killertomato Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har en stasjonær pc, bærbar pc og en ps3 som skal kobles opp mot internett hjemme. Den stasjonære kan godt være koblet via kabel (den har uansett ingen trådløstnettverkskort), mens den bærbare og ps3'en skal være trådløst koblet. Hva trenger jeg? Send gjerne link:) Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 en trådløs router (kanskje to, vet ikke om d winnes wlan kort til PS3) anbefaler at du får en med WPA2 støtte (heter ikke d nå lengre, men husker ikke navnet, bare google d : P) og støtte for hvertfall A/B/G helt N også. Unngå såkalte USB-Dongles - de er forferdelige. Dersom du trenger en ekstra router ved PS3en setter du opp den som en ekstender og kobler til PS3 med kabel : ) Lenke til kommentar
koks Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Linksys WRT-610N er en bra og fremtidsrettet trådløs routere (min vurdering basert på at de har gigabit ethernetporter og draft-802.11n for både 2,4 og 5GHz, samt at den også støtter custom firmware dersom det skulle være ønskelig). Andre mye anbefalte alternativer er D-Link DIR-655 eller Linksys WRT-54GL. I laptopen er det nok allerede WLAN av en eller annen sort som vil funke greit mot en hvilken som helst WLAN-router, og den stasjonære er det greit å kable hvis det lar seg gjøre. PS3 vet jeg dessverre ikke noe særlig om, men så vidt jeg vet er det innebygget WLAN-modul på denne også, så bør være tut og kjør. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Linksys WRT-610N er en bra og fremtidsrettet trådløs routere (min vurdering basert på at de har gigabit ethernetporter og draft-802.11n for både 2,4 og 5GHz, samt at den også støtter custom firmware dersom det skulle være ønskelig). Andre mye anbefalte alternativer er D-Link DIR-655 eller Linksys WRT-54GL. I laptopen er det nok allerede WLAN av en eller annen sort som vil funke greit mot en hvilken som helst WLAN-router, og den stasjonære er det greit å kable hvis det lar seg gjøre. PS3 vet jeg dessverre ikke noe særlig om, men så vidt jeg vet er det innebygget WLAN-modul på denne også, så bør være tut og kjør. På sonys sine sider står det at jeg trenger "En trådløs ruter som er kompatibel med trådløs-standardene 802.11b eller 802.11g". Det betyr vel at det er WLAN på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå