Sovesofa Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Heisann.. var ikke no eget traktorforum her så slenger den inn her jeg.. Lurer på om dere som har tatt traktorlappen i det siste har noen form for merking på førerkortet? har hørt de man ikke lengre har lov til å kjøre traktor som går mer enn 40 km/t, derfor lurer jeg på om dere har noen form for merking på lappen som beviser dette, eller er det bare tullball? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Står vel bakpå sertifikatet det, men tror ikke det er noe spesiell begrensing på fart og vekt om man først har det Usikker på om jeg har det selv jeg Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 er det jeg lurer på, synts det kom en sånn lov, men mulig jeg som surrer.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Lurer på den loven jeg også.. Tok lappen 18/07-05, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Tok klasse C i februar, og fikk med traktor i samme slengen. Men med en merknad, (143. Som betyr ifølge lovdata.no: 143 Traktor ubegrenset, med eller uten tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg. Gjelder også for motorredskap, som beskrevet i § 3-18, med eller uten tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg Har du 144 betyr det dette: 144 Traktor med maksimal konstruktiv hastighet ikke over 40 km/t - tillatt totalvekt ikke over 25 000 kg, med eller uten tilhenger. Gjelder også for tilsvarende motorredskap, som beskrevet i § 3-18, med eller uten tilhenger For alle koder og merknader, se her: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-20040119-0298-018.html Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Takker for svar, Men hva skal til å få 143? er det noe tilleggskurs? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har ikke snøring, jeg viste ikke at jeg fikk klasse T før jeg sto med det nye førerkortet i hånda. Hadde heller ikke hatt noe teori/praksis under opplæringa om traktor heller, men regner med at siden man kan kjøre 30ish tonn lastebil, kan man kjøre en traktor Vegvesenet er nå litt fornuftig. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Takker for svar, Men hva skal til å få 143? er det noe tilleggskurs? For å få kjøre traktor >40 km/t, så må du nok dessverre kjøre opp til klasse C (og CE om du også vil henge på traktorhengeren). Bedre Gardsdrift Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Står vel bakpå sertifikatet det, men tror ikke det er noe spesiell begrensing på fart og vekt om man først har det Er "prøvetid" med maks 25 tonn vogntogvekt de første to årene (mulig unntak fra dette om du var over X år gammel når du kjørte opp), og maks 40km/t for alle som har kjørt opp til klasse T etter 01/01/05. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Var 18 når jeg tok lappen, men mener folk sa du fikk med traktorlappen hvis du tok lappen før en tid, noe jeg da gjorde Men: Jeg måtte be om å få det trykt på etter at jeg tok mørkekjøringa, dette var i 06.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Står vel bakpå sertifikatet det, men tror ikke det er noe spesiell begrensing på fart og vekt om man først har det Er "prøvetid" med maks 25 tonn vogntogvekt de første to årene (mulig unntak fra dette om du var over X år gammel når du kjørte opp), og maks 40km/t for alle som har kjørt opp til klasse T etter 01/01/05. .... Hvis du da ikke får T iforbindelse med å kjøre opp til C, da kan du kjøre over 40km/h. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå