Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden

PilotBRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort dette mange ganger på min, og det er utrolig lett.

Først tar du av bakplaten -> så ser du HDen og en blank plate over den med 4 skruer -> skrur av de to skruvene som ikke er festet til HDen, men til chassiset -> da er det bare å løfte den opp -> så må du skru av resten av den blanke platen på HDen og skru den på den nye HDen.

HDen som er i laptopen har en slags device i enden (en adapter for at man skal kunne koble HDen til laptopen) som man må ta av og ta på på den nye. Om det er sånn med SSD vet jeg ikke.

Når det er gjort, er det bare reversere prosessen.

Lenke til kommentar

Kjenner til den skepsisen =)

Skiftet kjølepasta på GPUen og CPUen for en liten stund siden. Aldri gjort det før på verken stasjonær eller laptop. Kriblet i magen da jeg skrudde på laptopen og kjørte noen stresstester :D

Temperaturen var litt lavere enn den pleide, heldigvis =)

Kjør en test med HDtune og post resultater og temp om du gidder =)

Lenke til kommentar

kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479296

Grunnen til dette kjøpet var at jeg fant ut den gammle orginale harddisken som sto i pcen, dro ned resten av pcen. Så kjøpte meg denne billige løsnignen etter jeg leste og undersøkte om den.

Kjører for øyeblikket vista 64bit ultimate, der fikk jeg varfall 5.9 på den ratingen vista gir :p forhold til 4.2 pga harddisken dro ned pcen. Men skall kjøre noen tester når jeg får tid, samt har tweaket for optimal ytelse til ssd disken. Vet at jeg ikke kan gå etter vista sitt ratingsystem lol ^^ det hadde vert morsomt om jeg trodde dette :)

Merk jeg hadde den billigste harddisken en kunne få til denne pcen. 160gig 5400 speed, dette fordi jeg viste jeg ville kjøpe ssd disk.

Vista ultimate tar 37.5gig +- med sp2 installert og diverse drivere. Kjører derfor isofiler og diverse fra den gammle harddisken som nå er bygget om til extern. Vet dette har konsekvenser for loading tid osv. Men til nå har jeg varfall ikke merket betydlig forskjell i World of warcraft fra den externe.

Spørsmål fra meg :p

Har 4gig ram, gforce M260 gtx og p8600.

Noen som vet hvor mye jeg kan klokke med orginale deler i pcen, alt i fra kjøling osv :p tenker mest på prosessor og ram.

Vil dette ha betydning for hvor mye pcen bråker å bruker i idle eller windows modus ? ikke gaming, det er en selvfølge vil jeg nesten tro

MVH Stian H. Jensen

Lenke til kommentar

Min HD gir også 5.9 :p Men er jo bare tull den ratingen.

Prosessoren vil du ikke kunne overklokke. Eneste er med SetFSB, men det er ganske bugga (støtter ikke Montevina) og du vil ikke få mer enn ca 200 ekstra mhz. Dette vil overklokke hele laptopen. GPU og. Vil du prøve dette kan jeg sende PLL-koden du trenger på PM.

GPUen kan du overklokke med Nvidia sitt eget program. Nvidia system tools. Dette er veldig enkelt, men er begrenset hvor mye du kan overklokke uten å måtte flashe vbiosen til høyere watt.

I idle vil ikke overklokkingen ha noe å si om du bare overklokker GPUen da 2D og 3D clocks vil være de samme. Overklokker du med SetFSB trur jeg kanskje at idle temperaturen vil være litt høyere, men trur ikke vifta vil bråke noe mer av den grunn.

Dette skal kunne gå veldig greit med stock kjøling, altså uten en laptopkjøler eller annen modifikasjon.

Husk at er lurt å undervolte CPUen. Dette er ikke farlig i det hele tatt, men er anbefalt. Hjelper ikke noe på idle temperaturer, men senker temperaturene under load. Øker også batterilevetiden.

Lenke til kommentar

Takk for svaret !

Dine settings på 9800gt, er de med orginale kjølere etc?

Om jeg nå klokker kortet, vil SetFSB klokke det enda mer om jeg kjører det etterpå? Er det en run fil den filen du kunne sende meg?

Takk så mye for hjelpen, setter stor pris på det!

Mvh Stian H. Jensen

Lenke til kommentar

Heisann..

Jeg har bra lyst på denna pc`n..

Har prøvd flere såkalte bærbare spill pc`r blant annet en acer pc med 9600gt 512MB skjermkort og 2 Ghz prossesor.. tror jeg betalte ca 7000 kr.. Jeg tenkte siden jeg bare spiller cs source (mest krevende hvertfall) så bør detta holde.. Vel ikke for meg.. Veldig ustabilt og til mye irritasjon.. Nå har jeg skjønt at jeg burde legga noen lapper til på bordet.. hvordan ser detta ut i forhold til å spille css på?:

Multicom Kunshan M860 med:

INTEL CORE 2 DUO P8700 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25w

4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz

NVIDIA® GeForce® GTS 160M 1024MB DDR3 skjermkort

lurte på om jeg skulle slenge med 2 GB turbo-minne, men er ikke sikker på om jeg trenger dette.

Endret av Biskop
Lenke til kommentar

Biskop, 9600M GT skulle være mer enn godt nok til å spille CS Source med, kan det ha vært en annen grunn til at det var ustabilt? Oppsettet du legger fram her er bra det, men totalt overkill dersom du ikke planlegger å spille mer krevende spill enn CSS. Likevel, M860 er en bra maskin, så dersom du vil investere det den koster skal jeg ikke skremme deg bort. Turbo-minne trenger du ikke, definitivt ikke så lenge du har 4GB RAM, foreløpig fungerer det etter min erfaring mest som en gimmick. Den eneste effekten det har er at et begrenset antall programmer vil starte litt raskere. Jeg personlig ville heller brukt de hundrelappene på noe annet, for eksempel Bluetooth-støtte eller større harddisk.

Endret av Te'om
Lenke til kommentar
Biskop, 9600M GT skulle være mer enn godt nok til å spille CS Source med, kan det ha vært en annen grunn til at det var ustabilt? Oppsettet du legger fram her er bra det, men totalt overkill dersom du ikke planlegger å spille mer krevende spill enn CSS. Likevel, M860 er en bra maskin, så dersom du vil investere det den koster skal jeg ikke skremme deg bort. Turbo-minne trenger du ikke, definitivt ikke så lenge du har 4GB RAM, foreløpig fungerer det etter min erfaring mest som en gimmick. Den eneste effekten det har er at et begrenset antall programmer vil starte litt raskere. Jeg personlig ville heller brukt de hundrelappene på noe annet, for eksempel Bluetooth-støtte eller større harddisk.

Tror ikke det var noe galt.. Hadde riktignok bare 2 gb ram på den andre maskinen... Alle sier det samme egentlig om at den burde være bra nok.. har det noe å si at jeg kobler den opp mot en ekstern skjerm og bruker USB tastatur og mus? Neida systemet var bare veldig ustabilt.. Den gjorde det helt greit på stresstesten, men under spilling gikk den fra 110 fps og helt ned i rundt 60 bare ved å snu seg rundt hjørne. Med en gang det var flere enn 8 på servern ble det enda værre... Klikka i vinkel... Har egentlig ikke råd til å legge ut så mye, men kommer stipend og litt hard jobbing nå i sommer så er det lov å håpe.. Ville bare ikke kjøpe katta i sekken igjen!

Tusen takk for svar forresten. Fyr løs vis du har noe tips og vink.. Alt som kan hjelpe. Har ikke veldig peiling, men rukket å bli litt for kresen =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk min m860 nå :D (1 måned og 1 dag siden bestilling)

Mine specs er:

* 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

* NTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 35W

* 500GB SATA 5400RPM 2.5"

* 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

* NVIDIA® GeForce® 9800GTS 1024MB DDR skjermkort 55nm

Jeg har installert Windows 7 64-bit beta. Installert offisielle NVIDIA driver. (jeg var usikker, men serien for mitt grafikkort er "GeForce 9M Series (Notebooks)" sant?

3DMark Score: 9154

Uten noe overklokking, men high performance

Den scoren er vel helt ok sant? eller skulle jeg hatt litt høyere?

Utenom grafikk drivere har jeg ikke installert noen drivere. Har Windows ordnet alt for meg? Det kommer ingen vindu opp med mangel av drivere.

Bør jeg gjøre noe mer? eller kan jeg bare gå rett på gaming ? :p

Lenke til kommentar
Fikk min m860 nå :D (1 måned og 1 dag siden bestilling)

Mine specs er:

* 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

* NTEL CORE 2 DUO T9400 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 35W

* 500GB SATA 5400RPM 2.5"

* 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

* NVIDIA® GeForce® 9800GTS 1024MB DDR skjermkort 55nm

Jeg har installert Windows 7 64-bit beta. Installert offisielle NVIDIA driver. (jeg var usikker, men serien for mitt grafikkort er "GeForce 9M Series (Notebooks)" sant?

3DMark Score: 9154

Uten noe overklokking, men high performance

Den scoren er vel helt ok sant? eller skulle jeg hatt litt høyere?

Utenom grafikk drivere har jeg ikke installert noen drivere. Har Windows ordnet alt for meg? Det kommer ingen vindu opp med mangel av drivere.

Bør jeg gjøre noe mer? eller kan jeg bare gå rett på gaming ? :p

vis du spiller spill du kan snakke i , er jeg ganske sikker på at du må innstallere drivere til mikrofonen

Lenke til kommentar

edit:

funnet litt mer ut av det.

Ender opp med 2 ukjente devices. "Base System Device". Skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne ut hva det er?

edit 2:

Vil legge til at laderen er sykt irriterenede.. faller ut hele tiden. blir gal. :realmad: :realmad:

Utenom det, er jeg storfornøyd :D

Endret av mroystein
Lenke til kommentar
edit:

funnet litt mer ut av det.

Ender opp med 2 ukjente devices. "Base System Device". Skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne ut hva det er?

edit 2:

Vil legge til at laderen er sykt irriterenede.. faller ut hele tiden. blir gal. :realmad: :realmad:

Utenom det, er jeg storfornøyd :D

Jeg har også 2 "Base System Device" som jeg ikke finner drivere til. Tror det er minnekortleseren, hvertfall en av de, for min minnekortleser funker hvertfall ikke i Windows 7 (RC1) 64bit. Jeg har også en "Unknown Device" som jeg ikke vet hva er, men siden jeg ikke vet hva det er, så er det mest sannsynlig ikke noe jeg har brukt for.

Lenke til kommentar

Hvis du setter inn driver-cden som fulgte med, og sier neitakk til alt av autorun, så kan du innstallere drivere manuelt. Det gjør du ved å gå inn på device manager. På de med sprsmålstegn (gult), høyreklikker du og velger update driver (eller noe sånt). Så velger du browse, og velger CD-romen. Da finner den det og ordner alt selv.

Fingeravtrykkleserprogram kan innstalleres ved å browse CDen. Gå drivere->fingerprint->x64 (eller noe sånt) og velg setup.

Lenke til kommentar
disabled, kanskje du fikk 1680x1050 matt skjerm (og feiltolket det som 1920x1200)? Det tilbyr multicom.

Litt sent svar, men jeg tror nok jeg hadde merket det om jeg hadde fått feil oppløsning på skjermen du.

Jeg har 1920x1200 og har egentlig slått meg til ro med matt skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...