Gå til innhold

Logitech Z 5500 til hjemmekino? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier lurer jeg på om disse høytalerne duger til hjemmekino. Har en 40' TV, med ps3 og pc tilkoblet i stuen som trenger litt bedre lyd. Ettersom stuen ikke er så stor antar jeg at det burde gå bra, men kan noen bekrefte det?

Så, er det noen som vet om dette settet "skurrer" når det ikke er lyd på det? Har et billig sett fra creative i dag, og der er jeg veldig plaget av støy. Tanken er jo at disse skal stå på hele tiden.

Finner heller ikke noe info om lengden på kablene som følger med, eller om disse kablene er fastmonter i høytalerene, noe som vanskeliggjør utbytting.

Til slutt lurer jeg også på om det går an å regulere foten på disse høytalerne.

Supert om noen tar seg tid til å veilede meg:)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et sånt sett, så kan svare på noen av spørsmålene. :)

Som tittelen sier lurer jeg på om disse høytalerne duger til hjemmekino. Har en 40' TV, med ps3 og pc tilkoblet i stuen som trenger litt bedre lyd. Ettersom stuen ikke er så stor antar jeg at det burde gå bra, men kan noen bekrefte det?

Det har nok garantert bedre lyd enn det som er innebygget i tven. Det er forsåvidt et ganske kraftig system i forhold til pris, men mangler kanskje litt i mellomtonesjiktet.

Jeg har ikke så alt for kresne ører, og overlever fint :)

Så, er det noen som vet om dette settet "skurrer" når det ikke er lyd på det? Har et billig sett fra creative i dag, og der er jeg veldig plaget av støy. Tanken er jo at disse skal stå på hele tiden.

Skurrer ingenting i standby.

Finner heller ikke noe info om lengden på kablene som følger med, eller om disse kablene er fastmonter i høytalerene, noe som vanskeliggjør utbytting.

Usikker på lengden, men de sitter i hurtigtilkoblinger ja, bare å evt. bytte om de er for korte.

Til slutt lurer jeg også på om det går an å regulere foten på disse høytalerne.

På front og bak-høyttalerene kan man dreie foten rundt ja, slik at man enten kan la de stå, eller skru de opp på veggen med samme fot.

Senterhøyttaleren kan vinkles opp og ned, eller henges opp den også.

Lenke til kommentar

Takker for svar:)!

Men har et siste spørsmål. Er dette bedre enn om jeg kjøper et sett på elkjøp til 3000? Er ikke veldig lydfreak av meg.

Edit:

Og tenkte ikke på standby egentlig. Tenker mer på at de vil stå på, slik at en ikke trenger å slå de på for hver gang en bruker de. Ergo på, men ingen lyd input. Ingen skurring her heller?

Endret av christian1986
Lenke til kommentar
Jeg hører såvidt det summer i høyttalerene når jeg har på volumet på "boost 11" (11 over maks). Men nå sitter jeg 40cm unna de på kontoret. Ikke direkte plagsomt høyt, men om man skal sitte sånn lenge kan man da like greit trykke skru det av? Er jo bare snakk om 1 knapp på fjernkontrollen, eller skru ned lyden :p

Hehe, joda;).. Eneste er at det begynner å bli mye en må slå på etterhvert. Har dekoder, tv og nå lyd... Men er vell strengt tatt ikke noe problem;)..

Men, har du mulighet til å angi hvor mange innganger den har, og hvilke? Hadde vært supert:)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...