Te'om Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 De første becnhmarkene av M860TU med GTX 260M har blitt lagt ut på notebookreview: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=371000 Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Når det gjelder oppløsning på skjermen. Hva bør jeg velge? Har spurt om dette før men begynner å nerme seg nå. GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 er kortet som pcen skal ha. Pcen skal primært brukes til spilling. Har hørt at Lav oppløsning som primær på gaming laptops er best, ikke helt sikker på hvorfor. Tror det har noe med at primær oppløsningen vil vise best på skjermen, slik man da slipper å stille ned og få dårligere bilde. Noen som har en mening der, har fått halveis svar men trenger et direkte svar:P Mvh Stian Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Stian2345 skrev: Når det gjelder oppløsning på skjermen. Hva bør jeg velge? Har spurt om dette før men begynner å nerme seg nå. GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 er kortet som pcen skal ha. Pcen skal primært brukes til spilling. Har hørt at Lav oppløsning som primær på gaming laptops er best, ikke helt sikker på hvorfor. Tror det har noe med at primær oppløsningen vil vise best på skjermen, slik man da slipper å stille ned og få dårligere bilde. Noen som har en mening der, har fått halveis svar men trenger et direkte svar:P Mvh Stian Jeg bestilte min med gtx 260m og 1680x1050 ( min hakke kommet ) tror det er ganske bra og det er billigere også mer fremtidsrettet siden høyere oppløsning vi kreve mer av skjermkortet når du spiller Endret 29. april 2009 av FreezedOil Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Beklager om dette er nevnt tidligere i tråden... fant det i tilfelle ikke. Hvordan er denne når det gjelder støy og varme ved ikke intensiv bruk? takk Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Meget lovende maskin jajas! Har KANSJE 1stk. til bestilling(kreditt BS): M860: 15" 1680x1050oppl. - Intel 9600T 2.8Ghz 6Mb cache - GTX260M 4xxMhz,1GB Vram - 4GB DDR3 ram - 250GB 7,200rpm. Valgte uten blåtann, får håpe jeg ikke ender opp med det latterlige problemet den ene her inne møtte på(cpu-blåtann lyd bug)- Denne blir jo da selvfølgelig beregnet til gaming... det må nok litt alternativ kjøling til i mitt tilfelle... Også var det bare å lese videre da... Om hvordan en bare ÅPNER denne maskina, har intrykk av at det er litt tricky, noen som har en bygger-link? -Har 5-6år erfaring med systembygging, så jeg antar jeg skal klare dette også...Men jeg stiller allikevel spm'et. hvordan skifte pasta på cpu/gpu, mer eller mindre likt som på stasjonær? Som en annen sa: gleder meg som et barn! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Trur dette er blant de minst tricky laptopene å åpne. På noen laptoper er det en hel operasjon å bare renske viften for støv, her går det kjempefort. Angående pasta er dette som på stasjonær. Du vet det sikkert, men ikke bruk for mye pasta. Grattis med sinnsyk laptop. Hvorfor ikke velge blåtann? Er jo greit å ha + litt kjipt om pipelyden som av og til kommer (ved idle) ikke er fikset. Pipelyden er på alle m860 om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) EivindS_ skrev: Trur dette er blant de minst tricky laptopene å åpne. På noen laptoper er det en hel operasjon å bare renske viften for støv, her går det kjempefort. Angående pasta er dette som på stasjonær. Du vet det sikkert, men ikke bruk for mye pasta. Grattis med sinnsyk laptop. Hvorfor ikke velge blåtann? Er jo greit å ha + litt kjipt om pipelyden som av og til kommer (ved idle) ikke er fikset. Pipelyden er på alle m860 om jeg ikke tar feil. okda, jaja, jeg fikk avslag på min kreditt søknad..Så jeg får samle opp kontanter...bare MÅ ha den lappisen!! Noen som trenger stasjonære datadeler da? ser ut som jeg må selge min data i deler, relativt fort og billig for å hykke tak i en slik lappy-tappy...Deler i sig t.s. Ja, jeg kommer til å bruke OCZ Freeze pasta. Og jo, ja, jau, må vel ha blåtann au... Takk for svar EivindS Endret 30. april 2009 av Stig'n Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Er det noe vits i å gå for den høyeste oppløsningen på skjermen? Eller blir det for liten skrift og diverse? Vurderer sterkt denne laptopen. Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Står fast på oppløsningen jeg også. Fordi til spilling vil lavere primær oppløsning være best da nyere spill vil kreve mer? Men samtidig har jeg en 50 tommer tv som jeg vil koble den opp mot. Trenger da høyere oppløsning.. men ser en sier høyere oppløsning er bedre for det krever mer skjermkortet. Men er det så bra når nyere spill krever så mye en må stille ned oppløsningen? Endret 3. mai 2009 av Stian2345 Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Stian2345 skrev: Står fast på oppløsningen jeg også. Fordi til spilling vil lavere primær oppløsning være best da nyere spill vil kreve mer? Men samtidig har jeg en 50 tommer tv som jeg vil koble den opp mot. Trenger da høyere oppløsning.. men ser en sier høyere oppløsning er bedre for det krever mer skjermkortet. Men er det så bra når nyere spill krever så mye en må stille ned oppløsningen? Å sette opp / ned oppløsning vil ødelege bilde litt.. du vil helst skjøre "native" oppløsning som er laget til spillet.. høyere oppløsning er ikke nødvendigvis bedre... Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Høyere oppløsning krever mer av skjermkortet og du må skru ned oppløsning tidligere enn om du bruker f.eks 1680:1050. Eneste som rettferdiggjør 1920:1200 på denne laptopen, som jeg mener, er om du trenger den ekstra skrivebordsplassen dette gir. Til spill er det bare negativt. Stian2345: Enten misforstår jeg det du mener, eller har du misforstått. Du sier du trenger høyere oppløsning siden du skal koble den opp mot TV`en. Det er ikke laptopens skjermoppløsning som bestemmer maks oppløsning på TV`en. Det er hva skjermkortet kan klare og TV`ens maks oppløsning. Skjermkortet klarer en oppløsning på over 2xxx:1xxx iallefall. Det er TV`en som bestemmer hva slags oppløsning du kan bruke. F.eks, har du en HD-ready TV, kan du maks bruke 1366:768 oppløsning på TV`en siden dette er TV`ens maks oppløsning. Har du en full-HD TV, kan du bruke maks 1920:1080 oppløsning. Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Men vil ikkje 1680x1050 òg vere litt "waste" på så liten skjerm? Trur ikkje det er verdt dei 500kronene..? Endret 3. mai 2009 av Scarn Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Waste? Du mener man burde velge 1280:800? Hadde det på min forrige laptop, og forskjellen er enorm. Jeg elsker 1680:1050. Syns det er helt perfekt til en 15". Det gir mye skrivebordsplass så man kan f.eks legge to worddokumenter ved siden av hverandre osv. Sjelden jeg trenger å scrolle horisontalt på internett osv. Til spilling blir 1280:800 for lite til en slik kraftig laptop fordi man kan makse alle spill med mer kraft å gå på. Da går man glipp av eyecandy Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Har prisen på M860 gått opp på multicom? Et oppsett jeg så på koster idag 17k, men da maskinen kom ble samme oppsettet solgt til 14k. Er egentlig ikke verre enn at jeg må spare litt til men.. Scarn skrev: Men vil ikkje 1680x1050 òg vere litt "waste" på så liten skjerm? Trur ikkje det er verdt dei 500kronene..? Det kommer vel an på øyet som ser, men jeg har hatt 1680x1050 skjerm på min Acer i snart 3 år nå uten å angre et sekund. Kommer aldri til å kjøpe en laptop med lavere oppløsning. Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Scarn skrev: Men vil ikkje 1680x1050 òg vere litt "waste" på så liten skjerm? Trur ikkje det er verdt dei 500kronene..? Jeg vet ikke hva du skal bruke den pcen til men mange programmer.. f.eks et adobe redigeringsprogram jeg prøvde krever: ettellerannet x over tusen ivertfall .. 1200x800 blir forlite.. så de ekstra 500 er verdt det Endret 4. mai 2009 av FreezedOil Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hvorfor alle pris svingingene med Multicom M860? Jeg var på idag, og merket at det gikk fra litt over 10,000 til 10,800... Også husker jeg da PCen kostet 12,000 MED GTX 260M. Endret 4. mai 2009 av Shushi Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Haha, de har satt opp prisen fra 10200 til 10800 idag. De er ganske feige for de har satt ned prisen GTX 260M med 600. Vet ikke hvorfor, men er nok for det skal føles billigere for konsumentene som vil ha GTX 260M. De senker prisene for oppgraderingene, men startprisen økes. GTX 2x0M er også en god del billigere enn 9x00M xxx (generelt), så får se om de prøver å lure oss med å prise GTX 2x0M dyrere enn 9x00M xxx. For øyeblikket har de gjort det, men de hevder de har fått 9x00M xxx kortene til nedsatt pris, men jeg tviler veldig på nettopp dette. Blir spennende å se hva slags priser de vil operere angående selge GTX 260M separat i forhold til andre selgere. Lenke til kommentar
dislabled Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg har hatt min M860 i bestilling siden 25. Mars: - 15.4" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare) - INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHz 1066MHz 3MB cache 25W - 250GB SATA 7200RPM 2.5" - 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB) - NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort - Standard DVD-brenner (Super Multi) - Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon - Turbo minne (ikke valgt) - Mobilt bredbånd (ikke valgt) - Operativsystem (ikke valgt) - Annen programvare (ikke valgt) - Antivirus (ikke valgt) Denne har jeg betalt 14 237,- for. Idag står den på Total pris 15 578,- Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) dislabled skrev: Jeg har hatt min M860 i bestilling siden 25. Mars: Siden 25. Mars?! Jeg bestilte min 29. April, og idag fikk jeg vite at skjermkortet (260M), som skulle ankomme idag, er ytterligere 2 uker forsinket. Endret 5. mai 2009 av tikniver Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) tikniver skrev: dislabled skrev: Jeg har hatt min M860 i bestilling siden 25. Mars: Siden 25. Mars?! Jeg bestilte min 29. April, og idag fikk jeg vite at skjermkortet (260M), som skulle ankomme idag, er ytterligere 2 uker forsinket. Jeg bestilte min den 11 april.. ( i helligdageneså måtte vente til mandag etter påske med at de skulle se den) og den har forsatt ikke kommmet.. jeg har ikke kontaktet dem og spurt når den kommer. ser at prisen har gått opp rundt 800 kr også men hadde de ikke 260m skjermkortet før igår? da må jeg vente 2-3 uker til ? Endret 6. mai 2009 av FreezedOil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå