Gå til innhold

Valg av 40" 1080p som skal brukes imot pc (dvi\hdmi)

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe meg en 40" til å se filmer\serier på som i hovedsak kommer til å vise et bilde ifra datamaskinen.

Har sett litt på Samsung 40" LCD-TV LE40A656 1920 x 1080 og lurer på om det er det beste valget?

En venn av meg har fått den, og ser at det kun er hdmi og ingen dvi-inngang på den. Av en eller annen grunn syns jeg ikke det ser ut som om pixlene på tv-en er 1:1 slik de er på f.eks en vanlig 24" med dvi-tilkobling.

Noen som har noen gode innspill, evnt andre modeller jeg burde se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vennen min som alt har kjøpt den hadde dvi - hdmi koblet på hdmi 3 kanalen da jeg så på den.

Han byttet til hdmi 2 da jeg mente dette var "dvi porten" og han mente bildet ble mye klarere. (over msn, så har ikke sett selv)

Er det noe spessielt med hdmi 2-porten som gjør den bedre egnet for dvi - hdmi aka pc signaler?

Lenke til kommentar

Jeg har glemt hvilken port den står i nå (er på jobb), men det er noe i det du sier.

Flere som fikk problemer i en av portene (2 eller 3) og måtte bytte.

Bl.a var en del innstillinger i tv-menyen grået ut når den stod i den aktuelle porten og man fikk ikke stille inn bildet som man ville. Vet ikke hvorfor det er sånn.

Heldigvis ble det ikke noe kluss med de to andre portene hvor jeg har XBOX og dekoder. Det kunne jo blitt et utrivelig problem :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...