Hei,
Litt rar situasjon, men setter veldig pris på tips.
En venn kjøpte kaffe fra norsk nettbutikk til meg som bor i utlandet til min bursdag. Etter tre uker har kaffen fortsatt ikke kommet frem til meg. Min venn tar kontakt med nettbutikken, som sier at siden det har tatt så lang tid, så bør vi nekte å ta imot kaffen og heller la den bli sendt tilbake til mottaker, så skal de istedenfor sende ny kaffe.
Nå, så har eieren av butikken gjort en 180-grader og nekter å sende ny kaffe, og sier at det er vår feil at vi ikke tok imot kaffen, og sier at fraa deres side så har de gjort det de skal.
Fra vårt perspektiv, så har vi ikke mottatt varen og ønsker heller å få tilbake pengene, da de ba oss om å ikke hente pakken.
Hva kan vi gjøre i et slikt tilfelle? Er det noe relevant lovverk vi kan banke i bordet med? Virker som at Forbrukerrådet er neste fra vår del.
Takk for svar!