PilotBRS Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ikke merket noe til en høyfrekevent pipelyd enda nei. Er så langt veldig fornøyd med M860 Er vist et ganske kjent problem med c2d prosessorene generelt, men tror ikke det gjelder alle. Etter å ha søkt litt rundt fant jeg ut at med bluetooth aktivert, forsvinner denne lyden. Er vist noe med at prosessoren går inn i C3 strøm modus som gjør at denne lyden kommer. Bare søk etter cpu whine på google Står mer om det her: » Enable Bus Mastering Devices to Prevent the Processor from Entering the C3 Power State Enable bus mastering devices, such as the onboard Bluetooth radio, to prevent the processor from entering the C3 power state. This will prevent the intermittent high frequency buzzing noise from occurring. However, when the system is running on battery only, the battery's operational time will be reduced. To enable the Bluetooth radio, perform the following steps: 1. Right-click the Bluetooth icon in the system tray (Figure 1). Figure 1: Bluetooth Icon in System Tray 2. The Bluetooth Settings menu appears (Figure 2). Figure 2: Bluetooth Settings Menu 3. Left-click Power On if it is displayed in the menu. If Power Off is displayed, the Bluetooth radio is already enabled (Figure 2). Back to Top » What are the Intel® processor power states? Intel architecture-based processors operate in various power states (referred to as C states) ranging from C0 (full power) to C1, C2, C3, or C4 (lowest power states). C3 and C4 are low power states in which the processor saves power. This allows battery life to be extended by approximately 10% under typical use. The C3 and C4 states are entered when the system is idle with no input/output (I/O) or processor activity. The processor only takes a few milliseconds to enter this state. Any bus mastering activities will prevent the processor from entering the C3 and C4 states. The information contained in the above article consists of excerpts from Advanced Configuration & Power Interface (ACPI). The technical information and troubleshooting described herein are for informational purposes only. For additional information view the document entitled "Advanced Configuration & Power Interface Specification Revision 3.0, September 2, 2004" on the Advanced Configuration & Power Interface website. Back to Top » What Is Piezoelectricity? Piezoelectricity is the ability of certain crystals to generate a voltage in response to applied mechanical stress. The word is derived from the Greek "piezein," which means to squeeze or press. The piezoelectric effect is reversible in that piezoelectric crystals, when subjected to an externally applied voltage, can change shape by a small amount. The deformation, about 0.1% of the original dimension in PZT, is of the order of nanometers, but nevertheless finds useful applications such as the production and detection of sound, generation of high voltages, electronic frequency generation, and ultrafine focusing of optical assemblies. Ceramic capacitors are also affected by piezoelectricity and can cause audible electrical noise. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Har problemer med min Kunshan. Kjøpte den uten OS. Hvordan kommer jeg inn i BIOS? Endret 27. september 2008 av vZ Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du trykker F2 ved oppstart av maskinen Lenke til kommentar
vZ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Får bare opp en helt svart skjerm, med en hvit blinkende strek. Rett etter at jeg trykker F2, ser jeg litt tekst, men den forsvinner, og skjermen blir svart. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Du må trykke F2 før. Altså så fort biosbildet ved oppstart kommer. Bare å prøve igjen. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Tenkte jeg skulle teste ut 3DMark av diverse versjoner i løpet av dagen for å se hva jeg ender opp på. Andre som har testet sine? Edit: Slenger opp her etter hvert som jeg får resultater 3DMark 05: 15411 Poeng 3DMark 03: 30255 Poeng 3DMark 06: 9431 Poeng Endret 29. september 2008 av Zetheus Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Tenkte jeg skulle teste ut 3DMark av diverse versjoner i løpet av dagen for å se hva jeg ender opp på. Andre som har testet sine? Edit: Slenger opp her etter hvert som jeg får resultater 3DMark 05: 15411 Poeng 3DMark 03: 30255 Poeng 3DMark06: 10110. Da hadde jeg overclocka den til 2.7ghz med setfsb. Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Tenkte jeg skulle teste ut 3DMark av diverse versjoner i løpet av dagen for å se hva jeg ender opp på. Andre som har testet sine? Edit: Slenger opp her etter hvert som jeg får resultater 3DMark 05: 15411 Poeng 3DMark 03: 30255 Poeng 3DMark06: 10110. Da hadde jeg overclocka den til 2.7ghz med setfsb. Nice. Er det P9500 du har? Endret temperaturen seg merkbart? Selv fikk jeg 9350 poeng i 3DMark 06, uklokket. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har T9400, alle resultat uklokket. Oppdaterte resultatet for 3DM06 som ble 9431 poeng der. Tviler på at jeg kommer til å klokke opp min, men jeg er spent på om et forsøk vil øke temperaturene nevneverdig også. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hvordan er temperaturen på denne maskinen under lett belastning og hard belastning? Noen som vet temeraturforskjeller på 9800 gt og 8800 gtx? Har blitt nevnt at gt kortet går på 65 w og det gamle gtx kortet på 35 w... Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Hvordan er temperaturen på denne maskinen under lett belastning og hard belastning? Noen som vet temeraturforskjeller på 9800 gt og 8800 gtx? Har blitt nevnt at gt kortet går på 65 w og det gamle gtx kortet på 35 w... Se her: Heat The cooling system here is almost perfect. Temperature are in Celcius, room temperature at 22, surface is a clear desk with no obstruction. Boot: - GPU: 35 - CPU: 30 - HDD: 27-33 Idle: - GPU: 48-52 - CPU: 34-36 - HDD: 53-57 Load: - GPU: 53-55 - CPU: 38-40 - HDD: 58-60 Gaming: - GPU: 69-75 - CPU: 57-63 - HDD: 51-53 Max: - GPU: 79 - CPU: 75 - HDD: 63 Temperaturen hos meg er omtrent lik. Er usikker på temperaturforksjellen mellom 8800M GTX og 9800M GT. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det vil med andre ord si at det er snakk om ganske ok temeraturer da? Ikke noe problemer med veldig varme der hvor man legger håndleddene? Lenke til kommentar
PilotBRS Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Det vil med andre ord si at det er snakk om ganske ok temeraturer da? Ikke noe problemer med veldig varme der hvor man legger håndleddene? Temperaturene er helt ok ja. Ved spilling kan den bli ganske varm på høyre side, men det er som regel ikke et problem da høyre hand som regel er på musen. Venstre side blir den ikke noe særlig varm. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, akkurat ja. Høres greit ut det da. Litt varme må man tåle, men av de tempsa som var listet opp der, så er ikke det så ille i forhold til eldre pc'er med svakere specs. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, akkurat ja. Høres greit ut det da. Litt varme må man tåle, men av de tempsa som var listet opp der, så er ikke det så ille i forhold til eldre pc'er med svakere specs. m860 har veldig gode temperaturer. Det høyeste GPU`en har kommet på er 84 grader med overklokking og mange timer med Crysis. CPU husker jeg ikke temperaturer på, men de har vært langt unna 80 iallefall. Tenkte jeg skulle teste ut 3DMark av diverse versjoner i løpet av dagen for å se hva jeg ender opp på. Andre som har testet sine? Edit: Slenger opp her etter hvert som jeg får resultater 3DMark 05: 15411 Poeng 3DMark 03: 30255 Poeng 3DMark06: 10110. Da hadde jeg overclocka den til 2.7ghz med setfsb. Nice. Er det P9500 du har? Endret temperaturen seg merkbart? Selv fikk jeg 9350 poeng i 3DMark 06, uklokket. Temperaturen endret seg ikke nevneverdig mye ettersom det jeg kan huske. Om man overklokker, må man passe på å sjekke temperaturen iblant når man spiller. Var P9500 ja. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Skal hente min M860 i morgen. Gleder meg! Jeg har bestilt med 1680x1050, T9400 CPU, 4 GB minne, 320GB 5400 RPM HDD, og 9800M GTS skjermkort hvis noen lurte. Endret 3. oktober 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Skal hente min M860 i morgen. Gleder meg! Jeg har bestilt med 1680x1050, T9400 CPU, 4 GB minne, 320GB 5400 RPM HDD, og 8800 GTS skjermkort hvis noen lurte. For det første, 8800 gts er ett skjermkort til stasjonære=) Sikker på at du ikke mener 9800m gts? Men du vil bli fornøyd med dataen! =) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Selvfølgelig mente jeg 8800M GTS. 9800M GTS!!!! Pirkus! Joda, regner med jeg blir storfornøyd! EDIT: Da skulle det stemme. Endret 3. oktober 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Nå har jeg hentet den! Men jeg har et problem. Jeg har installert Vista Ultimate 32 bit. Jeg har en annen PC i huset hvor jeg deler ut diverse ting. Men jeg får ikke tilgang til disse filene fra den bærbare. Det kommer bare opp at jeg må taste inn passord. Det funker fra alle andre PCene i huset, men ikke laptopen. Fra den får jeg bare beskjed om å taste inn passord. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Forresten, finnes det en slags "fiks" for CD-ROMen? Selv om jeg er storfornøyd med PCen (spilte nettop CoD 4 i 1680x1050 med alt på maks, uten noe som helst lagg) så er det irriterende at CD-ROMen bare popper ut uten grunn. Av og til skal det ikke mer til enn at jeg hviler håndleddet til venstre for museperkerområdet, altså over CD-ROMen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå