Gå til innhold

Multicom Kunshan M860 tråden

PilotBRS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutter gammel Kunshan M860 fikk følgende score i 3DMark06: 10026

SM2.0 Score 4746, HDR/SM3.0 Score: 4459, CPU Score: 2319

Specs:

INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 25W

320GB SATA 7200RPM 2.5"

G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit

Bør jeg bekymre meg for at 3DMarks nettsider rapporterer skjermkortet som GTX 170M? I Device Manager i PC'en står det 260M.

lol, wtf, GTX170!? Har ikke sett det noen plass...

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt med følgende specs:

- 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHz 1066MHz 3MB cache 25W

- KINGSTON SSDNOW MSERIES 80GB 2.5" SATA

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 9800GTS 1024MB DDR skjermkort 55nm

- Standard DVD-brenner (Super Multi)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Turbo minne (ikke valgt)

- Mobilt bredbånd (ikke valgt)

- Operativsystem (ikke valgt)

- Annen programvare (ikke valgt)

- Antivirus (ikke valgt)

Så vidt jeg forstår er SSDen identisk med Intel X25-M, kun ulik merkelapp og pris. Håper virkelig det skal sparke godt ifra seg. Vil vel også løse/forbedre problemene enkelte opplever med varm HDD.

Ellers bestilte jeg

Sweex Notebook futteral 15.4" Classic (SA100) 154,-

LOGITECH V220 Cordless Notebook Mouse sort (910-000166) 225,-

Tanker om oppsettet mottas med glede.

Jeg spurte også om PCen støttet Quad Core -prosessorer. Han sa at han skulle sjekke det dersom jeg bestilte. Ellers kan man bytte ihvertfall GPU selv uten å risikere garantien. Jeg kunne sende epost til dem for pris på ønsket kort. (I tilfellet jeg ønsker å oppgradere skjermkort etter et år eller to.)

Jeg har fått veldig god kundebehandling. Ofte har eposter blitt besvart innen en halvtime.

Lenke til kommentar

Alle de nye M860ene som blir solgt i USA osv støtter quad-core. Eneste forskjell er en liten revisjon på hovedkortet som gjør at den støtter QC. Jeg vil tro at de kommer til å selge alle hovedkortene som ikke har støtte for QC først, for så å selge laptopen med de reviderte hovedkortene. Sikkert derfor de ennå ikke tilbyr QC.

Jeg ville skaffet meg en ekstern harddisk om du ikke har. 80gb forsvinner veldig fort. Vista krever minimum 25-30gb og ting og tang blir installert der (oppdateringer osv), så går fort tomt :D

Er nok bare dirverne som tuller ja.

PS. Ignorer den linken jeg har.. Det er til skole.

http://www.2shared.com/file/6087147/1e5543...vannskraft.html

Bruker dere ikke Fronter eller noe? :)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
10 minutter gammel Kunshan M860 fikk følgende score i 3DMark06: 10026

SM2.0 Score 4746, HDR/SM3.0 Score: 4459, CPU Score: 2319

Specs:

INTEL CORE 2 DUO P9500 2.53GHz 1066MHz 6MB cache 25W

320GB SATA 7200RPM 2.5"

G.Skill 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort

MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit

Bør jeg bekymre meg for at 3DMarks nettsider rapporterer skjermkortet som GTX 170M? I Device Manager i PC'en står det 260M.

kan du sjekke om 260m kortet kjører på 950 Memory Clock (MHz).

jeg lurer ennå på om 260m er mxm 3.0b. jeg har sett på denne nettsiden http://www.eurocom.com/ at skjerm kortet er mxm 3.0b. da må di ha gjort endringer med hovedkortet for det skal jo være mxm 2.1.

Lenke til kommentar
Alle de nye M860ene som blir solgt i USA osv støtter quad-core. Eneste forskjell er en liten revisjon på hovedkortet som gjør at den støtter QC. Jeg vil tro at de kommer til å selge alle hovedkortene som ikke har støtte for QC først, for så å selge laptopen med de reviderte hovedkortene. Sikkert derfor de ennå ikke tilbyr QC.

Jeg ville skaffet meg en ekstern harddisk om du ikke har. 80gb forsvinner veldig fort. Vista krever minimum 25-30gb og ting og tang blir installert der (oppdateringer osv), så går fort tomt :D

Som svar på QC fikk jeg svar idag at de nå tilbyr QC på M860.

Jeg spurte også om hvorfor Bluetooth var så dyrt, så den prisen satt de ned for noen dager siden.

Jeg har en ekstern disk til det meste av fil-lagring, og de programmene jeg bruker sjeldnest. PCen skal være en hjemmePC med mulighet for å taes med på universitetet, så når det trengs, har jeg den eksterne tilgjengelig.

Jeg har tenkt til å kjøre dualboot med W7RC og Ubuntu. Da bruker jeg ubuntu til alt unntatt spill og kanskje Office 2007.

Lenke til kommentar
Spilte litt san andreas på pcen, funka fett.. ikke det at det krever noe da men.. jeg driver å laster ned 3dmark06 nå, poster score senere

kan du sjekke om 260m kortet kjører på 950 Memory Clock (MHz).

eller om det kjører på 800 mhz?

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan man kjekker , men et spørsmål .. jeg har aldri lastet ned noen driver bortsett fra de som følgte med windows 7 rc og nvidia drivere.. men når jeg kjører 3d mark så lagger cpu testen noe inn i himmelen.. er dette normalt eller er det fordi jeg ikke har drivere til cpu ?

Lenke til kommentar
vet ikke hvordan man kjekker , men et spørsmål .. jeg har aldri lastet ned noen driver bortsett fra de som følgte med windows 7 rc og nvidia drivere.. men når jeg kjører 3d mark så lagger cpu testen noe inn i himmelen.. er dette normalt eller er det fordi jeg ikke har drivere til cpu ?

det er helt normalt:)

Lenke til kommentar

du kan se systeminformasjon nederst til venstre på

nvidia kontrol panel. eller du kan laste ned rivatuner for å sjekke hva skjermkortet kjører på.. du kan også overklokke kortet med rivatuner veldig lett. du må bare ha di rette driverene..

Endret av kennethbh
Lenke til kommentar
For de som luer om de kan bytte ut 9800kortene med NVIDIA® GeForce® GTX 260M så ja Det funker ! Har snakket med Multicom i dag.. Koster 4000kr så får du det du trenger ! Han var ikke helt sikker på om du måtte bytte kjølern !
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...