EivindS_ Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nei, den er ikke mye raskere. Minimalt raskere. Skal du rendere filmer i timesvis, vil du oppleve at du tjener noen minutter med en P9700. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har ingen problemer med hverken GTA IV eller l4d (som jeg har spilt mye siden det kom ut). Jeg valgte en ganske dårlig (veldig relativt!!!) prosessor. se sig. Etter hvert som de synker i pris tenker jeg at jeg kjøper en quad core. Lenke til kommentar
simen1995 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har ingen problemer med hverken GTA IV eller l4d (som jeg har spilt mye siden det kom ut). Jeg valgte en ganske dårlig (veldig relativt!!!) prosessor. se sig. Etter hvert som de synker i pris tenker jeg at jeg kjøper en quad core. Ehm hvordan er det når du spiller l4d? spiller du alt på lavt eller høyt og lagger det da? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg har alt på max med unntak av AA ol. Husker ikke hva de heter, men de som man kan velge fra en lang meny med 2x, 4x 8x osv... Det meste på max, altså. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 AA er ikke så viktig å så høy oppløsning. Vil tro du kan kjøre L4D lett på max. Gikk iallefall fint da jeg spilte det før. Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hva slags region har dere på dvd spilleren? jeg har region 1 og føler at jeg ikke for spilt av noe ? ( norske dvd'er ) burde jeg bytte? til hvilken region? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hva slags region har dere på dvd spilleren? jeg har region 1 og føler at jeg ikke for spilt av noe ? ( norske dvd'er ) burde jeg bytte? til hvilken region? Region 1 er USA/Canada. Europa er region 2. Lenke til kommentar
almond Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Må si pcen er smooth. Kontakten mellom lader og pc er ikke løs, det er derimot cd-romen, fant noen en mikk-makk løsning på dette? Hva er den optimale lade metoden for dette batteriet? Ifølge første post "8 cellers batteri smart Lithium-Ion" Burde jeg ta det ut når den er på 100%? Begynne å lade før det er helt tomt? Hørt masse rart. På Device Manager har jeg utropstegn på Base System Device som ligger under Other Devices. Mulig det er noen drivere jeg ikke har fått med meg, noen som vet hvilke? Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg tror jeg har hatt flaks fordi jeg har ikke problemer med laderen elle cd rommet popper ut.. eller så er det bare fordi jeg alltd har den på et bord ( kan flytte bordet med pcen på uten at den faller ut da ) Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Alle drivere burde være på cden, men autorunfunksjonen takler ikke w7, så da må du gjøre det manuelt. Det kan du gjøre ved å velge oppdatere driver i device manager, og peke windows til å lete på cden. evt kan du kanskje kjøre autorun på cden i kompabilitetsmodus. men det er kanskje litt risky? Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 jeg tokk bare browse files og så fant jeg setup filene .. funka det Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg har nå skaffet meg denne laptopen med et GTS 160M skjermkort. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å overklokke dette og i så fall hvor mye og med hva. Noen råd? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Man kan bruke nvidia system tools (ntune) til å overklokke. Vil man overklokke det enda mer, må man øke voltage fra 1.00W til 1.05W i nibitor, og flashe den nye vbiosen. Mulig at kortet allerede er 1.05W fra fabrikken da det er klokket ganske høyt. Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvor mye tror du jeg kan klokke før noe blir ødelagt? Så langt har jeg prøvd meg fram, og hvis jeg øker 10-20 på memory, shader etc kan jeg da ødelegge noe? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Overklokk det litt og litt for så å teste det i forskjellige spill. Får du artifacts (bildet får rare farger og firkantete prikker oppstår), tyder det på at du må senke overklokkingen litt. core og shader bør være i ratio 1:2,5. Hvor mye er vanskelig å si da det varierer fra kort til kort. To GTS 160M kort kan tåle forskjellig hastigheter. Endret 10. oktober 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Funker det å overklokke i ntune? Sist jeg prøvde fikk jeg blåskjerm... Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Funker fint det. Last ned nyeste versjon av ntune. En relativt ny driver er også å foretrekke. Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har nå klokket til 680/1700/880 og det funker fint, men vet ikke hvor mye mer jeg skal tørre å klokke. Tror dere jeg er på grensen til hva jeg bør presse kortet til nå? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hva er stock clocks? Du velger igrunnen selv hvor du skal stoppe. Hvilke temperaturer får du? Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 stock er 600/800/1325 og når jeg spiller blir temperaturen rundt 60 og opp til 70 grader, noe jeg antar ikke er altfor mye. Vurderer å klokke det enda mer, men vet ikke om jeg skal tørre selv om temperaturen er ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå