Gå til innhold

Lim

Arntfinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle kjøpe superlim sist jeg var på biltema, men de var utsolgt, så da tengte jeg at det kanskje kunne gå med karlsons, siden det tåler varme.

Jeg fikk ikke tak i karlsons, men no annet som skulle være tilsvarende.

I gårkveld før jeg la meg så limte jeg sammen 2 biter av en kjøleribbe for å se om limet funker, men når jeg sto opp, så går det enda ann å vri på delene!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare en liten opplysning om araldit

Tar jeg ikke helt feil var det araldit vi brukte på mek'en i fjor da vi skulle lage en elektrisk motor. vi skulle lime kommutatoren til akslingen og lodde på endene på vikletråden etterpå. Når vi da skulle begynne å lodde smeltet aralditen med en gang og ble myk som sirup. Den luktet nå inni HÆ***E!!

Den tåler i alle fall ikke så mye varme før den smelter, men da er det jo enkelt å få den av og...

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en liten tube lyn lim på thorsov. Kosta meg 50 kr.

Dyrt :razz:

Så nå har jeg mekka meg min egen 'Prosjekt Geforce 2MX'

juuhuuu :smile:

Overklokka Gpu rundt 42%

Kunne kanskje fått det høyere, for jeg orka ikke planslipe kjøleribbene jeg bruker så mye (egentlig bare den på gpu'n), så det er en liten dump på mitdten.

Huff. Sånn går det når man er lat :wink:

Kjøpte også kjøleribba til microplex til 15 kr og kutta den opp, planslipte (den blei skikkerlig) og satte på en liten vifte på den og (ikke sett det på deres prosjekter. Kanskje en ide til neste gang?) og limte den på rambrikkene. Brukte artic silver II

Tell me if I'm wrong

Fight Till You Diiiie!!!

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-08-23 21:32 ]

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-08-23 21:38 ]

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Jeg ville i utgangspunktet ikke anbefalt Araldit til å lime kjøleribber, rett og slett fordi det er vanskelig å få det tynt nok. Og med en gang du får mellomrom mellom ribba og det du skal kjøle blir kjølingen mye mindre effektiv.

Jeg bruker heller PT-25, jeg har i hvert fall ikke hatt noen problemer med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...