Isko Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Dataen min kræsja for ikke så lenge siden, å da prøvde jeg å innstalere xp på nytt, så fikk jeg meldingen: Finner ikke harddisk?? noen som kjenner til dette problemet? naboen min er ganske flink me data, han sier d er en driver man skal innstalere, men vi finner ikke noe driver.... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kan du fortelle litt om maskinen din? Lenke til kommentar
Isko Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Kan du fortelle litt om maskinen din? d er en advent laptop, vet ikke hva jeg skal si om den, noe spesielt du vil vite? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Mest sannsynlig er det en sata hdd det er snakk om og da trenger du og legge inn driveren for nettopp det under installasjonen av windows.Du må da laste ned driveren og legge den på en ekstern disk hvis du ikke har floppy og trykke f6 under oppstarten. Du finner masse info om det hvis du gjør et kjapt google søk. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Se om du kan endre bios slik att disken er satt til compatible. Vis ikke kan du trykke F6 under install av XP for og legge til drivere til disken. Så navn og modellnr på laptopen hadde vært greit og vite. Lenke til kommentar
Isko Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 hadde du giddet å finne linken til driveren for meg? er ganske så grønn når d gjeller data;P Advent 8217 nordic Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Finnes d noen jeg kan gjøre så jeg ikke trnger å innstalere xp på nytt?? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er jeg veldig usikker på..Har aldri hatt det problemet men snus litt rundt på nett så finner du sikkert en løsning.. Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 er litt grønn når d gjeller data å sånt, så vet ikke hva og hvor jeg skal lete:p Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg trenger litt mer info. Når du sier kræsja, hva mener du da? Hvis det viser seg at du må reinstallere, er den enkleste metoden og bruke den skjulte recovery partisjonen. How can I recover the PC? Three methods: 1. Start > All Programs > System Recovery > System Recovery. Press OK to restart and load the recovery program when prompted. 2. If Windows doesn't load, then repeatedly tap F10 as soon as you power on the PC and it should say "Starting System Recovery" - as soon as it does so, then you can stop tapping. 3. If you have recovery disks then boot off the first disk and press R when prompted. When the recovery program starts you will be presented with some options, these are relatively self explanatory. When copying files has finished restart the PC to complete the installation and setup of the PC. Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 starter ikke opp, kommer bare til der d står windows xp, å når jeg prøver å innstalere xp på nytt kommer jeg til der jeg kan slette partisjoner, der etter står d: finner ikke harddisk.... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Har du prøvd recovery? Trykk fanatisk på F10 under oppstart og følg instruksene. Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 HAr ikke recovey cdene:/ Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Som sagt, så trenger du dem ikke. Men hvis du har formatert disken ved en tidligere anledning er den skjulte partisjonen borte. Da må vi løse sata driver problemet. Endret 27. august 2008 av Uderzo Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 prøvde å trykke f10 når jeg startet, men funket ikke, har kansje slettet partisjonene ja Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvilken xp versjon prøver du å innstalere og hvor gammel er cd-en? ekte eller kopi? Nyere xp cder har nemlig flere sata drivere innebygd. Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 xp pro, tror den er gammel, å d er koen kopi, har lånt den av en kompis, å når jeg pøver å innstalere den kommer jeg ingen vei... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Service Pack 2 integrert? Lenke til kommentar
Isko Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 nei, den er på en annen cd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå