Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

6,5" høyttalere. Hvilken skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har da mer penger, men spørsmålet er jo om jeg vil bruke dem. Har ikke gitt all verdens med penger for resten av utstyret, så forventer ikke perfekt lyd. Forventer bare at det blir mye bedre :)

Per nå har jeg presis 523,20 til disposisjon. Kunne også skaffa en hundrelapp eller to hvis jeg vaska badet og doen og støvsugde huset(eller dvs omtrent 50-60 kvm med ledig gulv ^^). Problemet da er at jeg har kjøpt en dritt-cdspiller på biltema, og forsterker og sub fikk jeg gratis, så jeg kan ikke skrive under på at det er noe å ta vare på(er forøvrig en magnat express sub(eller noe slikt) og en ads 4kanals 1800W forsterker).

Derfor tenkte jeg å kjøpe noe enkelt og billig som jeg bare kunne plugge rett i døra(selv om det tydeligvis ikke er så enkelt allikevel...)

I tillegg gidder jeg ikke å vente på en bestilling fra nettet. Tar så lang tid! Så med mindre jeg får et supergodt forslag innen halv 5, tar jeg turen på clas og kjøper "dritt-høyttalere" :)

EDIT: Har forøvrig drikke nok til et par helger fremover, så veit ikke helt hva jeg trenger penger til. Eneste er at det er fint å ha litt å rutte med :)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Ehm øøø jeg motsa visst meg selv litt. Ble visst kicker K65 istedet. Visstnok mye bedre lyd(selv om jeg ikke akkurat merker noen forskjell :( ) Høytalerne var forøvrig på superduper salg. Halv pris grunnet temobruk, og -300 kroner for stygg eske. Kostet med 699. Noen som kan finne ut nypris? Hehe :D

Synes dog ikke lyden ble merkbart bedre(selv om det var et helvetes slit å legge kabler til døra! I tillegg passa ikke elementene i hullet i døra, så måtte kjøpe metallsliper til drillen og kutte bort en en halvkilo metall og plast rundt hele høytaleren for å få plass.

Men da har jeg gjort det, og i morra monterer jeg de gamle 6,5" i hattehylla og setter kicker-grillene på dem (hvis jeg får lov da?).

Så problemene jeg må fikse er:

- Jeg er ikke fornøyd med lyden. Det er mye "dunk dunk" og sang, men lite gitar og slikt imellom. Noen forslag til løsning?

- Det skurrer litt når det ikke er noen sang i gang eller når det er rolige partier i sangene som spilles. Ikke noe kjempestort problem, men et irritasjonsmoment som sikkert kan fikses ganske enkelt

EDIT: Har fått satt inn høyttalerne i grillen, men de funka ikke på "rear" på forsterkeren. Så paralellkobla de med de på front - dritbra lyd! Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte kickerne :)

Dama mi må ha tilbake suben sin, så får se hva som skjer med det, men det er ihvertfall bra nå. :S

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...