammet av en slags "plastbille" som liker å spise plastdingser slik at disse blir porøse og brekker opp ? Endret 27. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Loko Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 I rimelige kjøleskap er det selvfølgelig brukt enklere materialer enn i de dyre. Med slike svar så er det ikke rart vi forbrukere ikke orker å krangle med O' Store Elkjøp.. Men tilbake til saken så er spørsmålet mitt om LG selger søppelprodukter eller om akkurat dette kjøleskapet er rammet av en slags "plastbille" som liker å spise plastdingser slik at disse blir porøse og brekker opp ? Det er jo en grunn til at en gjenstand er billig. Hørt om uttrykket; du får hva du betaler for?? Og med slike kommentarer som du kommer med her er det ikke rart at du sikkert ofte blir møtt med et surt annsikt på motsatt side. Du er jo innstilt på å krangle før du i det hele tatt har snakket med noen! Sikker på at du ikke har noen barn, eller deg selv i et fylleraid, som river litt for hardt i døra etc som har forårsaket dette? LG er faktisk den største (eller nest største) leverandøren av hvitevarer i USA Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Det er jo en grunn til at en gjenstand er billig. Hørt om uttrykket; du får hva du betaler for?? Dersom det er så klar sammenheng på kjøleskapsmarkedet mellom pris (kjøleskapet koster 4690,-) og kvalitet så burde Elkjøp advart kunder med: Maks levetid 2-3 år..? Og med slike kommentarer som du kommer med her er det ikke rart at du sikkert ofte blir møtt med et surt annsikt på motsatt side. Du er jo innstilt på å krangle før du i det hele tatt har snakket med noen! Jeg har snakket med LG International per mail og brukte ord som "dear sirs", "best regards", "please" osv. Sikker på at du ikke har noen barn, eller deg selv i et fylleraid, som river litt for hardt i døra etc som har forårsaket dette? Ingen barn her. Ingen i huset er spesielt voldsomme av seg. Ingen alkohol innblandet heller. Det var forresten kona som var gjerningsmannen i gjerningsøyeblikket. Endret 27. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 I rimelige kjøleskap er det selvfølgelig brukt enklere materialer enn i de dyre. Med slike svar så er det ikke rart vi forbrukere ikke orker å krangle med O' Store Elkjøp.. Men tilbake til saken så er spørsmålet mitt om LG selger søppelprodukter eller om akkurat dette kjøleskapet er rammet av en slags "plastbille" som liker å spise plastdingser slik at disse blir porøse og brekker opp ? Som sagt, jeg tror det er innstillingen din som er problemet her, ikke nødvendigvis at LG selger søppel. Du klarer å tolke innlegget mitt til at jeg sier det er brukt DÅRLIGE materialer i rimelige kjøleskap. Hvor sier jeg det? Jeg har svært stor tro på at saken løser seg uansett om du tar direkte kontakt med LG eller med Elkjøp - men du viser ikke akkurat særlig tiltro til at den ene av disse to partene vil hjelpe deg . Det var det jeg syntes var kjedelig, for jeg kan love deg at det vil de. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Jeg har svært stor tro på at saken løser seg uansett om du tar direkte kontakt med LG eller med Elkjøp - men du viser ikke akkurat særlig tiltro til at den ene av disse to partene vil hjelpe deg . Det var det jeg syntes var kjedelig, for jeg kan love deg at det vil de. Jobber du hos Elkjøp ? Endret 27. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det stemmer. Ta gjerne kontakt på pm om du vil vite mer (står også litt i profilen min) . Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Alle vet jo hvordan Elkjøp behandler slike saker.. Vet du egentlig det, eller prøver du bare å provosere? Jeg vet veldig godt hvordan Elkjøp behandler sånne saker, og svært få blir misfornøyde... Du kan ta kontakt med butikken, LG eller serviceverkstedet som er godkjent av LG, alt etter hva som er mest bekvemmelig for deg. Jeg har kjøleskap fra LG selv, riktignok et side-by-side som koster litt, men alt ser ut til å være solid og av god kvalitet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Ser ikke akkurat ut som en heksekunst å få satt på et nytt håndtak. Kontakt Elkjøp og be dem ordne nytt håndtak ?? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Men tilbake til saken så er spørsmålet mitt om LG selger søppelprodukter eller om akkurat dette kjøleskapet er rammet av en slags "plastbille" som liker å spise plastdingser slik at disse blir porøse og brekker opp ? LG selger produkter som holder normal kvalitet, men som dessverre kan rammes av feil. Derfor har LG garanti i tillegg har du som kunde reklamasjonsrett i hht. til Forbrukerkjøpsloven. Hvis du ganske enkelt kontakter Elkjøp og sier at du vil reklamere på produktet ordner de saken for deg. Hvis du kontakter Elkjøp med den tonen du bruker i tråden her får du vel sannsynligvis behandling deretter, altså får du nøyaktig det du har krav på, men ingen gidder å strekke seg noe lenger enn det heller. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 (endret) LG skrev en mail til meg at jeg måtte kontakte et firma i Norge som heter Dalens hvitevare service. Jeg har tatt kontakt med dem direkte så jeg slipper å plage stressa Elkjøp selgere. De taper vel penger på slike returer så jeg skjønner dem godt at de ikke liker oss som klager på kvaliteten. Endret 28. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 De taper vel penger på slike returer så jeg skjønner dem godt at de ikke liker oss som klager på kvaliteten. For en holdning ... Jeg skjønner godt at ingen liker deg om du farer rundt og antar at folk ikke liker deg. Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Da har du jo fått glimrende service! Skjønner ikke vitsen med å syte så veldig for en så enkel sak. Sånne kunder får det de har krav på, intet mer. Kunder som er litt mer hyggelige, får ekstra service og blir enda ber fornøyde. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Og marerittet fortsetter.. Var på Elkjøps nyeste Megastore og hovedkvarter for konsumhelvete i Norge; nemlig Elkjøp Lørenskog. Det som møter deg midt i Lørenskog verste veisystem, er et meget stygt syn som jeg dessverre i min tid har selv har vært med på å skape. Men uansett, etter - EN - 1 - time i kø hos serviceavd. med skrikende unger og sure mennesker rundt meg så kom jeg endelig frem til paradiset, nemlig en 18-19 årig kundebehandler! - Han kunne fortelle meg at jeg måtte ta kontakt med LG selv. Takk skal du ha sa jeg til han med det hadde jeg gjort allerede. - Da sa han at jeg måtte kontakt Dalens Hvitevareservice. Takk skal du ha sa jeg til han med det hadde jeg gjort allerede per mail. - Da sa han at jeg måtte ringe. Takk skal du ha sa jeg til han, men da må jeg vel også betale for nytt håndtak ? Bare det å ringe å bestille per tlf skal dette firmaet ha 50 kr for (pluss delen og frakt). - Da sa han at jeg må vite at slike ting ikke varer så lenge og at et nytt håndtak er en slitasjedel akkurat som batterier på mobilbatteri (altså levetid på 1-2 år). Jeg takket for svaret og ba om navnet på vedkommende som kommer med slike påstander slik at jeg kan klage til forbrukerrådet. - Da sa han (etter å ha snakket med noen i bakrommet - kjøleskapsmafia'en ?) at det vistnok var greit allikevel og at jeg kunne bare bestille delen selv og få dekket delen i etterkant. Ja vel. Sånn gikk det altså. Elkjøp har altså noe de kaller service, men bare hvis man kjenner sin rett. Fortsatt mangler jeg et nytt håndtak. En telefon til Dalens Hvitevareservice var uansett meningsløst da jeg kom til en automatisk tlf svarer hos delelageret som ba meg å sende en mail. Takk Elkjøp. - Endret 4. september 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå