Gå til innhold

Håpløs Intel stock vifte?

thomaschp

Anbefalte innlegg

Hei.

Flyttet pcen fra oslo her om dagen. Under flyttingen ble cpu vifta slått litt løs. Har hatt litt problemer med vifta helt siden jeg kjøpte pcen i januar.

Kjøpte denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338082

Og dette HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334476

Problemet er altså at vifta er helt umulig å feste, får kanskje to av festene på men de to andre vil ikke.

Prøver jeg å starte så fyker den rett opp i 60+ grader i bios. såh, er det bare Intel sine stock vifter som er helt håpløse eller er det jeg som har missforstått noe? =)

MVH Thomas

Anbefaler noen å evt. kjøpe ny cpu vifte?

Endret av thomaschp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du prøvd og feste dem på skrå?

først hull nedi til høyre og så oppe til venstre? og så fortsette sånn? til alle 4 er festet?

Du ka jo også prøve og ta ut hovedkortet ut av pc-en og prøve og feste det når hovedkortet er ute av pc-en.

De er ganske vanskelig og feste så jeg valgte og bare kjøpe en helt ny kjøler som ikke brukte det oppsettet.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har samme problem. tempen på idle ligger mellom 48-52C og vifta spinner på 2400 RPM.

Tok av sidedøra å presset litt på kjøleren, virker ikke som den sitter helt fast for plutselig spratt det ene festet opp.

Håper å ha forstått montering riktig: Man bare PRESSER festen ned til det sier klikk. Man skal bare skru på festene 90grader når man skal ta AV kjøleren?

Lenke til kommentar

De festene der bruker aldri å holde optimalt dersom de tas løs. De blir slitt slik at de ikke fester seg skikkelig, og det er lett at en av dem bare løser helt plutselig.

En annen ting er at det er svært viktig at den blanke/hvite dingsen står helt ned i hullet før den svarte blir presset ned, ellers fester den bare seg sånn halvveis, og det er svært tungt å presse den ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...