Gå til innhold

slot 1

Spirre

Anbefalte innlegg

hey godtfolk

har en extra maskin med asus p2b hovedkort og en celeron 300a jumpa til 450mhz, det jeg har jakta på en god stund er en større prosessor, og ja jeg vet det ikke er å få kjøpt nytt lenger å sånn, er jo lissom derfor jeg har jakta på det da...

det jeg vet er at jeg kan bruke en overgang og putte på en nyere type celeron med 100mhz fsb som i alle fall kan gi meg 1,2 ghz

men føre jeg gjør det ville jeg spørre dere om dere har en slot 1 cpu liggende som kanskje vil bli brukt litt mer...og har kikka på qxl, men de er så forbaska dyre :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok ikke ha en 1.2GHz på det hovedkortet nei, men en 500-800MHz celeron kan du kanskje bruke.

Du må finne ut hvilken bios som du må bruke for å få støtte for større en det du har i dag.

Har faktisk en celeron 300A liggende i skapet mitt, og den kjøret eg og på 100x4.5=450MHz på abit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bios for pokker... :evil:

noen som vet om asus har en oppdatering til p2b kortet sitt som er nyere enn 98? *leite litt*

vet at maskina er treig, har riktignok 512 sdram i den men to gamle hdd på 10 og 15 gb som er treige og et geforce 2 mx 200 64 mb sdram @ 155/200 mhz er ikke akkurat en monstermaskin

men 3d mark 2001se/2003 ga meg 1044/11 poeng da :D

og det er jo ikke hovedmaskina mi heller (se signatur)

har til og med en gammal amd 200 mhz med 256 mb sdram og en 10gb hdd, s3 virde dx skjermkort og et voodoo 2 kort :woot:

men tilbake til cpu'en, har egentlig ikke tenk å bytte den, kanskje jeg engang kjører på en monsterkjøling å ser om den går over 1ghz som celeron 300a vistnok skal klare

ville bare se om dere hadde en billig pentium III på en ca 800mhz liggende eller noe deromkring, eventuelt bruke en slotkonverter å få inn 1,4ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...