Stubbekropp Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg skal begynne på FOlkehøgskole om bare noen dager. Slik jeg forsto det, har nemlig ikke fått stipend før, så skriver jeg under på noe greier på skolen og de sender det inn. Hvor "hurtig" får jeg stipendet/pengene da? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Sjekk ut lanekassen.no , der står all informasjon du trenger om det du spør. Edit: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5503.aspx Slik som det er med Universitet søker du direkte på web. Du vil da få svar om noen dager, (etter!) at folkehøyskoen har bekreftet deg som student. I tilleg vil du få et brev fra lånekassen også må du sende den tilbake. Alt dette hvis du er heldig tar minst 14 dager. Endret 27. august 2008 av HoaXed Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har søknaden enda ikke blitt sendt kan det fint ta 8 uker bare å få søknaden godkjent, så du bør belage deg på å vente. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Etter søknaden din er behandlet vil resultatet/gjeldsbrevet bli sendt til skolen din. Du får ut dette ved å fremvise legitimasjon, og pengene er på konto 1-2 virkedager etter at Lånekassen har mottatt det signerte gjeldsbrevet. Om søknaden er behandlet, evt. behandlingstid og resultat vil du finne ut ved å logge deg inn på "Dine sider" på lanekassen.no med passord og personnummer. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nå har det seg slik at gjeldsbrevet ditt kommer hjem og ikke til skolen. Når det gjelder behandlingstid hos lånekassen var det for meg 1 dag akkurat. Men dette var allerede 21. Juli, og man er nesten litt dum hvis man ennå ikke har søkt må jeg si...... Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nå er dette litt OT, Men gidder ikke lage en ny tråd for dette spørsmålet: Kan det ta lang tid fra gjeldsbrev er sendt til det er registrert på lånekassen? De årene jeg har studert har dette gått på noen dager, kanskje en uke fra brevet ble sendt, men i høst har det gått over to uten at de har mottatt det. Kan Posten ha rota bort brevet? (Bestilte nytt gjeldsbrev nå, bare for å være sikker) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nå har det seg slik at gjeldsbrevet ditt kommer hjem og ikke til skolen.Det er faktisk avhengig av studiested. (Har selv fått det på skolen i alle år) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 På folkehøyskole er det typisk at skolen får alle papirer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå