Gå til innhold

Vasking av laptop

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til innkjøp av en Elitegroup 732 for noen uker tilbake, og den har siden blitt brukt ivrig. I det siste har jeg fått noen stygge fingermerker både på skjermen og på toppen av laptopen. Hva bør jeg bruke for å fjerne dette? Antar at isopropanol er ute av bildet :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spray litt vindu-rens på ei fille (ikke våt, men litt fuktig) og dra den over flekkene..

hørtes litt skummelt ut.. skjermer har vanligvis belegg utenpå som kan være ganske ømfintlige for div stoffer.. kan anbefale å kjøpe sånne cleaning wipes spesialberegnet på skjermer..

Lenke til kommentar
Spray litt vindu-rens på ei fille (ikke våt, men litt fuktig) og dra den over flekkene..

hørtes litt skummelt ut.. skjermer har vanligvis belegg utenpå som kan være ganske ømfintlige for div stoffer.. kan anbefale å kjøpe sånne cleaning wipes spesialberegnet på skjermer..

nesj, d er nesten d samme i alle de greiene der.. men du kan jo kjøpe slike hvis du vil være sikker på det..

Lenke til kommentar

Har lest at man ikke skal bruke noe som helst middel på LCD, ihvertfall ikke noe med alkohol noe som fleste av disse "våtserviettene" inneholder. Man skal kun bruke vann (fuktig myk klut som ikke skraper).

Man kan jo også forbygge med å vaske seg på fingra litt oftere. :wink:

Tips: Blås på skjermen når det samler seg støv i steden for å 'fingre'.

Lenke til kommentar

Leste testen på http://www.barbara.no/tester/laptopcleanser/index.html om dette produktet og må si at en ting skremte meg. M. Sourouri hadde brukt microfiberklut når han rengjorde sin lcd-skjerm i denne testen. Det kan godt hende at han ikke er klar over hvorfor microfiberkluter fungerer så godt som de gjør. Fibrene i microfiberklutene fungerer som tusenvis av små barberblad som "skraper" vekk skitt og lort. Når dette er sagt er det logisk at å barbere en lcd-skjerm ikke kan være det smarteste å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...