
Femtekolonne
Medlemmer-
Innlegg
745 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn
Kvinne
Nylige profilbesøk
7 774 profilvisninger
Femtekolonne sine prestasjoner
403
Nettsamfunnsomdømme
-
Det er vel også litt ulik praksis hos ulike merker? Noen har kodet så man ikke kan bruke donor-deler. En god taktikk når man ønsker å selge flest mulige biler, men trist for forbruker og ikke minst lite miljøvennlig. Tidligere lå gjennomsnitt levealder på biler i Norge over 15år, men nå ser det ut til at det kommer til å synke. En bil bør vel vare i 10år minst? Rart ikke det har kommet noen eu regel om det? De fikk jo standarisert kablene til mobiltelefoner. Toyota er nok mest aktuelt for meg, men jeg synes ikke de lager spesielt attraktive elbiler. Fine biler, men litt stusselig rekkevidde i forhold til de beste.
-
? Vet ikke hva du sikter til. Men tråden her er vel avsluttet nå uansett? Alle er enige om at det ikke er greit å jukse med prevensjon. Akkurat som det ikke er greit å ligge med folk som sover eller er ute av stand til å ta avgjørelser.
- 53 svar
-
- 2
-
-
Burde kanskje vært laget en egen tråd rundt forsikringer på elbiler? Ser det er mange ulike versjoner av dekninger på superforsikringer med maskinskade. Min dekker inntil 15år, men bare 200K km. Og der forandrer ikke egenandelen seg, men dekningsgraden synker med år og/eller kilometer. På gamle biler hadde man full kasko frem til lånet var betalt og så gikk man ned til delkasko. Men da var det jo rusta som tok livet av den og bilen var 15-20år. Med delkasko er jo nå år 5 til 10 potensielt ødeleggende for økonomien. enten må man selge i det garantien går ut eller så må man forsikre den godt de neste 5år.
-
Fordi det i seg selv ikke er avskrekkende. Hun var pen, kul og jeg hadde kjent henne en stund som litt perifier venn. Problemet er at noen som kan virke pen og kul kan snu og bli totalt kokkos når du kommer innpå dem. At hun var en tøs plaget meg litt i ett forhold, men det var jo min feil. Hun var jo den hun var og jeg er av den sjalu typen fant jeg ut. Det var ikke bra det der. Man lærer og når man slipper unna med skrekken som en ørret som rister av seg flua 1 meter før land så føler man seg heldig.
-
Teknisk sett nei. Sexen kom litt brått på så jeg spurte om jeg ikke burde hatt dong, men nei det trengte jeg ikke sa hun. Så jeg trodde at hun gikk på noe, mens det kanskje var mer ett håp om at den gamle hoppe av i svingen finta skulle virke hun satset på. Man fikk ihvertfall tenkt litt i etterkant. Holdt meg unna kvinnfolk i flere år etterpå.
-
Den var ikke min. Hun hadde vært i omløp kan man si. Det var faktisk moren hennes (min potensielle svigermor) som tok regnestykket og fant ut at det ikke kunne være min, men ett par andre heldige kandidater. Jeg ble 100% sikker på at han som tok på seg ansvaret heller ikke var riktig mann når jeg så ungen, men han om det. Ungen er i dag voksen så ingen betaler der mer heller.
-
He he, har vært i samme situasjon selv. Men istedenfor å bli bitter på dama tok jeg det til meg som læring. Jeg slapp heldigvis unna til tross for voksende mage. En tøs er en tøs så der var det en annen stakkar som måtte betale. Det kjipe var ikke barnet i seg selv eller bidrag, men å måtte forholde seg til dette mennesket i så mange år fremover. Jeg kom ut av det som ett bedre menneske. Jeg startet å leve etter det gamle mottoet vi lærte i Groruddalen på 80 tallet.: "ikke stol på noen" og så ble jeg kritisk til hvilke kvinnfolk jeg gadd å bruke tid på. Det kan koste å bruke feil hode.
-
Jeg ender jo opp med å kjøpe en elbil til pga kona, men helst skulle jeg hatt en volvo 240 av siste utgave. Løser alle transportoppdrag , varer evig og koster en tusenlapp eller to i årlig service. Og så starter den hver dag og slutter med ulyder om man gidder ta på setebeltet. Så ufattelig trist at utviklingen har nådd det punkt at man ønsker seg 40år bakover
-
Ford og VAG kan man jo styre unna.
-
Jeg er enig i at det burde vært mindre problemer og billigere å reparere en elbil enn enn diesebil når det kommer til drivlinje. Men faktum er jo at de ikke har vist seg og være så ufeilbarlige som selgere og elbil-interesseorganisasjoner hevder at de er. Og kostnadsmessig har det vist seg at de har tatt bilreparasjoner til ett nytt nivå. Ikke kan deler repareres, ikke kan man bruke brukte komponenter pga koding og i løse komponenter koster en elbil til 500K nærmere 5 gangen.
-
"det er generellt mindre problemer med elbil enn med dieselbiler". Dette må være en løgn som er fortalt så mange ganger at det er blitt en sannhet? De fleste jeg kjenner har hatt dieselbil i 10-20år, inkludert meg selv. Jeg har aldri hørt om noen med motorhavari eller regninger på en halv årslønn.
-
Oslo er ett sikkert valg når forholdene er gode. Men når det er lite snø eller mildvær og Oslo ikke har særlig snø hvor drar jeg da? Er det noe innen rekkevidde for en dagstur?
-
Ble felleski. 192cm beregnet på vekt 60-74. Jeg er 170cm og veide sjokkerende 68kg med joggesko og uten sekk. Var helt sikker på at jeg veide 64.. Selger mente skiene var passe. Får håpe de vet hva de driver med.
-
Hvordan kan man klare seg greit økonomisk i dag?
Femtekolonne svarte på Madridista1212 sitt emne i Økonomi
Mange av oss i kategorien 40-50 år har ikke hytte. Prisen på hytte var blitt veldig høy og var på vei rett til himmels i det tidsrommet vi var gamle nok til å kjøpe. Men svært mange i min aldersgruppe har arvet hytte. Men som sagt er jeg ikke alene om ikke å ha hatt råd til det. Har ikke høy utdanning eller foreldre med litt mer enn nåla i veggen så det kan være forklaringen. Lever helt greit uten også selv om jeg gjerne skulle hatt hytte. Helst ett stykke unna folk, uten strøm og vann.- 87 svar
-
- 1
-
-
Vi må nok ta ansvar for oss selv og vår egen planet. Det kommer ingen og redder oss og det dukker ikke opp en ny klode vi kan rømme til.
- 12 svar
-
- 2
-
-