2new Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hei Med den nye Full-HD skjermen i stua koblet til en pc i stua, er det kjipt å se på bilder fra dagens kompaktkamera: Pentax Optio S5z Svart striper på sidene er ikke ønskelig, når jeg nå skal bytte kamera. Noen som har tips til kompaktkameraer, som kan stilles inn til å ta bilder i widescreen format, og som gjerne har "stor" widescreen skjerm. Mvh 2new Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Noen som har tips til kompaktkameraer, som kan stilles inn til å ta bilder i widescreen format, og som gjerne har "stor" widescreen skjerm.Panasonic Lumix LX3 er, sammen med tidligere modeller og Leica sine identiske modeller, det eneste kameraet som faktisk har en widescreen/16:9-sensor. Skjermen er også widescreen. I stedet for å kutte bildet i høyden for å lage widescreen som alle andre kamera må, så kutter den heller på siden om du skal lage konvensjonelle bilder i 3:2 eller 4:3 format. Det betyr at du beholder full oppløsning i widescreen, og mister litt oppløsning i 3:2 og 4:3 format i motsetning til kamera uten widescreen-sensor. Er nok dette kameraet som er best egnet til widescreen. Det er heller ingen ulempe at det har en ganske stor sensor, og at de allikevel har klart å begrense seg til 10 megapiksler. Det bedrer lysfølsomheten. Leica-objektivet er også en god grunn til kjøp, og 24mm vidvinkel er heller ikke å forakte. Det lille jeg har fått prøvd kameraet, har vært ganske så overbevisende. Jeg har imidlertid til å gode å sjekke bildekvaliteten med egne øyne, men den skal være veldig god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå