LarsP Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei, da har mine trofaste Shure E3C tatt kvelden etter mange års misbruk. Jeg trenger dermed nye øreplugger til min bærbare musikkavspiller. Budsjettet er noget begrenset og jeg kan dermed ikke legge mer enn 3000,- på bordet. Dette bør i mine øyne holde for et par øreplugger. Så langt vurderer jeg følgende øreplugger: Shure SE420 Shure SE530 Ultimate Ears triple.fi 10 Pro Dersom noen har erfaringer med noen av de overnevnte ørepluggene eller vet av noen andre jeg bør vurdere, så setter jeg pris på om dere legger igjen noen velvalgte ord i denne tråden. med vennlig hilsen og på forhånd takk Lars :-) Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Eier selv Triple.fi 10 Pro og de kan varmt anbefales, men har ikke testet Shure. Vil anbefale å ta en kikk på Head-fi, har sett en del tråder der som diskuterer nettopp Triple.fi VS SE530 og hva forskjellene er. Mange sier at SE530 har dominerende bass og en mer fremtonet midrange sammenlignet med Triple.fi. Sistnevnte skal være sterke på høye toner og kanskje mer analytiske i lydbildet. Bassen i Triple.fi er etter min mening meget presis og kjapp, uten å være for dyp. Men nå er jeg ikke noe basshode heller. Endret 6. september 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Valget falt til slutt på Triple.fi 10 Pro grunnet prisen og det faktumet at det ikke virker som om Shure evner å lage skikkelige kabler. Men, jeg har et lite spørsmål til dere Triple.fi 10-eiere her på forumet; Hvilke øreplugger benytter dere? Per dags dato bruker jeg de største todelte ørepluggene, men jeg flørter litt med tanken å bestille meg et par (eller 20) skumpropper fra Shure, da jeg synes de er meget behagelige, samt gir best støydemping. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Bruker UEs medfølgende medium silikonpropper. Biflange passet ikke i det hele tatt i mine ører. Ellers har jeg testet Comply sine propper. Bedre forsegling/lydisolering og noe mer bass var resultatet. Mulig jeg bare er prippen nå, men synes de "blokkerte" en del av de høye tonene. Selve proppene stikker nemlig mye lengre ut fra lydutgangen av IEMene, noe som jeg mistenker er årsaken. Dette irriterte meg såpass mye at jeg fortsatt bruker standardproppene. Kunne kanskje tenkt meg å testet Shure, men de må vel modifiseres for å passe? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 Jeg har testet mine gamle skumgummipropper fra Shure E2C og de passer som hånd i hanske (dette gjelder muligens kun for E2C). Ulempen er at de er særdeles gamle og skitne, noe som faktisk ødelegger lydbildet. Dette er mitt tredje par med IEM, og på de foregående parene (E2C og E3C) så har skumgummiproppene vært mine favoritter. Tror jeg skal gi de en sjanse på UE også. De koster jo ikke akkurat all verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå