g_knap Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Heisann Vil dette oppsettet fungere? 1. Er det komponenter som ikke passer til hverandre? 2. Er det plass i kabinettet? Maskinen vil bli bruk til gaming og relativt "tung" 3d-CAD. Prisen bør maks. være 20.000,- Takker for svar Endret 27. august 2008 av g_knap Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Dette ser ut som et knallbra oppsett, selv om kanskje 8 GB DDR3 er litt vel heftig. Foreløpig er det ikke så mye å hente kontra god DDR2-RAM. Tror hvertfall 8 GB DDR3 blir litt overkill (selv med tanke på ditt bruksområde). Bør kanskje også vurdere et annet HK. Det du har er dyrt og kan kun kjøpes på Netshop. Du kan jo kanskje bytte hovedkort til et av de som støtter både DDR2 og DDR3, så kan oppgradere etterhvert hvis du føler for det. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Hvordan blir det med plass? Tenker spesielt på kjøleren (bygger jo 16 cm!!!). Hvordan er festene på denne kjøleren? Gode/dårlige? Leste noen anmeldeser i prisguiden om Big typhoon VX om dårlige fester, er de bedre på denne? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Dette vet ikke jeg noe om, dessverre. Har hørt at P182 kan være litt trangt, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Takker for svar Knut. Endret kjøleren, regner med det er plass til den som står på listen nå. Noen som vet om psu'en er tilstrekkelig? Leste psu guiden til hardware.no, klikket linken til en "psu kalkis", la inn komponenter, oc litt og fikk til resultat på 830 w!!! Kan dette stemme? Endret 5. september 2008 av g_knap Lenke til kommentar
realace Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Heisann Vil dette oppsettet fungere? 1. Er det komponenter som ikke passer til hverandre? 2. Er det plass i kabinettet? Maskinen vil bli bruk til gaming og relativt "tung" 3d-CAD. Prisen bør maks. være 20.000,- Takker for svar Jobber daglig med autocad. Pc'en på jobben er en enkel hp maskin og funker helt fint. Autocad krever faktisk veldig lite. MEN skal du jobbe med cad mye så krever det en stor og god skjerm. Har heller brukt 10k på skjerm og 5k på pc faktisk, men det er bare min erfaring Mvh Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Har skjerm(er), og det er selvsagt viktig. Jeg jobber også daglig med autocad m/magicad. Og jeg kan love at det ikke er noe særlig artig å jobbe med store bygg på +10000 m2 med ventilasjon, rør, lysplaner osv, med en svak pc. God pc er også viktig. Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Hei, vil bare si at 3d"maya,max,blender ol" og AUTOCAD er totalt forskjellige ting. Konstruksjoner og animasjoner er 2 helt forskjellige ting. Partikler og fx løsninger vs Dårlige poly konstruksjoner krever mye mer derfor vil jeg rett og slett si at du kan kjøpe deg en EIZO 24" på Komplett til 3000kr ca og "den er anbefalt". Og heller fyre løs med et Nvidia GTX 280 siden de nye kortene til NVIDIA faktisk støtter CUDA og om du allerede ikke vet så mye om dette så vil jeg anbefale at du tar å googler litt. Ellers ville jeg glatt anbefalt HD4870/X2 kortene om du drev å spilte. Hadde jeg vært deg ville jeg også tatt en titt på Litt "heftigere maskiner og" som hovedkort som støtter 2x 4/6kjærners Xenon prosessorer mens jeg var i gang. "er ikke så sjokk dyrt som man skulle tro" viktig å ha strømforsyning"er" som er sterke nokk Skal "prøve å følge med på tråden om du lurer på noe mer " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå