Gå til innhold

Nye deler for gaming data!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppdatere en skrekkdårlig data - her er specs.

Intel P4 517 (aner ikke noe om den prosessoren, noen som vet?)

2x512 MB RAM

ATI Radeon X550HM

etc.

 

Nå lurte jeg på om det var mulig å bytte ut grafikkkort og legge inn mer RAM, uten å bytte prosessor? Bytter jeg ut prosessoren må jeg jo så og si bytte hovedkort og hele dataen, så da er det vel lurest å bare kjøpe ny. Noen som har noen kommentarer/innvendinger?

 

Evt. Hvilke grafikkkort/ram brikker ville passet her?

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har en Pentium 4 prossesor på 2.94 ghz.

 

Angående hovedkort og rambrikker så glemte du og skrive hva dette heter.

Last ned siw og så legger du ut hva det heter.

 

Det er fult mulig og oppgradere pc-en din.

Men det kan være bedre og bare kjøpe en helt ny pc men dette vil koste mye mer enn og bare oppgradere med et helt greit skjermkort og noe rambrikker på 2-4 gb.

siw

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du ikke vet hva den har i seg så er det umulig og svare på.

Trenger og vite strømforsyningen hvor mye watt den har.

 

Hva slags type ram brikker den må ha og hva slags hastighet som støttes.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Vis du googler CPU-Z og GPU-Z så får du vite det meste om pcn, men siden pcen er langt unna kan du muligens spørre noen som er der nede om de kan sjekk. Vis ikke kan du alltids beregne utgiftene av 4gb ram ca 600,- og 9800gt ca 1000,- som gjør det ganske mye billigere enn og kjøpe en helt ny pc.

 

Hovedkort trenger ikke koste emr enn 500kr og få skifta ut det og sette i en billig amd/intel cpu som er tokjerner og rundt 2-2,6ghz for ca 500+`?

 

 

Psu og hovedkort må vi vite ja :)

 

DDR eller DDR2?

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

For å kunne spille de nyeste spillene må du raskt opp i 7000 kroner på det minste. Hvis du derimot benytter deg av helt vanlige ting, så er det ikke nødvendig i det hele tatt.

Asus EEE Box kommer for eksempel til 1999 kroner. Dette vil være en mye bedre løsning enn å oppgradere noen få komponenter i en eldgammel data.

Lenke til kommentar

Ja det kan være lurt men du må kanskje kjøpe ny pc, det går bra med rundt 5000,- for en rimelig bra pc som skal klare og kjøre Crysis og COD5

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79986.

 

 

Vet ikke om det var helt det du var ute etter men er en kvalitets psu, kjempebra skjermkort som trekker crysis på high glatt. (1280-1024) Regner med du ikke har så høy oppløsning på skjermen...

 

Rammen har jeg selv og er kjempefornøyd, hovedkortet er jeg usikker på. Kabinett er litt smak og behag.

 

ALt i alt en ganske grei pc som er bra til dags dato

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...