Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden

PilotBRS

Anbefalte innlegg

Jeg skriver nå på en M860 med Ubuntu 9.04 64bit. Det meste fungerer helt fint. Fingeravtrykkleser og minnekortport har jeg ikke fått til, men jeg har ikke prøvd mye heller. Bluetooth, trådløs, esata, 9800M GTS osv. fungerer bra. Jeg kjører dualboot med W7 for spill og div som dessverre er bedre med windows.

Hei du.

Jeg omsider anskaffet denne pc'n. Mesteparten fungerer bra. FIngeravtrykk leser fungerer ikke, men har ikke testet så mye heller. Minnekort leseren fungerer overaskende bra. Men jeg sliter med lyden.

Jeg benytter Debian Lenny med backport 2.6.30 kernel.

Lyde blir aldri klar, den skurrer veldig og hører ut som om den kommer fra den interne "beep" høytaleren på hovedkortet og ikke fra høytalerne. Uavhengig om jeg velger lydkort "HDA-Intel" eller "PCSP" så skjer det ingen forandring i lyden. Har også testet med alsamixer, men får kun opp valg for styre "PCSP" og ikke HDA-Intel.

Har du gjort noe spesielt for å få lyden til å fungere, eller var det Plug'N'Play?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei.

Jeg har byttet til Linux Mint 7 (basert på Ubuntu 9.04) nå, da jeg presterte å ødelegge Ubuntu partisjonen min heftig. Med begge fungerer lyden ut av boksen. Jeg husker imidlertid at jeg slet med lydkvalitet på en annen PC med ubuntu 8.04 for et år siden. Til slutt fant jeg ut at det ble veldig mye bedre da jeg stilte ned lyden på et av flere mulige steder i systemet. Det var akkurat som om man kunne stille lyden så høyt som 150%. Dvs at alt over 2/3 ble for mye. Husker ikke hvor jeg fant det som var for mye. Alt var desverre GUI.

Jeg regner med at det er HDA-intel du skal bruke. Kan hende det heter noe som ALC662.

Hva gjorde du for å få til minnekortleser?

Ellers har jeg kommet så langt som at jeg tror det er UPEK som har laget fingeravtrykkleseren. De har noe linux-drivere på siden sin, men jeg har ikke fått kjørt igjennom noe uten errors. (er fortsatt ganske ustødig på compiling)

Lenke til kommentar
Heihei.

Dvs at alt over 2/3 ble for mye. Husker ikke hvor jeg fant det som var for mye. Alt var desverre GUI.

Jeg regner med at det er HDA-intel du skal bruke. Kan hende det heter noe som ALC662.

OK, jeg får google litt på den.

EDIT: Jeg installerte alsa-base/utils og da ble det lyd etter reboot.

Hva gjorde du for å få til minnekortleser?

Ingenting, den var oppe og gikk både med statndard kernel-image og backports. Den er t.om. plug'n'play. Kortet (kun provd SD) monteres automatisk og kde åpner filbehandler.

Ellers har jeg kommet så langt som at jeg tror det er UPEK som har laget fingeravtrykkleseren. De har noe linux-drivere på siden sin, men jeg har ikke fått kjørt igjennom noe uten errors. (er fortsatt ganske ustødig på compiling)

Ok, det har jeg ikke fått sett noe på. Kan sjekke litt.

Endret av jorns
Lenke til kommentar

Nå har de fjernet alternativet for 1900x1200 skjerm.

Jeg bestiller nok med disse komponentene i kveld:

- 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO P9700 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

- 500GB SATA 5400RPM 2.5"

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Turbo minne (ikke valgt)

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

- Operativsystem (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris: 15508,- :X

Edit:

men altså, vil denne holde til kommende spill det neste halvåret? evnt. modern warfare 2, assassins creed 2 m.m.

- 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (noe leveringsproblemer, ukjent levering)

- Intel® Core™2 Duo P9700 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3

- Oppgradering til BluRay (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris: 10572,-

Endret av Carlba
Lenke til kommentar
Nå har de fjernet alternativet for 1900x1200 skjerm.

Jeg bestiller nok med disse komponentene i kveld:

- 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO P9700 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

- G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris: 15508,- :X

Edit:

men altså, vil denne holde til kommende spill det neste halvåret? evnt. modern warfare 2, assassins creed 2 m.m.

- 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (noe leveringsproblemer, ukjent levering)

- Intel® Core™2 Duo P9700 processor, 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 25W

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- ATI Radeon HD 4650 512MB DDR3

- Oppgradering til BluRay (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Total pris: 10572,-

Ikke glem å bruke Multicom kupong kode eller gavekort kalles det vel.

Ser ut som Multicom har begynt med slike kuponger sånn som Dell:

Multicom Rabattkode

50 kroner spart er vel bedre en ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg tenker også å kjøpe meg M860 nå og med skjermkortet M160. Som flere andre lurer på, er jeg også usikker på om denne pcen er verdt tusenlappene i forhold til KHLB2. I tillegg til dette ønsker jeg gjerne anbefalinger på om jeg burde vente med å kjøpe bærbar til andre nyheter kommer, og om jeg burde invistere i M260 når jeg først kjøper så dyr laptop

Lenke til kommentar
Jeg prøver igjen. Tror du virkelig på det? Det har ikke falt deg inn at de bare gjør dette for å få oppmerksomhet?

ja jeg tror på dette :yes: det kan være at leveringstiden ikke stemmer helt. men w860cu er for salg

og det er jo en bra start. det kan ikke være lang tid før multicom får denne..

Lenke til kommentar

Hehe.

Den ser helt konge ut, specmessig. Vet ikke helt om jeg liker designen så godt. Men Mobile I7 Prosessor og MXM 3.0b skjermkort ser veldig lovende ut! Den har fått to vifter, en til CPU og en til GPU. Dagens versjon (min) har en vifte delt på GPU og CPU.

Jeg trur det vil ta en god del måneder før den er i salg. Juletider ++.

Blir spennende å se prisen når den kommer. Er redd man ikke kan ta prisen fra linken din for god fisk :)

Lenke til kommentar
Hehe.

Den ser helt konge ut, specmessig. Vet ikke helt om jeg liker designen så godt. Men Mobile I7 Prosessor og MXM 3.0b skjermkort ser veldig lovende ut! Den har fått to vifter, en til CPU og en til GPU. Dagens versjon (min) har en vifte delt på GPU og CPU.

Jeg trur det vil ta en god del måneder før den er i salg. Juletider ++.

Blir spennende å se prisen når den kommer. Er redd man ikke kan ta prisen fra linken din for god fisk :)

sjekk dette http://www.fudzilla.com/content/view/15388/1/ kan dette være riktig?

Lenke til kommentar

Kan sikkert være riktig det. Er Ganske normalt at de Nvidia (og ATI) gir ut nye drivere som inneholder informasjon om fremtidige kort og at de er på vei.

Forhåpentligvis kan W860CU ha det beste av 300serien, men Clevo vil sikkert ikke støtte dette for da vil salget av M570 stupe vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...