Gjest Slettet+8745264 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Lang post man, jeg orker ikke å lese hele Tror jeg tar meg en pause fra dette, får for mange spørsmål, og jeg liker egentlig ikke å diskutere, men det var morsomt å høre synspunkter fra ateister! Visste ikke at det var folk som var så ille der ute, men men.Take care! Tror ikke jeg kommer tilbake til denne sectionen før det har roa seg Peace EDIT: En siste ting, tror du ikke jeg sitter her og rister på hodet når jeg leser? JEG syntes dere er en gjeng med stokk dumme folk (unnskyld språkbruket, men det var nok det du tenkte og) Såå, ikke tenk på det, konsentrer dere om den kjærligheten dere har mistet isteden! Bye bye! Hehe, nok en hjernevasket stakkar! At du ble satt ut av disse spørsmålene er et godt tegn på at du nesten fikk tak i det fnugget du har av intelligens som gjemmer seg langt bak i hjernebarken. Hvis du ikke liker å diskutere, hvorfor har du opprettet en konto på diskusjon.no? Her er hvertfall et svar jeg liker. Endret 1. september 2008 av Slettet+8745264 Lenke til kommentar
Koro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 En siste en da Jeg opprettet kontoen fordi jeg så at det var et kristendom topic her som jeg kunne poste ting fra hverdagen med mine medkristne, men det gikk ikke særlig bra med dere rundt her :') Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Her er det nok rasjonaliteten som regjerer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 De har funnet kapper, skriftruller, hele den strekningen moses gikk under havet ligger det en stripe med rester etter folk/hester/vogner, de har funnet deler av noahs ark, og andre ting. Du er klar over at oversettelsen i bibelen som sier "Rødehavet" er feil? I den hebraiske utgaven står det at han delte Mach Yuph, eller "Reed Sea" (Sivhavet), og ikke Red Sea som den kristne befolkning nå tror på. Dette er noe de fleste "seriøse" teologer er klar over, men forkynner de dette? PS. Sivhavet lå i deltaet ved utløpet av Nilen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Sivhavet skal visstnok ha vært mulig å krysse uten innblanding av mirakler. Så mye misforståelse for en ørliten oversettelsesfeil. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 En siste en da Jeg opprettet kontoen fordi jeg så at det var et kristendom topic her som jeg kunne poste ting fra hverdagen med mine medkristne, men det gikk ikke særlig bra med dere rundt her :') Post den på denne siden du... Dette er en side midt i blinken for deg for her er alle enige med deg vet du! Her slipper du å diskutere dumme ting som må bevises og sånt. Lykke til. Lenke til kommentar
-AbraXas- Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) En siste en da Jeg opprettet kontoen fordi jeg så at det var et kristendom topic her som jeg kunne poste ting fra hverdagen med mine medkristne, men det gikk ikke særlig bra med dere rundt her :') Med andre ord så kom du ikke hit for å diskutere, høre andres synspunkt eller lære noe. Du vil bare dra et sted hvor folk bekrefter meningene du allerede har. Høres spennende ut. Ca like spennende som å prate med seg selv uten og faktisk være schizofren. At du ikke "orker" å diskutere er vel bevis nok for hvem som faktisk er "stokk dumme", eller hva? "Stokk dumme" folk har også en tendens til å "orke" å bla seg fram til å fortsette hets mot spesielt utvalgte i tråden de selv valgte å forlate. Men de "orker" som oftest ikke å høre på hva andre har å si. Endret 1. september 2008 av -AbraXas- Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 covah: Stemmer det. Sivhavet er bare 20cm eller så høyt, men er farlig og gå over fordi vannet gjør sanden der svært ustabil og man setter seg fast på et øyeblikk. Men, det er et ikke så alt for uvanlig fenomen som skjer når en viss type vind kommer fra en bestemt retning som faktisk blåser vekk vannet. Dette stabiliserer sanden og lar folk gå over uten noen problemer. Men det er en kort tidslomme så det er ikke usannsynlig at de som fulgte etter de kunne godt ha blitt fanget i sanden når vannet kom tilbake. Andre ting med hele utvandringshistorien er at det mest sannsynlig var mange utvandringer over mange år, flere naturlige hendelser over denne perioden (alle tegnene moses viser kan forklares relativt enkelt med helt naturlige hendelser). I tilegg hevdes det at de brukte 40 år fra punkt a til b. Dette er litt absurd ettersom reisen, selv til fots med masse folk, ikke ville tatt mer enn et par uker. Det er mer sannsynlig at utvandringer pågikk over en periode på 40 år. De andre påstandene dine er også feilaktige eller irrelevante. Kapper og skriftruller beviser ingenting, og man har aldri funnet biter av noahs ark. Man har funnet opptil flere ting man trodde var rester av noahs ark, men som viste seg og ikke være det med nærmere undersøkelse. Det er mye i bibelen som kan helt eller delvis bekreftes historisk, men veldig mye som er helt klart billedlige fortellinger. Eksempler er edens hage, noahs ark, etc. Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 covah: Stemmer det. Sivhavet er bare 20cm eller så høyt, men er farlig og gå over fordi vannet gjør sanden der svært ustabil og man setter seg fast på et øyeblikk. Men, det er et ikke så alt for uvanlig fenomen som skjer når en viss type vind kommer fra en bestemt retning som faktisk blåser vekk vannet. Dette stabiliserer sanden og lar folk gå over uten noen problemer. Men det er en kort tidslomme så det er ikke usannsynlig at de som fulgte etter de kunne godt ha blitt fanget i sanden når vannet kom tilbake. Så et dokumentarprogram på National Geographics ang. dette for en stund siden. Der spekulerte de i at et vulkanutbrudd fra en gresk øy hadde skjedd omtrent på denne tiden, noe som skapte en stor tsunami-effekt i de østre delene av Middelhavet (de fant feks. lavastein fra dette utbruddet rundt munningen av Nilen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå