siDDis Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har Microsoft frigjort koden til diverse .Net klasser? Eg holder på med å nedgradere ein applikasjon frå .Net 2.0 til .Net 1.1 og ser at Dictionary collection er mykje brukt og den finnes ikkje til .Net 1.1. Då hadde det vært fint med kjeldekoden til Dictionary klassen så eg kunne fått kopiert og limt inn. Dette fungerer perfekt på Java plattformen så eg rekne med at det fungerer bra i .Net også? Grunnen til dette er at kunden har Windows 2000 med service pack 2 og har ingen planer med å oppgradere. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Dictionary er vel en generisk klasse og generics har du ikke i .Net-1.1 vel? Edit: Det jeg skulle si som jeg glemte var at du har jo alltids Mono eller Reflector. Men jeg mener å huske at BCL skal være åpnet opp. Edit2: Mono-koden finner du her http://anonsvn.mono-project.com/viewvc/tru...s/class/corlib/ -- men vær obs på lisenser. Endret 27. august 2008 av steingrim Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Bruk reflector for å dekompilere .Net rammeverket. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Takk Steingrim, fant den her: http://anonsvn.mono-project.com/viewvc/tru...amp;view=markup Då gjelder det bare å få prøvd å implementert det Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Som nevnt over her har ikke 1.1 Generics men avhengig av hva du prøver på kan kanskje en av de spesialiserte collection klassene i 1.1 sammen med litt kreativ søk og erstatt hjelpe deg? Forøvrig burde kunden lagt inn service pack 4, om ikke annet så for alle sikkerhetsfiksene og da kunne du kjørt inn .net 2.0 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Takk for tipset, er sikkert mye enklere å bare bruke det. Så lenge det fungerer og er bare på intranettet så koster det for mykje å oppgradere Og skal dei først oppgradere så trur eg Windows server 2008 frister meir. Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Sjangsen for at SP4 skal tryne noe er litt mindre enn minimal. Man kan jo sette kostnaden med å installere service pack 4 (dvs, den tiden det tar å laste den ned og installere den) opp mot kostnaden av at du bruker masse tid på å nedgradere en 2.0 app til 1.1 app sammen med alt stresset dere får i fremtiden med vedlikehold av den applikasjonen. Er du innleid så er kostnaden enda høyere. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i hvertfall. I verste fall kan SP4 avinstalleres. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Det er jo klart det, men for noen så er dette ikke en diskusjon. Jeg er drifternes største fiende, de ser på meg som en farlig terrorist Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er da du setter ultimatumet: Nei, det lar seg ikke gjøre på serverne deres slik det er i dag, så da er det opp til dere Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Bruk reflector for å dekompilere .Net rammeverket. Mener du å si at man faktisk kan "lage" tilsvarende støtte i alle nivåer av rammeverk? Er det ikke RTL i .NET i det hele tatt? Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Mener du å si at man faktisk kan "lage" tilsvarende støtte i alle nivåer av rammeverk? Er det ikke RTL i .NET i det hele tatt?Han vil nok slite med å implementere dictionary med generics, selve run-timen støtter ikke det i det hele tatt. I så fall må han enten bruke object og gjøre masse nasty greier med casting frem og tilbake eller så må han lage sine egne custom klasser som gir han et strongly typed dictionary. Dvs en slik custom klasse for hver type han vil legge inn i dictionary. Selv hadde jeg funnet han som styrer pengesekken og forklart han forskjellen i kroner og øre på å bruke et par timer på å legge inn en ufarlig service pack (inkludert halvannen time med googling for å se som det er noen kjente problemer med eksisterende utstyr og programvare) og x antall dager på å skrive om halve applikasjonen fordi gutta på drift er paranoide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå