Gjest Guest_Simen_* Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei! Sitter nå på jobben og klarer ikke å få spurt sjefen min det jeg lurer på. Det er en enkel liten ting jeg skal spørre om. Ikke noe dumt spørsmål. Men bare jeg tenker på å gjøre det så blir jeg skikkelig rar. Ør i hodet og magen knyter seg liksom. Det samme skjer når jeg skal spørre læreren min på skolen om noe i timen. Jeg bare får ikke til. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få vekk den følelsen jeg får? Jeg sier aldri noe høyt i klassen(for de andre) uten at jeg må det heller, men det går som regel greit når jeg skal gjøre det. Selv om jeg synes det er veldig ekkelt. Simen. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vet ikke hvor lett d er å bli kvitt en sånn følelse da jeg ikke har hørt om\opplevd lignende før, men du må vel bare gjøre d oftere så du blir komfortabel med å gjøre d.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det blir jo noe som da ligner en viss grad av sosial angst. Og som Kukaka sier her, så er det kognitiv behandling, altså gjentatt eksponering, som er det beste botemiddelet. Rett og slett å bite tenna sammen. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Kan ligne litt på sosial angst ja.. Men det å spørre oftere og venne deg til å spørre er smart tror jeg. Rett og slett bare å bite tenna sammen. Flere enn bare deg som sliter med det tror jeg. Jeg er heller ikke en som liker og spørre folk o.l. Er nok litt sjenert osv.. Ha en god kveld! Endret 27. august 2008 av Preppo999 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvis du lurer på noe på skolen så spør, det er garantert flere som lurer på det samme, men som ikke tør å spørre. Ingen merker at det er rart at du spør et spørsmål, det er bare noe du selv tror. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvis du lurer på noe på skolen så spør, det er garantert flere som lurer på det samme, men som ikke tør å spørre. Ingen merker at det er rart at du spør et spørsmål, det er bare noe du selv tror. Det er noe i det du skriver der ja.. Det er nok bare du selv som tror at det er rart. I virkeligheten er det egentlig ingen andre som synes det er rart. Lenke til kommentar
twisted_ Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Problemet vil gradvis gå over hvis du bare klarer å overbevise deg selv om at det er en mental sperre som er irrasjonell og hemmende. Angst for å prate med mennesker bygger nok på frykt for å drite seg ut, og du kan jo tenke det sånn at du "driter" deg mer ut ved å være synlig redd. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har selv hatt samme problem, nokså vanskelig å komme seg over, men gikk fint når jeg startet på en ny skole med ukjente folk. Det å plutselig starte å rekke opp handa i klasserommet etter du aldri har gjort det på 3 år er ganske vanskelig når det er en klasse som kjenner deg. Ikke sjangs at jeg klarte det. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har selv hatt samme problem, nokså vanskelig å komme seg over, men gikk fint når jeg startet på en ny skole med ukjente folk. Det å plutselig starte å rekke opp handa i klasserommet etter du aldri har gjort det på 3 år er ganske vanskelig når det er en klasse som kjenner deg. Ikke sjangs at jeg klarte det. Ja, det er ofte en fordel å begynne på ny skole. Kan begynne med blanke ark da.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Har selv hatt samme problem, nokså vanskelig å komme seg over, men gikk fint når jeg startet på en ny skole med ukjente folk. Det å plutselig starte å rekke opp handa i klasserommet etter du aldri har gjort det på 3 år er ganske vanskelig når det er en klasse som kjenner deg. Ikke sjangs at jeg klarte det. Been there selv.. Følte meg teit når jeg spurte om noe, følte at alle kikket på meg, osv... Men etterhvert fant jeg ut at når jeg spurte om noe, så satt det minst et par andre og lurte på det samme, og ikke spurte. Så det hjelper flere enn deg selv når du spør Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Er vel en slags form for sosial angst. Har slitt en god del med det samme selv. Det eneste som nytter er å gi faen og hoppe i det. Ingenting annet nytter, hvis man ser bort fra profesjonell hjelp. Sånt blir bare verre etterhvert, så det er best å ta tak i det fortest mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå