kjetilkl Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er litt skremmende hvor mange her inne som fortsatt blander garanti og reklamasjonsrett ..... Pavilion serien til HP har ett års garanti, skjemaet du skulle skrive under på var en informasjon om at maskinen ikke var under garanti, men at du ønsket å benytte deg av reklamasjonsretten som du har i 5 år. - Hvis feilen var selvforskyldt eller ikke dekkes av reklamasjon (slitedeler/etc) blir du gjort oppmerksom på at det koster 350,- dersom du ikke ønsker PC'en reparert. Mulig at det var Netshop som skulle fylt ut dette ovenfor HP, men det hadde ikke hatt noe å si om du gjorde det, du frasier deg ingen rettigheter eller noe slikt, du bare bekrefter at du forstår hvordan det virker (og at den er utenfor garanti) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det som er litt dumt her er at NetShop, som burde ha kontroll på så enkle rutiner, allerede har kastet bort to uker på dette unødvendige skjemaet. Er ikke maskinen tilbake innen fem uker, det har alt gått to, så ville jeg ha sendt selger melding om at jeg ønsker å heve kjøpet. Noe du da også vil ha krav på. Lenke til kommentar
korp Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Du kunne ikke scannet det inn her så vi andre kunne sett det? Blir liksom litt vanskelig å kommentere slikt uten å ha sett hele innholdet vil jeg si. Det er bare å sensurere underskrift og navn. Her er skjemaet for de som ikke har sett det før: Takker for all informasjonen som er kommet frem. Skjønner at emnet ikke er enkelt. Men kunne ikke Netshop bare ha forholdt seg til reklamasjonsreglene og håndtert dette selv uten å blande inn meg og skjema til HP ?? Reklamasjons_Skjema_til_HP.doc Endret 27. august 2008 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Vel, uten skjemaet til hp må netshop dekke ting selv - derfor går dette the hard way. Slik er det med HP-produkter på en del ting . Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Tror kanskje HPs forhandlersupport hadde foretrukket at e-posten deres ikke blir spredt til en haug forumbrukere som ikke har noe hos dem å gjøre. Som skrevet tidligere, den kontaktinfoen Netshop har sendt deg med skjemaet er forbeholdt forhandlere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Kontaktinfoen er fjernet fra vedlegget. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Kan vel bare overse rapporteringen min og forrige post også da Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Vel, uten skjemaet til hp må netshop dekke ting selv - derfor går dette the hard way. Slik er det med HP-produkter på en del ting . Det er mulig at det er forskjell fra forhandler til forhandler også. Der jeg jobber smeller alt fra HP gjennom uten reklamasjonsskjema. Nå går det gjennom InfoCare da, så det er kanskje slik at de ordner det for oss. Betaler uansett ikke noe annet enn frakt.. Endret 27. august 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Da jeg jobbet med disse skjemaene, syntes jeg det var en god måte for HP å trenere og vanskeliggjøre reklamasjonssaker for forbrukerene... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Nå er jeg kanskje litt for vant til disse papirene, men som regel ligger behandlingen av en reklamasjon på 1-2 dager for å se om kunde faktisk har reklamasjonsrett og få en vurdering fra teknisk på saken. Når det trengs flere opplysninger kan ting ta tid siden forhandlere sjelden er de raskeste til å svare på telefon eller e-post, men den tiden spares som regel inn gjennom å gi en skikkelig feilbeskrivelse i stedet for f.eks. "Starter ikke Windows, kunden vil ha ny" Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Den siste der er jeg enig i. Veldig viktig med god feilbeskrivelse. "Maskina er herp, gi meg ny!!!" Lenke til kommentar
korp Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Siste nytt: Mens jeg har sittet og ventet på å få tilbake PC'en så har Netshop jobbet i kulissene mot Infocare og HP. Og resultatet av disse samtalene var at HP har bestemt at jeg skal få tilbake pengene for PC'en! Så da løste dette seg på en glimrende, men overaskende, måte. Så da venter jeg bare på at pengene kommer på konto før ny PC blir bestillt. Godt jobbet Netshop! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Bra du fikk beskjed så raskt Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Fint å se at de setter kunden i fokus. Bra jobbet av NetShop og/eller HP. Lenke til kommentar
korp Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Da trengs det en oppdatering av dette problemet. Pengene kom aldri inn på min konto! Etter flere purringer og unnskyldninger om et litt dårlig økonomisystem, så har Netshop nå gjort full retrett. Nå skal laptop'en sannsynligvis repareres allikevel! Dette skal bestemmes i et eller annet HP-møte i løpet av en uke. De har nå hatt laptop'en min siden midten av august, og det eneste de har gjort er å FORMATERE den. Uvisst av hvilken grunn. Det var ingen feil med software på den. Vedkommende jeg nå har kontakt med på Netshop virker grei og skjønner problemet mitt. Han lovte at saken nå skulle bli prioritert ihvertfall. Så får jeg se hva som skjer fremover. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Bare krev heving det siden det har tatt så lang tid at utbedring ikke har skjedd uten uvesentlig ulempe og innen rimelig tid. Er ingen problem å få hevet dette kjøpet til slutt siden de har brukt så lang tid på den. Trodde den var ute av verden nå, men så feil tok jeg altså. Bare skriv også at du er vllig til å ta saken til forbrukerrådet og ikke krev noe annet enn heving. Da skal du ha tilbake pengene du betalte for den, og e3vent. renter hvis du krever dette. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Da trengs det en oppdatering av dette problemet.Pengene kom aldri inn på min konto! Etter flere purringer og unnskyldninger om et litt dårlig økonomisystem, så har Netshop nå gjort full retrett. Nå skal laptop'en sannsynligvis repareres allikevel! Dette skal bestemmes i et eller annet HP-møte i løpet av en uke. De har nå hatt laptop'en min siden midten av august, og det eneste de har gjort er å FORMATERE den. Uvisst av hvilken grunn. Det var ingen feil med software på den. Vedkommende jeg nå har kontakt med på Netshop virker grei og skjønner problemet mitt. Han lovte at saken nå skulle bli prioritert ihvertfall. Så får jeg se hva som skjer fremover. Det var en veldig merkelig saksgang du beskrev der. Hadde ikke HP godkjent heving av kjøpet på denne som du skrev tidligere? Lenke til kommentar
korp Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Det var en veldig merkelig saksgang du beskrev der. Hadde ikke HP godkjent heving av kjøpet på denne som du skrev tidligere? Ifølge den personen hos Netshop som hadde saken først, så var alt iorden. Men jeg fikk ingenting skriftlig. Han skulle bare ha kontonummeret mitt, og så kom pengene på konto. Det var først da jeg etterlyste pengene at ting tok en annen vending. Jeg fikk da en annen kontaktperson. Fikk da forståelsen av at min første kontaktperson ikke hadde gjort ting etter boka. Sitter nå og venter på tilbakemelding fra et møte som de tydeligvis har en gang i uka med HP. Min nåværende kontaktperson antydet også at det KUNNE(men lite sannsynlig) bli utlevert en erstatningspc til meg. Det han da antydet var en pc med tilsvarende spesifikasjoner som den min opprinnelige pc hadde. Jeg svarte at hvis det ble aktuelt med en erstatnigspc så skulle ingen enkeltkomponent være dårligere enn det som satt i min opprinnelige pc. Jeg veit jo ikke om det er noen god deal for meg. Endret 18. september 2008 av korp Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Følg mitt råd å send de en klage, ikke sitt på gjerde. Det er du som må ta føringen, du kan ikke la deg bli diktert av Netshop på den måten. Skriv strengt ned at hvis du ikke får hevet kjøpet så tar du saken til forbrukerrådet, og skriv også at omlevering er uaktuelt. Si at dere hadde en muntlig avtale om heving, og at du uansett anser mulighetene deres for utbedring/ omlevering for uttømt da de har brukt så lang tid. Nekter de dette så send en klage til forbrukerrådet samme dag, skriv gjerne en godt begrunnet klage som du har liggende. Hvis du leser i mine innlegg så skrev jeg et utkast for ikke så lenge siden under forbrukerrett, i dette tilfellet var det Elkjøp og en pc- skjerm. Lenke til kommentar
korp Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Følg mitt råd å send de en klage, ikke sitt på gjerde. Det er du som må ta føringen, du kan ikke la deg bli diktert av Netshop på den måten. Skriv strengt ned at hvis du ikke får hevet kjøpet så tar du saken til forbrukerrådet, og skriv også at omlevering er uaktuelt. Si at dere hadde en muntlig avtale om heving, og at du uansett anser mulighetene deres for utbedring/ omlevering for uttømt da de har brukt så lang tid. Nekter de dette så send en klage til forbrukerrådet samme dag, skriv gjerne en godt begrunnet klage som du har liggende. Hvis du leser i mine innlegg så skrev jeg et utkast for ikke så lenge siden under forbrukerrett, i dette tilfellet var det Elkjøp og en pc- skjerm. Takker for innspillet. Jeg skal lese litt på det du nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå