-
Innlegg
11 025 -
Ble med
-
Dager vunnet
10
Evil-Duck vant dagen sist 23. mars 2022
Evil-Duck hadde mest likt innhold!
Om Evil-Duck
- Bursdag 11. mars 1991
Profile Information
-
Kjønn
Mann
Nylige profilbesøk
71 104 profilvisninger
Evil-Duck sine prestasjoner
-
Med hva anngår AI/LMMer så dukket denne artikkelen opp i feeden min som kan jo være verdt å ha i bakhodet. Uansett hvor god modellen er så er Shit in = Shit Out https://euromaidanpress.com/2025/03/27/russian-propaganda-network-pravda-tricks-33-of-ai-responses-in-49-countries/
-
Jeg ser frem til at jurister bryter dette ned for oss lekmenn, for dette virker som noe av det mest shady denne mannen har gjort (og det sier jo sitt). Her trylles det frem 45 milliarder dollar ut av ingenting for å betale tilbake bankene han har tatt lån i, med sikkerhet i Tesla-aksjer – aksjer som den samme mannen snart har halvert verdien på. Trolig skjer dette akkurat når han er presset av bankene, som kanskje vil ha pengene sine i frykt for videre verdifall hos Tesla, noe som kunne ført til at Musk mistet majoritetseierskapet i selskapene sine. Hadde vi levd i normale tider, ville nok SEC ha etterforsket dette og funnet ut hvor disse pengene kom fra. Men med bestekompis kong Donald på tronen i USA, slipper han nok unna uansett. Å få kompisen Trump valgt til president var nok en av de bedre investeringene til Musk i nyere tid, når en ser hva som utspiller seg nå.
-
Jeg har ennå til gode å oppleve nødbremsing mot møtende lastebiler/vogntog med Volvo, Nissan, kia eller BMW-en, men det er ett sted der jeg bor hvor ACC-en til BMW-en misforstår og bremser ned. Der står det en bil parkert langs veien i en slakk sving, som bilen tolker som en stillestående bil i kjørebanen. Så nei, andre systemer er ikke perfekte de heller. Men at Tesla har hatt et mye større problem med fantombremsing enn andre, er nok ingen hemmelighet. Jeg har i hvert fall opplevd nok ganger at Teslaer jeg har ligget bak plutselig hugger inn bremsene, til at man blir litt ekstra obs på å holde god avstand. 😅
-
Det stemmer ikke, Williams har 3 chassis basert på årets spec, så de er mer forberedt nå enn i fjor
-
LLMer er fantastiske verktøy om en mater de med rett informasjon, men man må være uhyre forsiktig med å stole på alt de spytter ut om en bare spør de om å besvare ett spørsmål uten å gi de konteksten, uavhengig av om det er Elon Musk, Sam Altman eller CCP som eier de. Selv er mitt hovedbruksområde å få de til å oppsummere konkrete ting som videoer eller lengre tekster, samt at jeg bruker de for en del korrekturlesing hvor de har absolutte kontekster som jeg gir de å jobbe med.
-
Liker egentlig Lawson jeg, men så er jo jeg fan av Formel 1 førere som ikke bare er PR maskiner som sier og gjør alt "riktig", som jo og er litt hvorfor jeg har likt Tsunoda fra dag 1 når han bannet og herjet på radioen. Er kjempeglad for at Tsunoda får seg en fortjent sjanse for å vise hva han får til i Red Bull og håper så inderlig at han klarer seg bedre enn Lawson, selv om forutsetningene hans ikke er like gode da han har 0 pre season testing i bilen.
-
Begynner å bli noen år siden sist jeg så en Intel Optane SSD . Gratulerer med 5090!
- 25 svar
-
- 1
-
-
Jeg har vært fan av Tsunoda siden han debuterte i sporten, så jeg er litt usikker på om jeg håper han blir forfremmet til Red Bull eller ikke. Det er helt tydelig at bilen er ekstremt krevende å mestre, og det kan utgjøre en stor risiko for karrieren hans dersom han ikke klarer å temme den. På den annen side virker det lite sannsynlig at han får et sete neste år uten å ta denne sjansen. Red Bull gjorde tross alt alt i sin makt for å begrense Yukis muligheter når andre team viste interesse for han i 2024 🫠 Et annet hysterisk scenario, som jeg selvfølgelig vet aldri kommer til å skje, hadde vært å flytte Max over til Racing Bull for ett eller to løp, bare for å se om det er Max som faktisk er en crazy person som klarer å hente pallplasseringer i en ubrukelig bil, eller om det bare er alle lagkameratene hans som ikke klarer å utnytte bilens potensial
-
Det er en artig lek å ta ting ut av kontekst 😎
-
Selv tenker jeg at en YouTuber må få lov til å eksperimentere med konsepter og lage kule videoer uten at det skal føre til at en fanskare mister fullstendig fatningen og krever at et merke saksøker Mark Rober for ærekrenkelse, markedsmanipulasjon og det som verre er. Det ville blitt en fryktelig kjedelig verden å leve i hvis man ikke kunne gjøre slikt uten å risikere vreden fra hele fanskarer og søksmål. Jeg synes også det er ganske komisk at en erklært Tesla-fan gjennomfører den samme testen med langt dårligere utførelse, men slipper unna den samme kritikken. Samtidig feiler den samme typen bil som Mark Rober brukte i sin test – til tross for at veggen i dette tilfellet var langt mer synlig både for det blotte øyet og for kameraene – med FSD aktivert. Dette er ekstra ironisk, med tanke på at den mest kritiserte delen av Robers test var at han brukte Autopilot i stedet for FSD. Når han senere på dag tester en Cybertruck under helt andre lysforhold enn i Model Y-testen – forhold som faktisk gjorde veggen enda mer synlig for både øynene og kameraene – blir resultatet brukt som ubestridelig bevis på at Robers test var "faket" og på hvor suverent vision-systemet er. Ingen ser ut til å stille spørsmål ved hvordan denne testen ble utført, fordi resultatet stemte med hva de ønsket. Det nevnt mener jeg ikke at han som etterprøver testen til Rober heller fortjener kritikk, han så sitt snitt til å lage en video som vil generere mange views, uten å bare kaste opp en clickbait thumbnail å lage enn nothingburger video som 99% av kritikerne har gjort, og kudos til han for det. Det er bare komisk å se de eksakt samme folkene som fyrte av brennende kritikker mot Rober for inkonsekvenser i testen hans ikke har ett eneste negativt ord å komme med mot den langt dårligere testen som ble utført her.
-
Videoen til Rober handlet om å vise frem kul teknologi i form av LIDAR, problemet hans var at han tråkket i ett vepsebol når han valgte å bruke sin egen bil som var en Tesla som ett eksempel på enn ikke LIDAR basert bil i testene. Logikken er likevel ganske klar her, ett vanlig kamera ser i de fleste tilfeller ikke det ett vanlig øye ikke ser, en LIDAR gjør ofte det, noe som ble demonstrert med denne meningsløse Wile E. Coyote testen som en artig hook for videoen, de testene som faktisk var av betydning her var alle de andre testene som faktisk er situasjoner en kan møte på veien. Så går jo diskusjonen gjerne dit at LDIAR og har problemer, og ja det har det, derfor eksempelvis Waymo med faktisk selvkjørende biler bruker en blanding av LIDAR og Kamera for å utnytte fordelene og motvirke baksidene ved begge teknologiene. Bildet mitt var ikke for noe annet enn å demonstrere skala forskjellen mellom testene og vise til at de ikke er sammenlignbare i det heletatt. Både lysforhold, størrelse på lerretet og hvor "ekte" bakgrunnen ser ut er veldig forskjellige. Og det bildet du selv cherry picket så ser en jo at lysforholdene er helt ute å kjører, himmelen er knallblå på lerretet og mer grå i den virkelige verden.
-
Kan man faktisk anta det? De to testene var svært forskjellige i hvordan de ble utført. Her er fra den testen som Tesla fansen bruker som ubestridelig bevis på at HW4 løser alle problemer som HW3 har. Her er fra testen til Rober
-
Må være noe med de derre italienerne
-
Jeg har hørt det noen ganger nå ja, men testen du referer til hvor Model Y feilet på akkurat samme måten, med en mye mer synlig "vegg" ble vel FSD brukt? Poenget til Rober her er jo inntet annet enn at ett kamera basert system er avhengig av sikt, på samme måte som øyet vårt er, ser vi ikke gjennom tykk tåke eller en vannsprøyt så er det lite sannsynlig at ett kamera basert system og gjør det.
-
Racing Bulls og å fucke opp strategien. Name a more iconic duo...
- 137 svar
-
- 2
-