runniz Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Hei, Er denne PSU-kalkulatoren nøyaktig nok for beregning av strømforsyning? Den regner ut at jeg trenger 429W på dette; - Core 2 Quad 45nm, overklokket 1 GHz - 8800GT, overklokket 12% - 4xHDD i RAID - 2x2Gb DDR2 1066 - 1xDVD/CD-RW - 2xPCI-1 kort - 4x120mm m/LED, 1x120mm, 1x200mm, 4x40mm vifter Hva syns dere? Jeg har en Corsair 550W, og var redd jeg måtte bytte ut denne for å kjøpe to harddisker til og sette de i RAID, men det ser ut til at det går bra, eller? Finnes det en måte å finne ut hva forskjellige komponenter bruker (annet enn spesifikasjoner), som f.eks. et program? Er det sensorer for dette? - takker Endret 27. august 2008 av runniz Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 550W er mer enn godt nok. Har selv ett mye mer ressurskrevende oppsett enn deg og jeg drar det med en Corsair 520W. Vis du søker rundt på nettet etter tester av de forskjellige komponentene så er det ofte noen som måler hvor mye effekt de trenger. Regner med at du har overklokket den 1Ghz ekstra? Men kan tenke meg at skjermkortet ditt bruker maks 150W, CPU 100W, en harddisk kanskje 5W. Resten er bare helt ubetydelig. Så pc'en din bruker nok i underkant av 300W. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 550W er mer enn godt nok. Har selv ett mye mer ressurskrevende oppsett enn deg og jeg drar det med en Corsair 520W. Vis du søker rundt på nettet etter tester av de forskjellige komponentene så er det ofte noen som måler hvor mye effekt de trenger. Regner med at du har overklokket den 1Ghz ekstra? Men kan tenke meg at skjermkortet ditt bruker maks 150W, CPU 100W, en harddisk kanskje 5W. Resten er bare helt ubetydelig. Så pc'en din bruker nok i underkant av 300W. Det høres bra ut - investerte i to nye harddisker for å spare penger (ift. velociraptor), så en ny strømforsyning hadde ødelagt det budsjettet, hehe. Da regner jeg eXtreme calcen som ganske nøyaktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå