konduktans Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Skal sette i nye høyttalere i bilen min. Det er en 96 mod peugeot 306, hvis det er relevant. Hvilke høyttalere skal jeg kjøpe? Det står mellom følgende: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=13626096 http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=130393 Heller mest til clas, iom at den har mest watt. Men veit ikke hva dere tror? Skal ha den igjennom forsterker. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Gå for de fra clas, har hatt ett sett selv og til den prisen er de ok. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er en 96 mod peugeot 306, hvis det er relevant.Det er det jo, kjekt at du finner et par med riktig størrelse. Men hvorfor står det mellom akkurat de to? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 *tre Fordi de ikke koster skjorta og fordi alle butikkene er i nærheten av meg:) Når jeg skal sette i høyttalerne, kan jeg bare koble de direkte til kablene som er der fra før, eller må jeg gjøre noe mer enn det? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Forøvrig spiller det ingen rolle hvor mange watt de er på, det er forsterkeren som skal levere watt... har du en forsterker på 50 watt, kan gjerne høyttalerne være på 1000watt, det blir ikke mer enn 50 watt uansett. Da er det viktigere med følsomheten på høyttalerne, det er det som sammen med antall forsterker-watt avgjør hvor høyt volum du kan få, om dét er det viktigste. Clas'ern oppgir ikke følsomheten dessverre, og de er borte fra hjemmesiden til Boschmann. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Bare for å si det så er den enkleste måten å knekke et element på, for liten forsterker! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Kan 91 dB stemme? Er det bra? De andre er på 92 og 87. Hvilken synes dere jeg skal velge da? Forsterkeren er en firekanals ADS 1800W, så tror nok den holder ^^ Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Kabelpluggene du har i døra ser slik ut: så der må du enten få med en overgang (noe disse tre butikkene neppe har, unntatt Torshov kanskje) eller kappe kontakten og sette på nye kabelsko. Virker som du er Oslo-basert? Det er da nok av bilstereo-butikker i Oslo, hvor jeg vil påstå du kan få bedre kvalitet for nogenlunde samme pris... og siden du først har en forsterker, ville jeg nok også vurdert et komponentsett, høyttalerne sitter langt ned i døra på 306'en. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Forsterkeren din gir 4 x 80 watt RMS, så den gir ikke mer enn det nødvendige. Torshov-høyttalerne vil du da kunne spille høyest med, om dét er målet. Lydkvaliteten er jo derimot en helt annen sak som ikke henger sammen med antall watt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Ikke i Oslo, nei. Er ingen andre butikker for bilstereo her hvor jeg bor. Eneste er en Hi-Fi butikk, og der er det sinnsykt dyrt. Hva er et komponentsett? Er helt grønn på alt det her. Skal jeg dra en høyttalerkabel fra "front" på forsterkeren og koble kablene fra dørene til CD-spilleren løs i fra cd-spilleren og sammen med høyttalerkablene? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Komponentsett har separat mid-bass og diskant Ville sjekket nette for å finne noe annet om du er innteresert i fin lyd Noen som helt sikkert kan hjelpe deg med noen gode linker her.. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Hmmmmmmm..... Så det dere sier er at jeg IKKE får bra lyd med de fra clas ohlson? Lenke til kommentar
KHE Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Ikke i Oslo, nei. Er ingen andre butikker for bilstereo her hvor jeg bor. Eneste er en Hi-Fi butikk, og der er det sinnsykt dyrt. Hva er et komponentsett? Er helt grønn på alt det her. Skal jeg dra en høyttalerkabel fra "front" på forsterkeren og koble kablene fra dørene til CD-spilleren løs i fra cd-spilleren og sammen med høyttalerkablene? Du bør trekke nye kabler fra forsterkeren direkte til høytaleren. den minestrengen som er orginalt vi ikke klare å levere nok strøm når du skrur opp litt, og du vil høre at lyden vrenger og mister kontroll. Det er endel arbeid å legge opp nye kabler hvis du ikke har gjort det før men det er verdt det. Du må jo uansett legge opp strømkabel, jord, singnal og remote, så da tar du med høyt.kabel i samme slengen. Gjør du godt arbeid kan billige elementer spille rimelig bra:-) Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Så det dere sier er at jeg IKKE får bra lyd med de fra clas ohlson? Slett ikke... "alt" er bedre enn originalhøyttalerne i gammelfransk. Og nyere fransk for den saks skyld. Men det skal ikke så mye $ til før det blir langt bedre enn de du plukket ut.... spesielt diskanter på billighøyttalere kan være harde å høre på. Ta f.eks. Biltema, så har de også et komponentsett til 599,- (24-680). Dobbelt så dyre som de du tenkte på, men med separate diskanter du kan plassere opp ved speiltrekanten og ellers bedre komponenter i alle ledd. Dermed kommer lyden opp i bedre hørehøyde, og kvaliteten på alle delene er generelt bedre, og selv om jeg ikke har hørt dem selv, vil du nok oppleve forbedringen som langt mer enn 350,- ekstra, for å si det slik. Endret 27. august 2008 av transmedia.no Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Hmmm. Har ikke så mye penger å bruke for øyeblikket. Hvem av de tre jeg linka til er best da? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Hvis jeg ikke får noen svar før i 4 tida, kjøper jeg de på clas. Noen som vil stoppe meg? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vil gjerne stoppe deg, men med 400 kr som budskjett så kan du egentlig bare gå for clas sine, selv om lyden er direkte "rævva".. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Gledesdreper Men det blir vel en kjempestor oppgradering i forhold til det jeg har nå? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Trekk noen nye kabler, så tror jeg de vil være en god oppgradering i forhold til det du har Om ikke annet har du jo alt klart til en seinere oppgradering når økonomien tilsier at du kan Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Herregud, kan du ikke venti 14 dager da, og spare opp noen kroner?? hva er vitsen med å kjøpe slik dritt, når du får mye bedre for litt mere penger? Guttungen min på 13år sparer glatt opp 500kr på 14 dager, så da er det vel kanskje håp for deg også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå