PilotBRS Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Nå begynner min laptop å bli ekstremt varm, skal åpne dekselet under å blåse med trykkluft.Andre her som har problemer med varme? Har ikke det problemet jeg, men så rengjør jeg den i ny og ne også da. Dersom trykkluft ikke funker kan det være verdt å ta av kjøleribba og skifte kjølepasta. Er også lettere å rengjør når kjøleribba er av. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Har hatt min M860 i ca ett år nå og må si meg rimelig fornøyd, bortsett fra én ting. Hver eneste gang jeg kjører PCn på batteri, fryser den etter ca 15 min. Hver bidige gang. Jeg har prøvd å finne ut hva som forårsaker det, men står fortsatt tomhendt. Hele poenget med å ha en bærbar datamaskin er jo gjerne å kunne bruke den uten strømtilførsel. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 har ikke vært borti det problemet. Har du utelukket at det er OS som gjør det? Har du for eksempel formatert og reinnstallert OS? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Gjort og gjort. Prøvd på W7 også, uten hell. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Biosoppgradering? Har sett litt på det selv på grunn av få valg i bios blant annet angående valg rundt dvd-rom, men ble ikke klok på noe... Multicom har ikke ute noe, og de riktige sidene til clevo er stengt for allmenheten... Lenke til kommentar
jH- Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Muligens. Kan lete litt rundt og se hva jeg finner. Slik som det er nå står jeg egentlig bare igjen med 2 mulige steder problemet kan ligge; drivere eller hardware. Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Har hatt min M860 i ca ett år nå og må si meg rimelig fornøyd, bortsett fra én ting.Hver eneste gang jeg kjører PCn på batteri, fryser den etter ca 15 min. Hver bidige gang. Jeg har prøvd å finne ut hva som forårsaker det, men står fortsatt tomhendt. Hele poenget med å ha en bærbar datamaskin er jo gjerne å kunne bruke den uten strømtilførsel. Noen som har opplevd det samme? Hakke hatt det, prøvd å starte pcen i safe mode? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Da har jeg testet PCn i sikkermodus en stund, uten problemer i det hele tatt. Har akkurat oppdatert BIOS, så får se om det har hatt noen effekt. Edit; Og der klikket den igjen, tok ikke lange tiden det... forsøker å oppdatere et par andre drivere i håp om at det kanskje løser problemet. Endret 18. januar 2010 av jH- Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Da har jeg testet PCn i sikkermodus en stund, uten problemer i det hele tatt. Har akkurat oppdatert BIOS, så får se om det har hatt noen effekt. Edit; Og der klikket den igjen, tok ikke lange tiden det... forsøker å oppdatere et par andre drivere i håp om at det kanskje løser problemet. Prøv å kjør en LiveCD med f.eks Linux. Dersom det samme skjer der kan du være nokså sikker på at problemet er hardware relatert. Dersom du har mulighet til det kan du prøve et annet batteri, kan være det som lager problemer. Du kan jo også kontakte Multicom og høre hva de sier. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Godt mulig jeg har funnet en fungerende løsning. Etter litt undersøking, fant jeg ut at problemet kunne ligge i Windows' strøminnstillinger, og hvordan de regulerte bruken av prosessoren når jeg ikke var plugget til laderen. Har justert litt på innstillingene og det ser ut til at det fungerer, enn så lenge. Lenke til kommentar
xiao shan Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Først og fremst. Takk for en kjempe fin tråd gitt mange fine og informative svar! har faktisk lest hver eneste post:) men jeg har noen sprøsmål. Jeg er ikke så veldig god på tall fra benchmark tester o.s.v så resultatene der sier meg egentlig ikke så veldig mye, men tester på "Can you run it" "yougamers" osv forstår jeg meg på. Så det jeg lurer på er om det noen her med GeForce GTS 160M, 4GB RAM og INTEL CORE 2 DUO P8800 2.66GHZ (eller lignende)som evnt kunne teste maskinene sine der? Evnt FPS for de som har de spillene? F.eks Mass Effect 1 og 2, Borderlands, Bad Company 2, Dragon Age Origins? Hadde klart opp veldig mye, og satt ting litt i perspektiv. På forhånd tusen takk^^ Lenke til kommentar
DesktopMan Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 F.eks Mass Effect 1 og 2, Borderlands, Bad Company 2, Dragon Age Origins? Alle disse spillene bør fungere greit med Geforce GTS 160m, med varierende detaljinnstillinger. Hvis du ser her har denne framerates for noen kjente spill i tillegg til benchmarks: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Lenke til kommentar
DesktopMan Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Jeg er veldig interessert i denne da den har akkurat det jeg trenger. Foretrekker 16:10 fremfor 16:9 og selv om i5 eller i7 hadde vært kjekt å ha er det ikke viktig for meg. Er det noen som vet hvor man kan få tak i løse GeForce GTS 260m? Denne er raskere og skal også bruke mindre strøm enn GTS 160m. (40nm og ny arkitektur.) Jeg har spurt Multicom om de kan skaffe men virker ikke som de er interesserte. Dette skjermkortet hadde gjort denne laptopen enda mer strømgjerrig med litt bedre ytelse. Endret 3. februar 2010 av DesktopMan Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det er noe greier med noe MXM og noe ting som gjør at ikke alt er helt kompatibelt med hverandre når det gjelder skjermkort... Jeg kan ikke de sakene, men husker å ha lest det her i denne tråden.. Sjekk at PCen din støtter kortet før du kjøper! Da jeg kjøpte M860 av multicom sist juni, sa de over mail at jeg i fremtiden kunne oppgradere (se sig.) skjermkort gjennom dem, men det kan jo være de har endret policy / ikke får tak i kortene / ikke fører lenger.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) DesktopMan, husk at GTS 260M bare er 128-bit memory mot GTS 160M sin 256-bit. Dette har mye å si. For det andre vil ikke GTS 260M passe da det er MXM 3.0B og M860 bruker MXM 2.1 III. De skjermkortene som vil passe og er godkjent av Clevo er: 9600M GT, 8800M GTX, 9800M GTS, 9800M GT, GTS 160M, GTX 260M. 9800M GTX og GTX 280M passer også, men disse mener Clevo blir for varme, noe de egentlig ikke gjør om man gjør en innsats. Husk at det finnes både MXM 3.0B og MXM 2.1 III versjoner av GTX 260M og GTX 280M om du vil kjøpe et slikt. Ingen av de nye skjermkortene som blir utgitt idag vil passe i M860. Om de hadde passet, hadde de sikkert ikke fått BIOSstøtte. Endret 3. februar 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
DesktopMan Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ah synd. Leste ett sted at den var 2.1 type III men da var det dessverre feil. Ang minnebredden så hadde jeg bare gått for en variant med gddr5. Går ut i fra at ingen av 5xxx serien til ATI er tilgjengelig til dette grensesnittet heller? nVidia korta som passer er jo ganske strøm-/varmehissige. Får heller vente på en 15.4" med i5 eller i7... Hvis det noen gang kommer. (Ser bort i fra MSI GT640, da den har horribelt tastatur og DDR3-minne på skjermkortet.) Endret 3. februar 2010 av DesktopMan Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ahh, merket ikke at det fantes GDDR5 versjon. Om Nvidia lager de i MXM 2.1 III også, er det ikke sikkert at laptopen ville gjenkjent kortet pga BIOSen. ATI 3870 vil passe (trur jeg), men ingen nyere vil passe. Det vil nok ikke komme noen nye 15.4". Du har jo W860, men den er dessverre 15.6". Det er fremtiden, så kan like greit bare bli vandt med det. Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Min bråker så sinnsykt hele tiden. Selv om jeg kjører på strømssparingsmodusen. Er det noen som har et greit oppsett på strøm for at den ikke skal bråke så mye? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vifta som går på fullt? Hvilke temperaturer har du? Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Jepp, står på fullt som bare det til tider. Hvilket program lønner seg best til det? CPUfan? Testet i "Real Temp" Først fikk jeg opp litt under 70 grader, men det var pga Firefox brukte sinnsykt mye ressurser, så det var en grunn til at vifte tok helt av. Restartet maskinen og tempen ligger på 35 ca. Men jeg føler allikevel det bråker en del. Edit2: Nå har jeg tatt enda en ny test: Endret 8. februar 2010 av Turboleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå